Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

De som bestiller MCU2 oppgradering får HW3 gratis (ikke FSD)

Startet av Motorwatt, mandag 14. september 2020, klokken 22:51

« forrige - neste »

Bushy

Er det noen her som har oppgradert fra mcu1 til 2.som også har fått med hw3 uten fsd pakka? Har en 17 mod med eap. Som jeg vurderer dette på isåfall. Men Brumunddal sier nei til at hw 3 følger med....
S75D sept. 17

Motorwatt

Hva skal du med HW3 hvis du ikke har FSD? HW3 får du "gratis" i det øyeblikket du bestiller FSD.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Bushy

S75D sept. 17

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Bushy

Så det du referer til i første innlegg, stemmer ikke da? Da stemte det forsåvidt med hva Brumunddal sa... Men blitt så vant med at det er 15 forskjellige uttalelser fra tesla
S75D sept. 17

Motorwatt

#20
Først må du betale for bytte fra MCU1 til MCU2. Muligens noe for å få DAB, men vet ikke. Så er FSD noe helt annet. Både ny software (om ikke lenge), og HW3 computer. Bare HW3 gir ingen/lite forskjell uten kompatibel software. Du har vel muligheten til å beholde MCU1, og bestille FSD med HW3 isteden. Blir dyrere, men tror du har mere glede av den. Det hadde jeg gjort  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

AndreasRingdal

En fordel med å ha HW3 i bilen er at om tesla åpner opp for å abonnere på softwaren kan du skaffe deg FSD til langtur og droppe det resten av året. Den muligheten vil man ikke ha uten.
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

cra

Sitat fra: Motorwatt på fredag 06. november 2020, klokken 12:13
Først må du betale for bytte fra MCU1 til MCU2. Muligens noe for å få DAB, men vet ikke.

Må man oppgradere MCU for å få DAB, eller misforstår jeg deg nå? Sist halvåret eller så har DAB vært helt ubrukelig. Det detter inn av og til, men det er uråd å høre ferdig en helsang, eller få med seg hva det snakkes om. Dette på en strekning der det tidligere bare var ett eneste kort utfall av dab (på et punkt der det alltid har vært slik, også med andre biler).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

geear

Sitat fra: cra på fredag 06. november 2020, klokken 13:10
Sitat fra: Motorwatt på fredag 06. november 2020, klokken 12:13
Først må du betale for bytte fra MCU1 til MCU2. Muligens noe for å få DAB, men vet ikke.

Må man oppgradere MCU for å få DAB, eller misforstår jeg deg nå? Sist halvåret eller så har DAB vært helt ubrukelig. Det detter inn av og til, men det er uråd å høre ferdig en helsang, eller få med seg hva det snakkes om. Dette på en strekning der det tidligere bare var ett eneste kort utfall av dab (på et punkt der det alltid har vært slik, også med andre biler).
Da melder du feil til Tesla, og får det fikset...

mj

Har en X som er reg april 2017. Fikk oppdatert til HW 3 denne uken. Trodde jeg da skulle få netflix mm men alt er som før bortsett fra sentrymode som nå ser ut til å kunne lagre på disk. ( har ikke satt i ennå )
Har jeg misforstått noe her ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Motorwatt

MCUer har ikke noe med HW-computer å gjøre. Du kan ha FSD (og HW3) med MCU1 (slik du har nå).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Sitat fra: mj på fredag 06. november 2020, klokken 22:32
Har en X som er reg april 2017. Fikk oppdatert til HW 3 denne uken. Trodde jeg da skulle få netflix mm men alt er som før bortsett fra sentrymode som nå ser ut til å kunne lagre på disk. ( har ikke satt i ennå )
Har jeg misforstått noe her ?
HW3 er "autopilotcomputeren" og ligger helt skjult, mens "skjermen" kalles MCU (og instrumentet ICU). Førstnevnte får du med Full self driving, sistnevnte ved å betale ca. 30k for MCU2-oppgradering.

mthoring

Har også lest om folk i USA som fikk HW3 montert gratis når de betalte for bytte til MCU2 uten å ha betalt for FSD-pakka. Så det har i hvertfall skjedd.
Og i motsetning til det noen her skriver så vil jeg tro det er en fin bonus å få installert HW3, da den sikkert vil kjøre bedre enn HW2(,5) på vanlig AP og etterhvert.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

sjossang

Kan bekrefte at du får HW3 når du oppgraderer til MCU2, selv om du ikke har FSD-pakken. Jeg fikk oppgraderingen i slutten av oktober hos Tesla Rud.

Skiltlesing fungerer endelig, men helt feilfri er ikke opplevelsen:

Kjører mye gjennom Oslofjordtunellen og der har bilen tidligere (AP2/MCU) vist 40 på store deler av distansen, men nå leser bilen skiltene og jeg har 70 og fungerende autopilot hele veien.
Problemet oppstår når du kommer ut av tunellen og skal kjøre E134 mot Drammen. Der er det 40-sone fra man kommer ut av tunellen til første rundkjøring. Bilen registrerer 40-sonen, men forstår ikke at det er 80-sone etter rundkjøringen. Ingen skilt som sier 80, og da tror bilen at det bare er 40.

Er jo en generell regel om fartsgrenser i Norge: 50km/t i tettbygde strøk og 80km/t på landevei, og unntakene blir skiltet.
Y LR hvit/hvit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA