Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teslas udda lösning: Viktig del hålls på plats av träbit.

Startet av Bmw_Tryne, lørdag 12. september 2020, klokken 13:57

« forrige - neste »

bmw2002

Vanligvis er det en plastbit her. Tesla er jo ikke kjent for å ha kontroll på logistikk, så de har sikkert gått tom for deler.

Ser uansett veldig ut som en plasterløsning med det båndet også.

jlan

Tre burde brukes mer i biler - Morris Minor Traveller var langt forut for sin tid.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Ketill Jacobsen

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 12. september 2020, klokken 15:25
Vanligvis er det en plastbit her. Tesla er jo ikke kjent for å ha kontroll på logistikk, så de har sikkert gått tom for deler.

Ser uansett veldig ut som en plasterløsning med det båndet også.

Må jo være et framskritt å bruke tre i stedet for plast! Tesla er igjen først ute!

Espen Hugaas Andersen

Det er plast som ser ut som tre.

Fullt mulig de ikke fikk tak i deler pga Corona, og så måtte de tenke kreativt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Ingeniøren

Dette må da være en prototype !

Spenn-band som normalt brukes til å surre last på pall samt tape og tre/plast virker ikke veldig tillitvekkende. Spiller ingen rolle for min del - har mistet tilliten til Tesla uansett  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ketill Jacobsen

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 13. september 2020, klokken 08:45
Dette må da være en prototype !

Spenn-band som normalt brukes til å surre last på pall samt tape og tre/plast virker ikke veldig tillitvekkende. Spiller ingen rolle for min del - har mistet tilliten til Tesla uansett  :)

Jeg har spennbånd som holder bensintanken oppe i min BMW. Hva er galt med det?

Ingeniøren

#7
Sitat fra: Ketill Jacobsen på søndag 13. september 2020, klokken 13:20
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 13. september 2020, klokken 08:45
Dette må da være en prototype !

Spenn-band som normalt brukes til å surre last på pall samt tape og tre/plast virker ikke veldig tillitvekkende. Spiller ingen rolle for min del - har mistet tilliten til Tesla uansett  :)

Jeg har spennbånd som holder bensintanken oppe i min BMW. Hva er galt med det?

Du har nok en prefabrikkert lengde av en helt annen kvalitet en det som Tesla ha anvendt her som er av type som kommer i løpemeter og låses med en låsebrikke som vist på toppen av boksen. Velger som sagt tro det er er tidlig/prototype løsning, da bandet kun har en lett overflatebehandling og vil ruste raskt i et nordisk klima...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

RJK

Hva får deg til å tro at BMW's "prefabrikerte lengde" er noe annet enn en nøye tilmålt bit av en rull? Klart det kan skille på tykkelse og kvalitet på metallet?


Har sett slike stålbånd på andre biler og, og dette er absolutt intet annet enn tilkuttet bånd fra en rull. Så setter man på en lås tilpasset både hvor den skal brukes, og hvor lett den skal være å åpnes/lukkes. Har sett både simple og mer avanserte låsordninger, til og med på samme bilen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RuneW

Sitat fra: RJK på søndag 13. september 2020, klokken 22:10
Hva får deg til å tro at BMW's "prefabrikerte lengde" er noe annet enn en nøye tilmålt bit av en rull? Klart det kan skille på tykkelse og kvalitet på metallet?

Klart han vet det, han er jo ingeniør må du vite!  ::)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RJK

Sitat fra: RuneW på tirsdag 15. september 2020, klokken 15:49
Sitat fra: RJK på søndag 13. september 2020, klokken 22:10
Hva får deg til å tro at BMW's "prefabrikerte lengde" er noe annet enn en nøye tilmålt bit av en rull? Klart det kan skille på tykkelse og kvalitet på metallet?

Klart han vet det, han er jo ingeniør må du vite!  ::)


Sett nok av f.eks. bruer og andre konstruksjoner som er designet av arkitekter og bygget av ingeniører, som tydelig forteller om at tittelen gir ingen garantier for resultatet...


Og nok av folk som har helt forvridd oppfatning av hva gjenstanden foran seg er eller hvordan den lages, fordi det står et bestemt merke prentet inn. Selv når resultat av testing viser at "den billige kopien" har bedre kvalitet en den dyre originalen med det riktige merket på seg, så er det helt umulig å ta til seg at det dyre alternativet denne gangen var dårligst.


Derfor stiller jeg slike spørsmål når når man ser slike påstander fremsettes uten noe slags bevis eller sannsynliggjøring av at det stemmer, mens sannsynligheten for at det stemmer er tilnærmet null. Selvsagt kjøper og BMW sine ruller med patentbånd og stålbånd, selv om de kutter de selv og prenter logoen inn i metallet.



Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA