Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi HW3, vi som var tidleg ute og kjøpte Model 3

Startet av ok67, søndag 13. september 2020, klokken 10:16

« forrige - neste »

ok67

No som det etterkvart kjem fleire og fleire oppdateringar som krev HW3 er det litt surt å ikkje få ta del i dei oppdateringane. Nokon som har formeining om når dei startar å oppdatere TM3 til HW3 i Norge? (For oss som har kjøpt FSD)
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

jorgror

Det bør komme snart. Noen som vet hvor langt oppgraderingene har kommet i USA? Jeg antar de vil gjøre seg ferdig der først pga hjemmemarked og mulighet for flere features.

Personlig har jeg ikke mottatt noe info for oppgradering av min Model 3. Det samme gjelder for en kamerat med Model S.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

emmern

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Gullik Killie

Allerede plaga de en del ganger med å mase i appen.

Tror ikke det er blitt noen oppgraderinger på Model 3 I Europa enda.

Er litt irriterende å vente, kjøpte tross alt FSD for å få betateste det nyeste.

Synes også det var rart at den bilen vi fikk utlevert september 2019 hadde hw2.5

TeslaModelX

Beste måten er vel å mase. Jeg fikk tilfeldigvis beskjed om oppgradering når jeg var innom for et annet problem.
I verste fall må nok Model 3 vente til S og X -eiere har fått tilbud.

ok67

Ser ut for at noko er på gang, ref ein annan tråd på forumet.

Det er nok ikkje hjelp i å mase før dei er begynt å rulle det ut for model 3 i Europa.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

pcthor

Fikk til HW3 til neste uke🙏🏻 Model 3P, Mars 2919, Oslo. Ting skjer!

Handyman

Sitat fra: ok67 på torsdag 17. september 2020, klokken 13:44
Ser ut for at noko er på gang, ref ein annan tråd på forumet.

Det er nok ikkje hjelp i å mase før dei er begynt å rulle det ut for model 3 i Europa.
Min er inne for bytte til HW3 nå, og det hjelper å spørre i appen. De henviste til dette da de ringte meg og tilbød bytte. 
Leverte den 1400 men de var usikre på om de rakk det før 1600 (stengtetid).
Om de ikke rakk det ville jeg få lånebil, til i morgen, noe det også ble til slutt.
Det tok lengre tid enn de trodde, da det var en av de første bilene de gjorde det på i Kristiansand.
Satser på at jeg får bilen i morgen formiddag.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

emmern

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

logopop

De ringte fra Rud akkurat nå, og ga meg time for HW3 førstkommende lørdag. De kontaktet meg, ikke omvent. Hyggelig kar sa at de forsøker å få tatt så mye som mulig i September, så de jobber lørdager også.  :+1:

ok67

Kva VIN har de som har fått eller er innkalt til å bytte til HW3?
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Handyman

Da har jeg hentet bilen, og det var omtrent som å få ny bil....alt må settes opp på nytt; Førerprofiler, Telefoner, WiFi, Bluetooth, HomeLink, Radiofavoritter, innlogginger osv. AP-måtte kalibreres på nytt og triptellere var nullstilt.

Telefonen fungerte dog fortsatt som nøkkel.

Brukermessig oppfører den seg helt likt, bortsett fra at jeg nå kan se hastighetskilt på skjermen.
Fikk ikke testet trafikklys, siden funksjonen ikke kan aktiveres før kartdataene er oppdatert til ver. 2020. Det er den beryktede versjonen som ble trukket tilbake. Må derfor vente til denne sendes ut igjen i følge Tesla.

Regnsensor ser ut til å fungerte som før, noe jeg stort sett er fornøyd med.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Min ble ikke fabrikksresatt ved oppgradering fra 2.5 til 3/FSD. Ved MCU-bytte derimot...

Handyman

Sitat fra: geear på torsdag 24. september 2020, klokken 20:13
Min ble ikke fabrikksresatt ved oppgradering fra 2.5 til 3/FSD. Ved MCU-bytte derimot...
OK, de brukte lengre tid enn de hadde beregnet, og de sa at de hadde hatt litt problemer.
De har de nok forsøkt en resett tipper jeg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA