Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Passasjerdør som fyker opp

Startet av cstromme, tirsdag 15. september 2020, klokken 21:44

« forrige - neste »

cstromme

Nylig begynte passasjerdøren fremme å fyke opp når vi åpnet den. Motoren kjører på fullt for å få opp døra, og for å lukke den må vi bruke relativt mye makt.

Er dette et kjent problem? Vet noen hva som kan forårsake dette?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Koskesk

Hadde akkurat det samme en periode når vi hentet bilen. Men etter service hvor dem skiftet noen sensorer på falkevinge døra på førerside så forsvant det. Vi klarte heller ikke å fremprovosere det på service senteret etterpå. Så ikke helt sikker på hva som gjorde det...


Sent from my iPhone using Tapatalk

svimtapp

Vi hadde dette på vår, det var korrosjon på noen deler (motor/sensor), ble fikset ganske kjapt når man først fikk time.

o.b.lix

Sitat fra: cstromme på tirsdag 15. september 2020, klokken 21:44
Nylig begynte passasjerdøren fremme å fyke opp når vi åpnet den. Motoren kjører på fullt for å få opp døra, og for å lukke den må vi bruke relativt mye makt.

Er dette et kjent problem? Vet noen hva som kan forårsake dette?

Hadde på min, måtte bytte åpnermotor (de prøvde å kalibrere på nytt uten suksess). Fikk samtidig ny versjon softlukking. Begge deler kjapt på garanti.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

geear

Sitat fra: cstromme på tirsdag 15. september 2020, klokken 21:44
Nylig begynte passasjerdøren fremme å fyke opp når vi åpnet den. Motoren kjører på fullt for å få opp døra, og for å lukke den må vi bruke relativt mye makt.

Er dette et kjent problem? Vet noen hva som kan forårsake dette?
Ja, det er feil/dårlig kontakt i en connector i døra. Jeg ble fortalt at det løses med å skifte motor, for connectoren følger med, men er egenglig connectoren. På grunn av lang leveringstid på motor skiftet de connector på min, og det gjorde susen. Helt galemathias når den drev og åpna døra. Vi var på langtur og klarte ikke alltid huske at den var saiko. Enda en tragisk og godt kjent feil som det virker som mange biler får, før eller senere, og allikevel ikke blir kalt inn for. Tesla burde laget en kampanjepakke og utbedret alle kjente feil, i stedet for at hver enkelt skal vente på at feilene kommer. Til slutt får noen av oss nok...

cstromme

Betryggende å høre at dette er en kjent feil. Da antar jeg det ordner seg (og er en garantisak på en 3,5 år gammel bil) når den skal inn på tirsdag.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA