Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Remote app

Startet av Bøvelen, mandag 14. september 2020, klokken 22:41

« forrige - neste »

Bøvelen

Hei! Nettopp kjøpt 2020-modell i-pace og er strålende fornøyd.
Har forsøkt å søke, men ikke funnet svar på det jeg lurer på.
Koster det penger å bruke remote appen?
Og finnes der noen måte å sperre bilen fra å lade opp mer enn 80% ?
Har easee hjemmelader. Men finner bare mulighet for å tidsinnstille ladingen der.
Blir utrolig glad for svar 8)

turfsurf

Remote er gratis. Er ny app på trappene og, men er ikke sluppet i Norge enda.

Er dessverre ikke mulig å begrense ladenivå

Selv passer jeg på å lade opp rett før en kjøretur, og så la den stå uten å være plugget i. Med litt erfaring kan du justere ladestrømmen på easee så den blir ferdig rett før du skal dra, hvis du bruker bilen til jobbkjøring.

Ellers er ikke 100% helt krise, den tåler fint å lades til det innimellom. Det tilsvarer ikke 100% på battericellene.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorgenM

Last ned WattCat for Android eller den for iPhone som jeg ikke husker hva heter?

Der kan du sette lading til max 80%, men det skal gå helt greit å lade til 100 på i-Pace, det har i alle fall jeg gjort i 15 måneder :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Bøvelen

takk for svar :+1:skal laste ned remote.

Maxwell_400

Sitat fra: Bøvelen på tirsdag 15. september 2020, klokken 08:40
takk for svar :+1:skal laste ned remote.
Har du Android, last ned WattCat - den er 1000ggr bedre. For epler så tror jeg appen heter "MYPace"
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Maxwell_400 på tirsdag 15. september 2020, klokken 08:46
Har du Android, last ned WattCat - den er 1000ggr bedre. For epler så tror jeg appen heter "MYPace"
Stemmer, den er foreløpig i en form for beta men funker som bare det.
Du kan ikke vise dette vedlegget.


Sveip til venstre fra låseskjermen og du har snarveier til ladestatus, starte oppvarming samt låse/låse opp bil.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Bøvelen

Finner ikke mypace-appen på iOS. Må man jailbreake telefonen for å få tilgang?

Ingeniøren

#7
Sitat fra: Bøvelen på tirsdag 15. september 2020, klokken 13:18
Finner ikke mypace-appen på iOS. Må man jailbreake telefonen for å få tilgang?

Tror du må registrere deg og be om adgang på www.ipaceforums.co.uk. Har en link men klarer ikke å kopiere den på mitt nettbrett....

Edit: https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=3392&hilit=Iphone#p46696
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Bøvelen

Ok, har fått ordnet tilgang til MYPace nå 8)

Bøvelen

Viste seg at bilen fremdeles var registrert på incontrol hos forhandler. Har holdt på 2 uker nå for å få tilgang til app-funksjoner på min egen bil. Endelig kan jeg bruke appstyring.
Når jeg setter stopp @ 80% på mypace-appen, vil den da stoppe på nøyaktig 80% eller vil easee-appen «overstyre» mypace-appen?
Er ganske ny på dette med el-bil og appstyring, forrige bilen var en 2007-mod honda diesel.  8) takknemlig for svar

Ingeniøren

Har sluttet å bruke Jaguar appn til fordel for WattCat, men lastet ned den siste fra Jaguar her om dagen for å teste.

Ikke mye bedre enn den gamle og så melder den at jeg har for lavt trykk i dekkene, noe jeg ikke har.... Sjekket den gamle og samme feil der. Kjører med 2.6 bar foran og 2.7 bar bak.

Hvordan fikser jeg dette ??
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA