Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ulyder - hva er normalt?

Startet av VegarHenriksen, onsdag 16. september 2020, klokken 09:33

« forrige - neste »

VegarHenriksen

Hei,

Min S85 har nå 3 forskjellige ulyder som er nogenlunde plagsomt. Tenkte å spørre her om noen har erfaring eller har opplevd lignende og om dette eventuelt er normalt og "within-spec".

1. Når man bremser till full stopp i nedoverbakke så er det en god del knirk/creak fra fronten av bilen. Dette skjer egentlig kun i nedoverbakke og når det er mye vekt og press på fronten. Dette er nongelunde samme lyden som når man vrir på ratten med foten på bremsa. Nedre bærearmer og stab.stag er helt nye. Nettopp tatt bremseservice.

2. Når jeg rygger og bremser så kommer det en klunkelyd. Hvis jeg kjører fram igjen og så rygger så kommer klunkelyden igjen.

3. Knirkelyd (samme lyd som når man bøyer på plastikk som er under spenn) fra venstre bak når jeg akselerer fra stopp. Virker som det er verre når det er varmt ute.

Takker for alle innspill og ting jeg kan gjøre for å feilsøke!
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

petersv

Siden bilen mest sannsynlig har noen år og km på baken tipper jeg alle lyder er relatert til hjulopphenget. Beste måten å få sjekket det på er å få jekket den opp og sjekket for slakk her og der. De fleste verksted kan hjelpe deg med dette.

mikaelschuster

Sjekk hjulopphenget. Hadde lignende lyd, og styrestengene foran ble skiftet. Deretter lydløst.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sandvika

Hadde noe som ligner på din beskrivelse av #2. Nesten hver gang jeg rygget inn garasjen hjemme så kom det et litt klunk. Om jeg umiddelbart kjørte frem og så tilbake var det ingen endring. Trodde selv helt sikkert at dette kom fra opphenget bak, Tesla løste det ved å bytte hele DU forran...

VegarHenriksen

Okay, ser ut til at jeg bare må få Tesla til å se på det.. og ikke tenke så mye over det.

Sitat fra: Sandvika på onsdag 16. september 2020, klokken 11:19
Hadde noe som ligner på din beskrivelse av #2. Nesten hver gang jeg rygget inn garasjen hjemme så kom det et litt klunk. Om jeg umiddelbart kjørte frem og så tilbake var det ingen endring. Trodde selv helt sikkert at dette kom fra opphenget bak, Tesla løste det ved å bytte hele DU forran...

Driveunit ble bytta i sommer ...  :o
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA