Kjøp av elbil enyaq 80x vs model Y

Startet av pedern, ons 16. sep 2020, kl. 15:24

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Vurderer en elbil på man 07. mar 2022, kl. 07:36
Sitat fra: turfsurf på søn 06. mar 2022, kl. 14:29
Sukk. Meldinger kommer opp på skjermen på Tesla også. Dønn likt som med CarPlay. Jeg har iPhone, Tesla og bil med CarPlay.

Det kommer ett varsel om at det har kommet en melding, man kan få lest den opp, og man kan svare på den med stemmestyring. I praksis ingen forskjell på implementasjon og bruk.
Så bra, men det kommer altså ikke frem i artikkelen som bloggen kritiserer.

Det har heller ikke vært det i S og Y som jeg har prøvekjørt.
Enten er det lenge siden, ellers så har du vel bare ikke slått det på? Det har vært støttet siden 2019, men du må bevisst slå det på, både i bil og telefon. På bilsiden må du inn på bluetooth og slå på meldinger, og på iPhone heter valget vis varslinger, under tilkoblingen til bilen, inne på bluetooth. Vet ikke hva det heter på android, men antar det er noe lignende.

Her er eksempel:
https://www.youtube.com/watch?v=9qtg31MDnTk

Du kan da både få lydvarsel, den kan lese opp meldingen for deg, og du kan finne meldingene manuelt ved å gå på phone (om ikke det har blitt flyttet, da, jeg har meldingsfunksjonen avslått, så har ikke brukt det på lenge).

turfsurf

Brukerfeil. Det har ikke vært Y levert i Norge uten denne funksjonaliteten.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: turfsurf på man 07. mar 2022, kl. 13:21
Enig. Mottak av SMS med opplesing og mulighet for stemmestyrt svar kom også ganske tidlig på Model 3. Tipper alle Tesla fra og med sommer 2019 hadde det som standard, de fra før fikk dette via OTA på samme tid.

Jeg har nå både Model Y og en Kia e-Soul med CarPlay.
Model Y er overlegen med å lese opp og svare opp SMS uten å se på telefon eller skjerm; på Kia'en må jeg i tillegg til stemmestyring dessverre også bruke skjermen samtidig for tilleggsvalg når jeg skal svare på SMS.

Droppet Enyaq mest pga setene (Enyaq  og ID.4 er omtrent de eneste VW/Skoda jeg har prøvd hvor ryggen krangler, nesten alle ICE før dette har vært veldig gode), dernest at de trengte så lang tid på å levere en modell med 4WD at jeg rakk å få Model Y før første Enyaq 80X ble levert til Norge - og jeg var veldig tidlig ute på Enyaq reservasjon.

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Enyaq RS 85X - after Elon went crazy
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

Vurderer en elbil

Her står det jo at tesla ikke har CarPlay: https://itavisen.no/2022/01/17/hacket-til-seg-apple-i-tesla-fordi-musk-nekter/

Hvorfor harmonerer ikke dette innlegget med hva du sier?
Fossilbil

Fjeldern

Sitat fra: Vurderer en elbil på lør 12. mar 2022, kl. 11:23
Her står det jo at tesla ikke har CarPlay: https://itavisen.no/2022/01/17/hacket-til-seg-apple-i-tesla-fordi-musk-nekter/

Herregud. Dette er bare tåpelig.

Jeg kan sitere deg selv, sånn at du, og andre, skjønner at det du driver med er uærlig og løgnaktig.

Sukk. Meldinger kommer opp på skjermen på Tesla også. Dønn likt som med CarPlay. Jeg har iPhone, Tesla og bil med CarPlay.

Det kommer ett varsel om at det har kommet en melding, man kan få lest den opp, og man kan svare på den med stemmestyring. I praksis ingen forskjell på implementasjon og bruk.

Ingen har påstått at Tesla har CarPlay. Du prøver derimot å få det til å høres ut som folk sier ting dem ikke har sagt. Dette minner om den bloggposten og det at nye Tesla eiere påstår dem har gratis lading, at det ble lesset mer i Model Y enn konkurentene (se det fantastiske paint bildet mitt for å vise hvordan perspektiv fungerer) og alt det andre.
Uærlig.

Turfsurf kommenterer at det er brukerfeil fra din side at opplesing av SMS ikke har vært på bilene du har prøvd, siden dette er noe Tesla har (og visst nok ikke har levert en Model Y uten, i følge andre her)
Hvis man leser hva turfsurf her kommenterer, så VET du allerede at det er det han mener.
Enten så har du ikke peiling på hva du selv har sagt, eller ment med det du sier, eller så er du et troll som er uærlig.

Snakk om at du mente at Tesla eiere ikke vil se sannheten og fanatiske.
Hva får du egentlig ut av å være uærlig på et anonymt forum? Har du så mye i mot Tesla at du mener det er OK å feilsitere seg selv, bare for at kanskje noen som ikke har lest det du kommenterer tror på deg?

Vurderer en elbil

Sitat fra: Fjeldern på lør 12. mar 2022, kl. 11:34
Sitat fra: Vurderer en elbil på lør 12. mar 2022, kl. 11:23

Herregud. Dette er bare tåpelig.

Jeg kan sitere deg selv, sånn at du, og andre, skjønner at det du driver med er uærlig og løgnaktig.

Ingen har påstått at Tesla har CarPlay. Du prøver derimot å få det til å høres ut som folk sier ting dem ikke har sagt. Dette minner om den bloggposten og det at nye Tesla eiere påstår dem har gratis lading, at det ble lesset mer i Model Y enn konkurentene (se det fantastiske paint bildet mitt for å vise hvordan perspektiv fungerer) og alt det andre.
Uærlig.

Turfsurf kommenterer at det er brukerfeil fra din side at opplesing av SMS ikke har vært på bilene du har prøvd, siden dette er noe Tesla har (og visst nok ikke har levert en Model Y uten, i følge andre her)
Hvis man leser hva turfsurf her kommenterer, så VET du allerede at det er det han mener.
Enten så har du ikke peiling på hva du selv har sagt, eller ment med det du sier, eller så er du et troll som er uærlig.

Snakk om at du mente at Tesla eiere ikke vil se sannheten og fanatiske.
Hva får du egentlig ut av å være uærlig på et anonymt forum? Har du så mye i mot Tesla at du mener det er OK å feilsitere seg selv, bare for at kanskje noen som ikke har lest det du kommenterer tror på deg?

"Jeg kan sitere deg selv, sånn at du, og andre, skjønner at det du driver med er uærlig og løgnaktig."
Ja, for all del....
Tidligere i denne tråden så sa jeg at vi leser tydeligvis blogganlegget på forskjellig måte.

I tillegg så leser vi hverandres kommentarer som vi selv finner det for godt.

I det første eksempelet jeg har sitert her, så snakker jeg om CarPlay. Så sier jeg at verken S eller Y som jeg har kjørt ikke har dette. Deretter er det turfsurf som sier at det er brukerfeil at jeg ikke har fått dette opp.
Hvorfor synes du det da er rart at jeg tror han mener at Y har CarPlay, når det er det jeg snakker om?

"Du prøver derimot å få det til å høres ut som folk sier ting dem ikke har sagt"
Nei, jeg gjør ikke det, men du må slutte å ilegge andre meninger de ikke har.
"Ingen har påstått at Tesla har CarPlay." Nei, kanskje ikke, men som forklart over her så høres det for meg ut som turfsurf påstår det. Og jeg kan være det første til å beklage at jeg misforsto dette. Det er lett for meg å vite hva jeg mener og ta snarveier i forklaringen når jeg skal skrive det ned. For jeg vet jo selv hva jeg mener.... Og da blir det selvsagt lett for andre å misforstå... Jeg tror selvsagt ikke at det bare gjelder meg...

"Dette minner om den bloggposten og det at nye Tesla eiere påstår dem har gratis lading"
Hvor står det at nye Tesla eiere påstår dette? Igjen ilegger du andre meninger de ikke har.

Jeg har sett at i kommentarfelt så er det folk som skryter av gratis lading, og ingen av de sier at de har en gammel bil. Dette gjør at folk kan få inntrykk av at Tesla har gratis lading.
Og for å bevise at slike kommentarer finnes, så legger jeg ved noen her.

Som sagt så leser vi tydeligvis dette blogginnlegget på forskjellige måter. Folk som har Tesla vil nok komme i forsvarsmodus når de leser alle småting som noen peker på. Det er vel naturlig å forsvare sin eget valg...?

Til slutt vil jeg legge til nok et beklager. Og det gjelder den hersketeknikken du tok deg nær av. Det beklager jeg. Det var ikke meningen å komme med hersketeknikk.

Fossilbil

Electric cars in Norway

Sitat
Til slutt vil jeg legge til nok et beklager. Og det gjelder den hersketeknikken du tok deg nær av. Det beklager jeg. Det var ikke meningen å komme med hersketeknikk.

Vurderer en elbil :+1: Du skal ha stor ros for at du beklager. Det er stort! Veldig enig med deg i dette.

geear

Sitat fra: Vurderer en elbil på søn 06. mar 2022, kl. 13:29
På Carplay, skjermen i bilen, som er mye nærmere enn telefonen, kommer det opp en melding. Den kan man trykke på og meldingen blir lest opp. Alt sammen like lett som å bytte radiokanal.

...
Skjønner ikke helt hvordan dette kan misforstås, at det omhandler meldinger, men poenget er altså at dette meldinger er minst like bra i Tesla uten carplay, som i biler MED carplay. Det er rett og slett ikke behov for carplay bare man bruker systemet slik det er ment. Men det er synd de ikke tilbyr carplay allikevel, som et alternativ for de som sverger til det.

Fjeldern

Huff...

Jeg siterer deg en gang til, for det du kommenterer er IKKE CarPlay. Det at du påstår det nå, eller at du ikke klarer å lese det du kommenterer, er en annen sak.

"Det har heller ikke vært det i S og Y som jeg har prøvekjørt" skriver du. LEser du over, så skriver TurfSurf at det SAMME FUNKSJON SOM I CARPLAY, altså opplesing av tekstmeldinger, i Model Y.
Han har aldri påstått at det var CarPlay i bilen, han påstår at funksjonen som er i CarPlay (opplesing av meldinger) er i Teslaer også. Dette er funksjonen du mente manglet i Tesla og som gjorde Enyaq bedre.

Så det du sier er at du IKKE leser det du kommenterer før du kommenterer? For DU snakket ikke om CarPlay der. Det kan du ikke ha gjort hvis du faktisk leste det TurfSurf skrev.
"Meldinger kommer opp på skjermen på Tesla også. Dønn likt som med CarPlay".
På ingen måte kan det tolkes som at bilen har CarPlay. Den har funksjoner som er "dønn likt som med CarPlay".
Den kommentaren du kommenterte pratet altså ikke om CarPlay, så hvis svaret ditt omhandlet CarPlay, har du ikke lest det du svarte på.
Akkurat som svaret ditt nå viser at du ikke leste det du svarte på denne gangen heller.
Hadde du gjort det, så hadde du lest det jeg faktisk siterte, som du ser at du ikke kan ha pratet om CarPlay hvis du leste kommentaren til TurfSurf, meg , Finnøy eller Geear. Altså er det ihvertfall 4 personer du ikke kan ha lest svarene til.

"Teslaeiere skryter selvsagt av at de har gratis lading, og det skjønner jeg jo. Det er fint å ha gratis lading. Greia er at dette gjelder bare for modeller som er kjøpt i 2017 eller tidligere, selv om det aldri spesifiseres. Da får jo vi andre det inntrykket av at alle med Tesla kan lade gratis."
Altså menes det her at det gis intrykk av at ALLE Teslaer lades gratis. For å få det inntrykket så må det være folk som GIR det inntrykket. Altså må folk skryte på seg gratislading på nyere biler.
Ettersom den bloggen er et motsvar til testen til elbil24, som heletiden blir tatt opp, så regner jeg med at det der også må stå noe om gratis lading?
Uansett, så gir ikke disse få personene som prater om at dem lader gratis inntrykk av at ALLE lader gratis.
Hvordan mener du at 1 person som kommenterer under en artikkel om at det BLIR gratis lading på Tesla ladere noen helger, gjør at folk tror alle med tesla lader gratis? Det gir jo ikke mening. Da ville det jo ikke vært en artikkel som handler om at dem får gratis lading ei helg. Da ville artikkelen hatt navnet "Tesla eiere får gratis lading helga i påsken, akkurat som alle andre helger, hele året. Og ukedager også."
I tillegg viser begge bildene dine folk som IKKE skriver dem har Tesla engang? Hvorfor tolker da ikke folk dette som at ALLE lader gratis med elbil hele tiden? Dem trenger ikke nevne at dem har en eldre Tesla, fordi du tolker det dit at det er det dem har. Men, om dette gjorde at dem som ikke er inneforstått med bilverden tror at Tesla har gratis lading, så må dem jo tro at ALLE har det.
Dette er noe jeg har nevnt flere ganger: Man må sette like standarder for vurdering av begge sider.
Bildene du har vist her forsterker ikke din sak, men undergraver den.

For å sitere bloggen et hakk høyere opp:
"bare flisespikkeri og har egentlig ingen effekt til eller fra i det stor og hele".
Den kommentaren var om lading, men er svært treffende. For ladehastigheten var flisspikkeri, men å prate om at noen få Tesla eiere (som i dine eksempler ikke nevner Tesla) kommenterer at demmes bil lader gratis

Jeg forsvarer alle bilmerker (eller emner uansett. Jeg har ikke noe i mot å forsvare Trump, Biden, Tesla, Hyundai, Vesntre eller Høyre når det kommer til usannheter), uansett, når det er så renspikka feil det folk påstår som her.
Som perspektiv på baggasjen, beskyldning av juks mot testere (som selv sier det ble utført likt, og igjen, se det fantastiske paint bildet) eller da opplesing av SMS. Noe jeg ikke visste om, men som du "feilleser" på 4 kommentarer.

Jeg har hundrevis av småting jeg ikke liker med Model Y (som jeg ennå ikke har fått) og jeg har flere ganger nevnt at jeg er enig i mange av punktene i bloggen, bare at dem lyver og gjør så godt den kan for å ikke være objektiv. Se for deg at noen sier at det ikke finnes CarPlay eller Android Auto i Enyaq, at det ikke er mulig å få tak i hengerfeste på dem, at prisen på bilene er 100 000 mer enn det den er og at støynivået er ti-gangen verre enn det den er. Ville det vært forsvarmodus av meg, eller noen som eier en Enyaq, å nevne at alle disse greiene er feil?

Bra at du beklager deg. Vi burde alle være flinkere til å være ydmyk nok til å gå bort ifra det vi sa. I mine øyne er det ikke noe å tape på det.
Jeg tok meg heller ikke nær, jeg bare påpekte at kommentaren din var uærlig og at slike kommentarer kun brukes for å forsøke å undergrave svar andre kommer med. Altså for å undergrave demmes autoritet, på ikke noen annen basis at dem svarer på tiltale.

Jeg kan beklage for at jeg virker krass i kommentarene, men jeg anbefaler deg virkelig å lese det du svarer på og i tillegg til å sette like krav til begge sider av en sak.

Du har derimot gitt utrykk at du mener at alle som kommenterer for Tesla er irrasjonelle. Det viser du jo også her med at "vi forsvarer valgene våre", som kan tolkes til at det vi sier ikke har sammenheng med virkeligheten. Det er enten det, eller at feil blir sett på som goder istedet (umulig å sku regenerering litt ned om vinteren,eller at det ikke er mulighet for CarPlay i det hele tatt (men som IKKE er det som du diskuterer her) feks).
Som i bunn og grunn betyr det samme.

En annen sitat om hvor "objektiv" Vuderer en elbil er om Teslaer, tatt fra denne tråden her:
Sitat fra: Vurderer en elbil på man 21. feb 2022, kl. 23:15
Sitat fra: PelleParaffin på man 07. feb 2022, kl. 22:37
Er ikke behov for å diskutere det. Vet Tesla-klubben ikke har et rasjonelt forhold til bil.
:+1: Spot on

Fjeldern

Sitat fra: geear på søn 13. mar 2022, kl. 11:32
Sitat fra: Vurderer en elbil på søn 06. mar 2022, kl. 13:29
På Carplay, skjermen i bilen, som er mye nærmere enn telefonen, kommer det opp en melding. Den kan man trykke på og meldingen blir lest opp. Alt sammen like lett som å bytte radiokanal.

...
Skjønner ikke helt hvordan dette kan misforstås, at det omhandler meldinger, men poenget er altså at dette meldinger er minst like bra i Tesla uten carplay, som i biler MED carplay. Det er rett og slett ikke behov for carplay bare man bruker systemet slik det er ment. Men det er synd de ikke tilbyr carplay allikevel, som et alternativ for de som sverger til det.

Det kan missforstås hvis man ikke leser det jeg, du, Finnøy eller TurfSurf skrev. Eller hvis man forsøker å sette andre i et dårlig lys og dermed "missforstår"

SurSnasen

For en meget kortfattet oppsummering av Carplay-krangelen:

Tesla har IKKE Apple Carplay eller Android Auto. De har likevel mulighet for å koble opp mobiltelefon slik at blant annet tekstmeldinger kan leses opp og dikteres i bilen. De øvrige fordelene med Carplay (valg av navigasjonsløsning, sømløs Spotify-opplevelse og noe annet, får man ikke. Så får man vurdere hva man setter pris på.

Vurderer en elbil

Sitat fra: Electric cars in Norway på søn 13. mar 2022, kl. 11:16
Sitat

Vurderer en elbil :+1: Du skal ha stor ros for at du beklager. Det er stort! Veldig enig med deg i dette.

Takk :+1:
Fossilbil

Vurderer en elbil

"Teslaeiere skryter selvsagt av at de har gratis lading, og det skjønner jeg jo. Det er fint å ha gratis lading. Greia er at dette gjelder bare for modeller som er kjøpt i 2017 eller tidligere, selv om det aldri spesifiseres. Da får jo vi andre det inntrykket av at alle med Tesla kan lade gratis."
Altså menes det her at det gis intrykk av at ALLE Teslaer lades gratis. For å få det inntrykket så må det være folk som GIR det inntrykket. Altså må folk skryte på seg gratislading på nyere biler.
Ettersom den bloggen er et motsvar til testen til elbil24, som heletiden blir tatt opp, så regner jeg med at det der også må stå noe om gratis lading?

Dette er det siste jeg vil peke på i forhold til dette.
På meg så virker det som om du vrir og vender på utsagn og ilegger andre meninger de ikke har. Akkurat som du prøver å få til at jeg har gjort.

"For å få det inntrykket så må det være folk som GIR det inntrykket."
Ja, og du har fått to slike eksempler.

"Altså må folk skryte på seg gratislading på nyere biler."
Nei. Det er noe du synes at det må legges til i prinsippet. Det er ikke nødvendig for å få dette inntrykket. Jeg viste disse to eksemplene til deg for å vise at det finnes slike kommentarer. De er ikke uvanlige.

"Ettersom den bloggen er et motsvar til testen til elbil24..."
Dette blogginnlegget er ikke bare et slags motsvar på én artikkel om Tesla. Den er et svar på mange forskjellige artikler som Tesla alltid vinner. Og det er her jeg mener at du har misforstått. Du tror det er dissing av Tesla, når det egentlig er dissing av motorjournalisters nesegruse tilbeding av Tesla. At du velger å se det slik, må du ta på din egen kappe.

Det er du som hele tiden ikke helt klarer å skille disse to forskjellige meningene. Og for at du selv skal få rett, så prøver du deg på å vri på det jeg sier og ilegge meg meninger jeg ikke har. jeg tror du misforstår med vilje for at du skal få rett i hva du mener.

Til syvende og sist er det meste synsing...

Nå er jeg ferdig. Du har nok fått med deg hva jeg mener og det er ikke mer for meg å si om dette.
Fossilbil

Fjeldern

Sitat fra: Vurderer en elbil på søn 13. mar 2022, kl. 14:12
"For å få det inntrykket så må det være folk som GIR det inntrykket."
Ja, og du har fått to slike eksempler.

"Altså må folk skryte på seg gratislading på nyere biler."
Nei. Det er noe du synes at det må legges til i prinsippet. Det er ikke nødvendig for å få dette inntrykket. Jeg viste disse to eksemplene til deg for å vise at det finnes slike kommentarer. De er ikke uvanlige.
......
Til syvende og sist er det meste synsing...
......
Nå er jeg ferdig. Du har nok fått med deg hva jeg mener og det er ikke mer for meg å si om dette.

Du hopper over 95% av det jeg skriver. Hadde du lest det jeg skrev, så har jeg allerede besvart den delen..
I SAMME PARAGRAF SOM DU SITERER
For igjen: Les det jeg skriver: De eksemplene dine nevner IKKE Tesla og omhandler at Tesla gjør lading gratis en periode. Hvordan kan noen tolke dette som at Tesla har gratis lading på alle sine biler?
Hadde du lest ferdig paragrafen så hadde du sett det.
Du, som er belest på emnet, legger derfor meninger i det som blir skrevet av disse. Dem nevner ikke Tesla, bare at dem lader gratis. Du vet derimot at dette gjelder eldre Teslaer, ikke noen andre merker og heller ikke nyere Teslaer.
LES det du kommenterer. Hvorfor gir disse kommentarene som du viser til inntrykket av at nye Teslaer lader gratis? Dem nevner jo ikke Tesla og omhandler at Tesla gjør ting gratis en periode? Se tidligere kommentar.

Det er jo du som da putter ord og meninger i absolutt alt andre skriver. Jeg prøver å forklare hvordan dette virker for noen som tolker ting direkte, uten at man legger flere meninger inn i noe.
Hadde du sett på forrige svar, så hadde du sett akkurat det der.
Som sagt, så legger du ord og meninger i det disse kommentarene skriver, som andre som ikke vet noe om elbiler ikke kan. For dem kan det hende det ser ut som ALLE elbiler lader gratis, men da har dem ikke tittelen på artikkelen over kommentarene.

Jeg har forstått hva du mener om blogginnlegget. Jeg har også bevist at bloggen er ekstremt lite objektiv og at alle dens gode poenger blir borte i løgn (igjen, Tesla folk som gir inntrykk av at nye Teslaer lader gratis (bildene dine viser det MOTSATTE av det du påstår), juks når det kommer til baggasje (bildet ditt viser ingenting, sånn som synspunkt bildet mitt demonstrer) og alt annet (justeringer, kvalitet mm))
Bloggen gjør også et dårlig arbeid på å vise når den referer til den originale testen, eller mot noe annet.
Så det bloggen klarer å demonstrere, er at selv med voldsomt mange feil og mangler i testene fra bilbladene, så gjør dem en så grundig mye bedre jobb enn han bloggeren, at dem nærmest fortjener en pris.

Ilegger jeg deg, eller bloggen, ord og meninger dem ikke har?
Nå er jeg spent på HVA jeg ilegger deg som du ikke har sagt?
Jeg tolker som sagt alt rett ut. Jeg prøver ikke å analysere forskjellige meninger utifra hver setning.
Når bloggen påstår at det gis intrykk av at alle teslaer lader gratis, må det bety at noen gir det inntrykket. Altså må Tesla eiere skrive: Vi med Tesla lader uansett gratis. Eller lignende.
Når noen skriver "Jeg lader uansett gratis", så er det du som tolker dette til at personen har en Tesla. Det er du som tolker det andre personer leser inn i dette, at dem også forstår at han mener Tesla, men at dem ikke vet at han må kjøre en gammel Tesla.
Det er veldig, veldig, veldig mye synsing og gjetting på hva andre mener.
Igjen: Hva har jeg ilagt av meninger til deg og bloggen, annet enn å prøve å tolke det som er skrevet rett ut?
Første du viste til at jeg "ila" bloggen meninger den ikke hadde, var at du tolket det som var skrevet der som noe annet enn direkte. Jeg tolker ikke ting andre sier og skriver som "dem skrev det, men dem mener det ikke sånn som sagt, men istedet så mener dem dette her, som man kan lese mellom linjene".
Hadde jeg forsøkt å gjøre det samme som deg der, og kommet til andre svar enn deg, så ville du beskyldt meg for akkurat det samme.
Så langt det lar seg gjøre så tolker jeg ting direkte og tar da det direkte resultatet av det som er ment.
Som i eksempelet her: Tesla eiere gir inntrykk av at alle Teslaer lader gratis. Det betyr at Tesla eiere må skrive ting som "kjøp deg Tesla så lader du gratis", eller "med Tesla så betaler du aldri for lading".
Dem skriver ikke ting som "jeg lader gratis", fordi det indikerer ikke Tesla og heller ikke at DU vil kunne lade gratis.
Dette er ikke at jeg prøver å være vanskelig, men at jeg tolker det folk mener rett ut.

Jeg har fått meg meg at du vrir på det som blir sagt, ikke svarer opp kommentarer som viser at du og bloggen tar demonstrativt feil og at du ikke klarer å lese motsvar. Jeg har fått med meg at du mener og tror ting som ikke er sant, så lenge det sverter et bilmerke du ikke liker.
Jeg har fått med meg at du liker Enyaq og er grinete fordi andre ikke liker den like godt.
Som sagt så var Enyaq øverst på lista mi før jeg fant ut av leveringstida. Man skulle tro vi da var på samme lag her, men jeg ser meg ikke nødt til å skryte på Enyaq kvalifikasjoner den ikke har, eller lyve om andre bilmerker for å få meg til å føle meg bedre.
Du har hittil bare hoppet forbi eller ikke svart videre på direkte feil i bloggen og dine egne svar. Akkurat som du i det siste svaret her heller ikke svarte opp det siste og heller ikke leste hele det forrige innlegget.
Det du er, er et stort troll. Enten det, eller så har du et hat for visse bilmerker og klarer ikke være objektiv...

Edit: Skal sies at jeg illegger deg 1 av 2 ting i det jeg skriver: Aktiv uærlighet i det du skriver eller lese-skrivevansker. Med henvisning til at du kommenterer ting allerede besvart og feiltolket 4 forskjellige personer anngående CarPlay.
Det er ikke sikkert noen av disse stemmer, men jeg har vanskeligheter for å se andre forklaringer.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA