Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Masse strøm, men bilen viser "krabbemerke"

Startet av thomas.solbakken@gmail.co, fredag 11. september 2020, klokken 19:36

« forrige - neste »

thomas.solbakken@gmail.co

Kia E-soul 2020. Etter en kjøretur stopper jeg bilen med 334 km igjen. Starter bilen igjen kort tid etter, og da viser den 334 km, men ikke måleren helt til venstre. Samtidig blinker skillpadda. Systemsjekken viser ingen feil, og appen viser også 85%. Noen ideer, eller tips til løsning?

hanche

Jeg har opplevd det samme et par ganger, begge ganger på samme dag (på en langtur). Men begge ganger gikk det over så snart jeg begynte å kjøre. Jeg gjetter at det bare skyldes at BMSen ikke har rukket å kommunisere med resten av bilen ennå. Men jeg ble litt bekymret da det skjedde, og har fulgt mer nøye med siden. Jeg har ikke sett det igjen.

(BMS = Battery Management System)
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA