Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatering kart

Startet av Frank_M, lørdag 12. september 2020, klokken 21:51

« forrige - neste »

Frank_M

Selv om det kanskje ikke er verdens mest brukervennlige måte å oppdatere kartene i katten på så har det funka til nå. Here map downloader har kommet i ny versjon og den må man bruke. Problemet er at installasjonen krasjer/stopper helt opp når man trykker på "Next" for å installere den. Er det bare min PC som har trøbbel eller er det flere som sliter???
--
2018 Jaguar I-pace HSE

Ingeniøren

#1
Måtte test og riktig, ny versjon av nedlaster og fungere for meg. Valgte valget med å oppdater nedlaster ikke ny installering. Lastet ned 18% per nå...

Edit: Snart på 82% og fungerer helt som normalt - har ganske rask fiberlinje på 500 mbit/sek og kabel til PC, samt 64 GB pinne formatert med FAT32
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Frank_M

#2
Fikk installert ny versjon etter masse ventetid.. prøver nå å laste ned kart men står fast på "downloading settings"... Stått sånn i halvtima nå. Får prøve på jobb

Edit: der, endelig, etter 2 - to - timer våknet den til live og laster ned. Har grei hastighet men trådløst... Neste oppdatering tar jeg på jobb (universitet)...der hastigheten på nettet i alle fall ingen begrensning.
--
2018 Jaguar I-pace HSE

Øystein Hermansen

Jeg har 100 mbit hjemme og nettet skal derfor ikke være en flaskehals.  Første gang jeg lastet ned så tok det nesten 4 timer.  Veldig mange små filer.

Neste gang jeg kjørte oppdatering, via PC og mot samme USB-disk med gammelt kart, gikk oppdateringen betydelig fortere.  Regner med den bare lastet ned endringene.

Oppgradering i bilen tok ca 20 min med bruk av USB3 brikke (som anbefalt av Jaguar).

Selve kartet er på ca 30 GB som skulle tatt under 1 time på mitt nett (30 GB over 100 mbps link -> 3000 sekund -> 50 min) men filbehandling og flere små filer gjør at ting tar betydelig lenger.  Tror heller ikke jeg fikk data fra here.com i høyere hastighet enn ca 40-50 mbps så da blir det fort en nesten 2 timer pluss filbehandling.

Ingeniøren

Jeg sletter de gamle filene på pinnen, og det tok ca 25 minutter å laste ned  for min del. Tidligere hadde jeg 50 Mbps og da tok det fort 2 timer å laste ned.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Frank_M

#5
Problemet mitt var ikke selve nedlastingen..når den endelig startet gikk det unna med vanlig fart. Problemet var at Map Downloader frøs og reagerte ikke. Prøvde flere restarter uten at det hjalp..lot programmet også bare gå i bakgrunnen lenge og til slutt våknet det fra dvalen. Så er et eller annet grums der. Forrige versjon oppførte seg normalt.

Edit: testa på jobb og funka som det skulle. På tide å kjøpe ny hjemme-pc kanskje...
--
2018 Jaguar I-pace HSE

RayBomb

Sitat fra: Frank_M på søndag 13. september 2020, klokken 09:33
Fikk installert ny versjon etter masse ventetid.. prøver nå å laste ned kart men står fast på "downloading settings"... Stått sånn i halvtima nå. Får prøve på jobb

Edit: der, endelig, etter 2 - to - timer våknet den til live og laster ned. Har grei hastighet men trådløst... Neste oppdatering tar jeg på jobb (universitet)...der hastigheten på nettet i alle fall ingen begrensning.
Nytter ikke med kjappere nettlinje. Det er upload struping fra Jaguar/Here serverne som er bremsen.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Maxwell_400

Apropos å glemme innloggingsdetaljer, noen må kanskje lære å telle først.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA