Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ujevnt pådrag ved jevn wattpedal i lav hastighet.

Startet av valvolainen, torsdag 17. september 2020, klokken 11:35

« forrige - neste »

valvolainen

Opplever dette om dagen, som regel med kald batteri. Kan ligger med pådrag på 10-20kw, og det er merkbart at bilen deakselerer og akselerer med fire-fem sekunders mellomrom. Ingen effektendring i displayet, uavhengig om klimanlegg er av eller på. Dog ikke alltid med kaldt batteri, på langtur i helgen skjedde det også når batteriet var nede i ca. 20-25% etter å ha kjørt i fire-fem timer.
2013 model s 85 er bilen.
Noen som har opplevd lignende eller har har tips til årsak?

overlay

Høres ut som bremsene som legges på for å tørke/rense skivene, men kan kun huske at jeg har merket det rett etter at jeg starter å kjøre

Muffinman

Dette kom så vidt jeg husker i en softwareoppdatering i 2014, og er slik på alle Model S. Lyden er litt annerledes på biler med Bosch iBooster, men det fungerer likedan. Styrt av temperatur og muligens diverse annet.

valvolainen


Muffinman

Ulik lyd på biler med det gamle bremsesystemet og nyere. Ibooster har en litt skarp summing, mens de eldre er vanskeligere å høre. På sistnevnte opphører lyden litt før bremsene slipper, mens lyden sammenfaller i tid med bremsingen på de nyere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA