Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2 år med ''Verdens beste Golf" : Golf GTE!

Startet av Ourasi, fredag 31. juli 2020, klokken 14:36

« forrige - neste »

Ourasi

Hei alle sammen!

Tenkte jeg skulle dele litt erfaringer og "tweaks" fra mitt 2 års eierskap av GTE, som jeg mener er den aller beste golfen :P

Gøyfaktor nummer en med denne GTE'en, er 0-60-100km/h med begge motorene og boost allerede fra 0 km/h/stillestående, som på min bil med fullt batteri senker 0-100 til under 6 sekunder, 5.7sek med mye hjulspinn (myke dekk Michelin CrossClimate+) ved siste drag på onsdag denne uken :P


En annen gøyfaktor er oppgraderinger og hvor enkelt disse er å få til med golf 7. 9.2" skjerm med appconnect/andoid auto i en 15 modell med Discover Mediar 6.5" orginalt uten en dritt ekstra. En ''nødvendig'' oppgradering er Brembo Perforerte bremseskiver, som hever utseende til GTE opp til de andtre GT modellene, der den hører hjemme, og yter og passer eksepsjonellt godt sammen med rekuperering=rust spøkelse på plugginn bilene mtp. lite bruk i hverdagskjøringen.
En annen gøy faktor er merkelig nok, kostnader på all lokalkjøringen, som er 99% elektrisk, og som for de aller fleste der bilen brukes mest i hverdagen. Siste 12 måneder har kostet meg ca. 1000,- i strøm og 1 full tank med bensin :D


Emne under oppbygging, legger til ettehvert som jeg har til og anledning (sliter med ettereffekter av langvarig kreftbehandling av føflekkreft med spredning, så energinivåer er varierende i bestefall...!), så det kommer mye mer...
Golf GTE 2015 Carbon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA