Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med kundeservice hos E.ON drive.

Startet av knute, torsdag 17. september 2020, klokken 16:10

« forrige - neste »

knute

Hepp folkens.

Jeg opprettet bruker hos E.ON drive i god tid før jeg skulle legge ut på sommerferie i år.
Tanken var å teste lading på E.ON sin (daværene) eneste stasjon i Norge på Dombås, og ev. senere i Sverige når den muligheten byr seg igjen.
Jeg bestilte også ladebrikke, men det kom aldri noe brev med brikke før jeg la ut på ferie.

Greit nok, jeg kan bruke appen enn så lenge - så starter moroa.
Et par dager etter at jeg kom hjem fra to ukers bilferie, så kom det et brev fra E.ON i posten.
Brevet var delvis åpnet, og det var ikke noen ladebrikke å se.
Sånn skjer, enten ved uhell, eller ved uredelige folk som ikke klarer å la ting være.

Jeg ringte samme dag (18.08) til det norske nummeret som er oppgitt på https://eondrive.no/kundesupport/ - og ba om at de sperret brikken jeg aldri hadde fått mtp. ev. missbruk, og sende meg en ny en.

Dansken i andre enden bekreftet så vidt jeg kan huske at dette ble gjort, etter at han først brukte litt tid på å finne frem kundeprofilen min.

Tiden går og går, og jeg får ikke noe nytt brev/brikke.
Den 04.09 så sender jeg en purring på mail til kundeservice@eondrive.no der jeg ber de bekrefte at de har fått sperret gammel brikke og at en ny er på vei.

Jeg hører ikke noe tilbake, ikke så mye som et automatisk ticket/saksnummer.

Prøver meg på nytt med en purring 14.09, men det er fortsatt "radiostillhet" fra kundeservice per i dag 17.09.

Har noen tilsvarende erfaringer med (manglende) kundeservice hos E.ON??
Er det bare telefon som funker for å komme i kontakt med de?
Er det noen andre kanaler du/dere har fått kontakt med de før?

Føler jeg har lyst til å be om sletting av konto, men får vel ikke noe svar på den henvendelsen heller ...

(ps. var ikke helt sikker på plassering her på forumet, så jeg la denne inn der E.ON for det meste har blitt diskutert før)
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Marius Kotsbak

Hvorfor så interessert i brikke fra dem? Man kan legge inn Elbilforeningens/NAF sin eller en annen hos Cirkle K/Virta og bruke den hos Eon/Clever.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

knute

Jeg bruker for det alle meste Elbilforeningen og NAF sine brikker (ligger i hver sin bil), men min erfaring er at det er kjekt å ha brikkene fra de aktuelle selskapene liggende.

Det har vært et par tilfeller der Elbilforeningens brikke ikke har funket for meg, men det funket med operatørens (gjelder flere) egen brikke som jeg har liggende i hanskerommet.

Jeg vet ikke om det er tilfelle lenger, men hos Fortum måtte man også ha deres egen brikke hvis man skulle bruke stasjoner på utsiden av Norge.

Det at man kan legge inn brikke X, så funker det tilfeldigvis med operatør Y, er ikke så åpenlyst, men takk for tipset.

Jeg visste fra før at det også er sånn hos Fortum og Kople, der jeg ikke fikk lagt inn Elbilforeningens brikke hos Kople etter å først ha lagt den inn hos Fortum, og måtte igjennom kundeservice for å få klarhet i hva som var "feil".
Jeg testet ut dette i praksis i sommer, og det funket ikke for meg når jeg prøvde å lade hos Kople med Elbilforeningens brikke, og da var det kjekt å ha Kople sin tilgjengelig.

Uansett, dette handler mer om kvalitetsnivået på kundeservicen til E.ON enn den faktiske RFID-brikka.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA