Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

1000km challenge med Bjørn Nyland - var live 16. september

Startet av sjokomelk, onsdag 16. september 2020, klokken 21:16

« forrige - neste »

sjokomelk

Bjørn Nyland kjører sin "1000km challenge" med Polestar 2 nå i kveld.
Er livestream på YouTube akkurat nå: https://www.youtube.com/watch?v=puObGIfJPdA
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual


sjokomelk

261km på 90% batteri på første del nå. Oslo - Svinesund - Oslo - Lier. Han står og lader på CircleK Kjellstad akkurat nå.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

mroek

Det er jo et ganske friskt forbruk, synes jeg. Den er urovekkende strømsulten.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

sjokomelk

Hastigheten er motorvei pluss moms, så det er ikke noe økokjøring han driver med. Men er tilsvarende han har gjort med alle andre biler. Kjører for å klare 1000km på kortest mulig tid inkl. lading. Så da gjelder det å finne rett balanse mellom hastighet på veien og raskest mulig/mest effektive ladestopp.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Strøm Tycoon

11 og en halv time ble resultatet, samme som Huyndai Kona. Se ytterligere detaljer her: Google Sheeeeeet

hELgenen


sjokomelk

Han sitter fortsatt i bilen og er på vei hjem. Testen er nettopp avsluttet. Så det dukker nok opp info i Google Docs i løpet av dagen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

hELgenen

OK - for oss som ikke orker å vente - hva ble forbruket på denne "overnattingsturen"

Bidda

Ser ut til at han endte på 11:30t og snitt hastighet på 114k/t, samt 280 i forbruk i følge hva jeg fikk med meg i filmen. Største problem hadde han med lading og handshake, kontakten må presses mot bilen for å oppnå god nok kontakt, slik mange E-tron eiere må....
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

hELgenen

Ok. Forbruk høyere enn EQC og lengre reisetid. Den så jeg ikke komme

Tellus

Ganske håpløst å sammenligne slik. Forholdene i går kan ha vært bedre eller verre enn da EQC ble testet. Var veldig mye vind på Sørøstlandet i går. I hvert fall dagtid. Kan ha veldig mye å si når man kjører i motorveihastighet.

hELgenen

Jo,men ut fra WLTP tallene hadde jeg forventet stikk motsatt. 154 VS 192 er vel tallene ifølge WLTP i fordel Polestar. Her er alt snudd på hodet. Polestar burde jo ligge ca 25% lavere enn EQC.
Isteden ligger Polestar ca 4% over EQC på denne "testen"

Tellus

Dette var motorveikjøring. WLTP har en snitthastighet på rundt 60 km/t mener jeg å huske. Dessuten var forholdene garantert forskjellige. Snart får vi vel noen direkte sammenligninger hvor forskjellige biler kjøres samtidig. Da blir det lettere å sammenligne.

hELgenen

Ikke så opptatt av reellt forbruk,men relativt forbruk etter WLTP. Med så stor forskjell det er i % mellom WLTP tallene på EQC og Polestar hadde jeg forventet at rangering etter WLTP skulle stå seg. Men her skjedde det ikke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA