Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bil nr 2 - Leaf Tekna 40kwt - 2020 - god pris og godt valg?

Startet av vinglepetter, torsdag 27. august 2020, klokken 20:19

« forrige - neste »

vinglepetter

Tips?
2022- Tesla Model Y
2020-2022 BMW i3
2020-2022 Mercedes GLE 350de
2019-2020 Tesla Model X
2017-2019 Renault Zoe

thomasez

Hadde ikke kjøpt ny Leaf all den tid det er så mange brukte til en god del lavere pris der ute.

300K med vinterhjul for ny bil er ikke et dårlig kjøp, men den vil falle 50K eller mer i verdi sekundet du har skrevet kontrakt.

Pondus1

Jeg er i samme situasjon,og ser ut til å ende på en ny Mazda MX-30, First edition.259900inkl vinterdekk.Mye utstyr,gode seter og behagelig å kjøre. Litt spesiell bakdørløsning,men ikke en dealbreaker for meg. Siste frist i morgen for å bestille denne versjonen.

unik42

Brukte til en god del lavere pris? Ja det finnes 1 år gamle til 250-260, men de 2020 modellene jeg ser koster jo omtrent det som trådstarter har fått pris på.

Dog, så bør h*n sjekke ut alternativer som Ioniq, MX-30, eller Ampera alt etter behov. Felles for dem er vel at de har mindre bagasjerom enn Leafen...?
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Marius Kotsbak

Å kjøpe helt ny bil bør man etter min mening bare gjøre om man ikke kan finne det samme på bruktmarkedet, pga. det store prisfallet 1 og 2 året. Det kom riktignok en liten forbedring i 2019 med større skjerm og bedre kamerabilder, men jeg ville heller lett etter en av de mange launch edition fra 17 eller 18 og langt inn et moderat bud (bør ligge godt under 200 kkr nå).
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

FroBe

Da jeg kjøpte en demobrukt 2019-modell med 40kWt i april var det kun fordi Peugeot ikke kunne levere e2008 før tidligst en eller annen gang i juli. Da bestemte jeg meg for at jeg kunne leve med Chademo, passiv batterikjøling og lavt baksete for å spare rundt kr 60 000. Etter prisfallet blir nok innsparingen ikke like stor, men jeg vil fortsatt ha spart penger.
Det jeg setter mest pris på av ekstrautstyret er adaptiv cruisekontroll, siden det er blitt endel køkjøring.
Leaf Tekna 2019 40 kWh
Volvo XC70 2012 D5

ihaal

Bagasjerommet er uten sammenligning størst i klassen. Generelt god plass både foran og bak. ACC fungerer supert og 360-kamera likeså. Så er det selvsagt en del ankepunkter mot den på langtur hvis du er avhengig av lading på veien, men for bykjøring gjør den virkelig jobben for en familie. Alle konkurrentene i samme prisklasse har betydelig dårligere bagasjeromplass og de aller fleste (alle?) mangler vel også 360-kamera.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

chriso89

enig. plassen er klasseledende og veier mye ved bilkjøp og 350 kameraet er nyttig. spessielt i trange parkeringshus

unik42

2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA