Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mistenker at sameiet har skrudd ned lade hastigheten - lovlig?

Startet av Mippen, mandag 12. oktober 2020, klokken 19:00

« forrige - neste »

oivindg

Sameiet har vel ikke noen mulighet til å redusere ladestrøm i et dumt anlegg på andre måter enn å sette inn en mindre sikring på kursen? I så fall vil vel trådstarter merke at sikringen går eller at han får feilmelding på ladeboksen sin?
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

Rosstopher

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 09:03Kan være du har rett i at ladehastigheten er redusert, men i så fall er det forde det har vært et strømbrudd og Ratio har starteť opp igjen på 6A trinnet slik den er programmert til å gjøre.

Det var faktisk et godt forslag. Har brent meg på den selv. Spesielt kjipt når man oppdager det først dagen etter og forventer fullt batteri.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

jkirkebo

Sitat fra: Rollep på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 11:54
Jeg er glad for at styret i mitt sameie i en årrekke nektet å la folk sette opp egen ladeboks eller Schuko kontakt. Dermed slapp vi mange problemer og mye syting når teknologien var blitt såpass moden at det var mulig å installere et ordentlig fremtidsrettet system. Nå har vi siden 2 ½ år tilbake et veldig bra Zaptec anlegg med flatkabel og 400V TN.

Det er da ikke noe problem å tillate slikt, så lenge man forplikter seg til å bli med på felles anlegg når det en gang kommer. Det kan det enkelt skrives en avtale på.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rollep

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 14:23
Sitat fra: Rollep på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 11:54
Jeg er glad for at styret i mitt sameie i en årrekke nektet å la folk sette opp egen ladeboks eller Schuko kontakt. Dermed slapp vi mange problemer og mye syting når teknologien var blitt såpass moden at det var mulig å installere et ordentlig fremtidsrettet system. Nå har vi siden 2 ½ år tilbake et veldig bra Zaptec anlegg med flatkabel og 400V TN.

Det er da ikke noe problem å tillate slikt, så lenge man forplikter seg til å bli med på felles anlegg når det en gang kommer. Det kan det enkelt skrives en avtale på.
Med tanke på diverse tråder her på forumet er det tydeligvis de færreste som tenker så langt, det være seg styre eller beboere :D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA