Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Irritasjonsmoment med Spotify

Startet av streken, onsdag 16. september 2020, klokken 20:48

« forrige - neste »

streken

Jeg opplever et stadig voksende irritasjonsmoment med Spotify som jeg ikke finner ut av: Hver eneste gang jeg setter meg inn i bilen, starter Spotify opp på telefonen og spiller og går der for seg selv til jeg tvinger appen på telefonen til å avslutte.

I bilen er det gjerne DAB og P1/P3 som gjelder, hvis jeg har benyttet Spotify under kjøring, har jeg alltid valgt P1 e.l. før jeg forlater bilen.
Telefonen er en Huawei P20pro som ellers fungerer finfint. Det er bare irriterende å oppdage at den spiller musikk i lomma mi hver eneste gang jeg forlater bilen.

Etter en kjøretur hvor jeg kun har lyttet på radio tror Spotify fortsatt at jeg sitter i bilen når jeg åpner appen på mobil, iPad eller Macbook, opptil en time etterpå. Bilen er forlatt og låst.

Er det noe jeg har blingset fullstendig på her?

Ellers ingen bugs eller problemer å melde om.
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

ok67

Eg brukar ikkje spotify på mobil, men har det på PCen, bla på job. Der kjem den opp med at avspillingsenhet er bilen, så må eg aktivt elge PCen for å få lyd i den.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

o.b.lix

Jeg har det slik også. Gjelder også om jeg har hørt på TuneIn eller Storytel på mobilen, da fortsetter den i bakgrunnen i bilen.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

streken

Hva slags telefoner har dere? Sånn for å eventuelt utelukke at det er pga. Huawei/Android.
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

o.b.lix

Har Samsung, tror det er Android-relatert på en måte, men det er kun Tesla som ta "Autoavspill" i bakgrunnen, alle headsett jeg har må du trykke "play" for å få oppstart fra sist.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Lapskaus

iPhone her. Opplever ofte når jeg går fra bilen og åpner Spotify senere på telefon eller PC at Spotify melder at det spilles musikk i bilen.

Regner med at det er stille der ute men lirer på om dette kan forårsake noe phamtom drain, hvis mcu står og strømmer

Thomas Lund

Gå inn i Bluetooth innstillinger på telefonen, velg bilen din og fjern avhukingen for "media lyd".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA