Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny BMW i3 app kommer.

Startet av Samco, mandag 14. september 2020, klokken 16:20

« forrige - neste »

Samco

Endelig ser det ut som BMW er på vei til å fase ut den gammle i3 appen med en ny. Mybmw.

https://www.bmw.com/en/footer/mybmw-app.html

Samco

#1

SveinJ

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Samco

Ligger vel litt i "på vei" at den ikke har kommet enda til Norge i første setningen.

Orbit

Jeg ser ikke noen ny funksjonalitet i den videoen, så dette ser mer ut som en modernisering av grafikken og omstrukturering på hvor funksjonaliteten er plassert. Det ble nevnt at ladetimere og forvarming var nytt, men det er også med i dagens app.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Viks

#5
Sitat fra: Orbit på tirsdag 15. september 2020, klokken 09:35
Jeg ser ikke noen ny funksjonalitet i den videoen, så dette ser mer ut som en modernisering av grafikken og omstrukturering på hvor funksjonaliteten er plassert. Det ble nevnt at ladetimere og forvarming var nytt, men det er også med i dagens app.

Ditto. Annet enn muligens ladehistorikk - same shit, different wrapping...

Likte faktisk iRemote aller best.. fungerte bedre enn disconnecteddrive

Samco

Om den er mere stabil er den hjertelig velkommen.

hELgenen

Tja - har aldri opplevd ett eneste problem siste 6 år i alle fall...hatt flere i3 i løpet av den tiden.
Men kanskje jeg har vært heldig - bruker ikke appen til å mye annet enn å stille inn avreise om vinteren slik at bilen er god og varm når jeg reiser på jobb

Samco

Bruker samme avreise tider til å fra jobb hele året satt til uke dagene. Noen ekstra forvarming noen ganger er kjekt og litt lade status sjekk det kan bli litt raskere henger litt etter bilen.

Klykken

#9
Sitat fra: Viks på tirsdag 15. september 2020, klokken 12:17
Likte faktisk iRemote aller best.. fungerte bedre enn disconnecteddrive
Haha 😆
Og helt enig!

Mitt største problem er at vi ikke ser om det du setter igang via app faktisk blir satt i gang. Og null angremuligheter. Kan feks ikke stoppe forvarming. Ei heller starte forvarming hvis det har blitt satt igang mer enn 2 ganger uten at bilen har blitt kjørt. Bakstreversk!

Og at den er hinsides treg!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Viks


Orbit

Da er app ute også på norsk, i allefall på iOS. Søk på MyBMW. Kan bruke denne i parallell med BMW Connected inntil videre.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Samco


Toalmar

Har lastet ned denne og brukt den ett par ganger. Synes at den er noe uoversiktlig når det kommer til f. eks starte klimatisering. Når man aktiverer klimatisering så kan jeg ikke finne noe sted man ser at den er aktiv eller har blitt sendt til bilen uten feil.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Samco

#14
Vifte symbolet spinner rundt når den er aktivert.

Edit feil spinner bare når man sender preheat til bila.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA