Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

HW3 (FSD computer) retrofit for Tesla Model 3 er i gang!

Startet av geirci2, onsdag 16. september 2020, klokken 22:26

« forrige - neste »

RBK

Takk for alle svar og oppklaring. Da blir det ikke HW 3 på meg uten å betale 43.400-.
Får vente på jeg får Modell Y som jeg har bestilt FSD, (til pris fra 2019)
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

hemi

det finnes ett skriv, fler har brukt for å få hw3 på sin EAP non FSD februar bil dog

RBK

Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Autodidact

SitatVed henting var ringen rundt ratt/autopilot-symbolet nesten ¾ rundt, så jeg tok en avstikker på vei hjem — og da var kalibreringen ferdig før jeg hadde kjørt 8 km.

Etter at jeg har slått på "Traffic Light and Stop Sign Control", og kjørt en del ser det ut til at en form for kalibrering fremdeles holder på ettersom det er en tekst ved "Summon" funksjonen som leser; "Smart Summon unavailable while additional cameras are calibrating (93%)".

SitatWiFi-oppføringene var borte, så jeg la opp nye de plassene jeg vanligvis parkerer bilen og fikk fem oppdateringer i løpet av det neste døgnet. En var oppdatering av spill, og en var oppdatering av kartdata. De tre andre var vanlige oppdateringer. Den siste var til versjon 2020.44.

Som påpekt av andre tidligere, så falt mobilen også ut. Jeg oppdaget det bare ikke før i etterkant når jeg endelig trengte å ringe. Det har forøvrig også dukket opp en sjette oppdatering.

SitatEtter litt endringer i innstillinger, viser nå bilen hastighetsskilt — inkludert når fartssone avsluttes, kryssende vei, reflekspinner og feltmerkinger. Har foreløpig ikke kjørt mot trafikklys, så det har jeg ikke sett enda.

Lysskilt visningen ser også ut til å fungere greit, men p.g.a. av en treg kartoppdatering har jeg bare nylig fått aktivert funksjonen som skal handle på det, og har derfor ikke sett bilens reaksjon på lysskilt enda.

En kjedelig ting etter oppgraderingen er at medieavspillingen ikke lenger viser "album art" i MP3-filene, og de siste mappene jeg har spilt musikk fra huskes ikke i "sist spilt" listen. Hver gang jeg starter bilen, har anlegget glemt hva jeg spilte og hvilken kilde musikken kom fra.

Håkon

Macnus

Da fikk jeg oppgradert i Trondheim. Fikk sms i mars om at det ble inkludert, og veldig glad for det nå. Ser at bilen fort blir "gammel" uten de siste oppgraderingene og mulighetene.. :D
Eller mest at man vil ha det siste av interesse..  ;)

Alt OK av LTE og hanskerom etterpå. Spesifiserte også dette når jeg bestilte, at de måtte sjekke dette.

GreenEyez

Er det sånn å forstå at skiltlesning, "lesing" av kryssende veier og trafikklys kun skjer med HW3? Jeg har ikke sett det så langt i min bil.

Har bestilt time for bytte til HW3 i København. Men det danske Teslaforumet er dødt, veldig lite aktivitet der, så vanskelig å finne ut av om Tesla har gått systematisk i gang med bytte til HW3 her.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

sjokomelk

Sitat fra: GreenEyez på onsdag 17. februar 2021, klokken 09:52
Er det sånn å forstå at skiltlesning, "lesing" av kryssende veier og trafikklys kun skjer med HW3? Jeg har ikke sett det så langt i min bil.
Ja.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

GreenEyez

Nå fikk jeg en mail om at servicetimen min i Danmark er kansellert på min anmodning.

Kanskje de ikke har gått igang her enda?
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

GreenEyez

Her i Danmark har de visstnok ikke FSD-computer «på lager».
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

GreenEyez

Er det noen som har opplevd at autolukkingsfunksjonen til vindusknappen på fremre passasjerdør ikke fungerer etter oppgradering til FSD-computer? Det står også i appen at vinduet er åpent selv om det er lukket.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

GreenEyez

Reset fikset det ikke. Det kom en SW-update idag, den fiksa det.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA