Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Software update - Leaf 2019

Startet av tori-no, onsdag 16. september 2020, klokken 11:39

« forrige - neste »

tori-no

Hei
Jeg er tidligere eier av en Leaf 2018 LE. Denne ble solgt ifjor pga overgang til annen bil.
Nå vurderer jeg å gå til innkjøp av brukt Leaf som bil nr. 2.

Angående Rapidgate og SW-oppdatering. Er denne tatt softwaren standard fra biler som er registrert i 2019 , eller er dette noe som må sjekkes?

leafnor

Mest sannsynlig, da oppdatteringen kom på biler produsert etter ca 19 mai 2018. Så om det ikke er en overligger eller gammel import, så skal SW være OK
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

chriso89

#2
Sitat fra: tori-no på onsdag 16. september 2020, klokken 11:39
Hei
Jeg er tidligere eier av en Leaf 2018 LE. Denne ble solgt ifjor pga overgang til annen bil.
Nå vurderer jeg å gå til innkjøp av brukt Leaf som bil nr. 2.

Angående Rapidgate og SW-oppdatering. Er denne tatt softwaren standard fra biler som er registrert i 2019 , eller er dette noe som må sjekkes?
bilen vil UANSETT fortsatt slite med rapidgate.  problemet er ikke løst.   på lader nr 3 mellom drammen og stavanger fikk jeg under halv ladehastighet mot første lader.   helt ubrukelig bil til langtur:(  jeg har 2019 MY modell med større skjerm og den hadde denne oppdateringen innebygget iallefall så finner du den med større skjerm så har du oppdateringen.   Men jeg hadde sett på MG hvis du hurtiglader mye

unik42

Rapidgate eksisterer enda. Så om flere hurtigladinger per dag er noe du gjør så ville jeg anbefalt en annen bil. Ioniq? MG?

Jeg har selv Leaf E+ og hurtiglader omtrent aldri. Men jeg var på bilferie i sommer og vi kom faretruende nær ved rapidgate. Men da hadde vi hurtigladet flere ganger den dagen, også om morgenen fordi destinasjonsladere tydeligvis ikke er en ting enkelte steder. Så vi startet med rimelig tomt batteri. Men tross det så gikk det bra.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Joltus

Har leaf 40 selv. Ville ikke kjøpt leaf nå.... Alt for mange gode alternativer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA