Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

We-charge prise klare

Startet av Elkjell, fredag 11. september 2020, klokken 13:09

« forrige - neste »

hELgenen

Enig at det er latterlig med alle disse avtalene.
Volum rabatter er også latterlige da de fremmer mer bruk og følgelig mer negativ miljøpåvirkning. Å jukse i slike avtaler,f.eks ved å dele på chassis nr,høres drøyt ut. Aldri hørt om noe slikt,men det er sikkert mange kreative sjeler der ute som gjør mye rart i grenseland på mange områder. Husker det var/er en egen nettside,gjerrigknark.com,som skrev mye om å utnytte alle mulige avtaler,kampanjer osv. De går vel ikke så langt som antydet mhp chassis.nr,men fascinerende å se hvor langt mange går for å spare en slant. Jeg tror nesten noen har dette som en livsstil. Skal man kjøpe elbil så tror jeg kjøpsråd fra slikt hold er gull verdt.

02jan

Tja , kunne ikke matvarene i butikken vært dyrere på lørdager, så slapp jeg å stå i kø ved kassen.

* når det allikevel er diverse avtaler på kjøp av strøm, ser det fornuftig ut at «folkebilen» får fornuftig prising på hurtiglading.

Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

turfsurf

Sitat fra: TM på fredag 11. september 2020, klokken 19:08
Utrolig merkelig politikk at Audi eiere skal betale mer i månedsavgift og mer pr. kwh !!
Dette er jo helt i tråd med VAGs prispolitikk, med premium bil betaler man mere for det samme.

Bmw er foresten 1.65/kWh. Skulle tro de ikke var premium.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elektrolux

Enkleste måte å omgå dette problemet og også til dels ladekøproblematikken er å kjøre Tesla.

Kjøper en brukt fra privat selger får en gjerne gratis supercharging som i kroner og øre ikke betyr all verden, men som gir en uvurderlig frihetsfølelse
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

daktari

Det frister hvertfall ikke med Audi neste gang med de ladeprisen de tilbyr oss. Dårlig kundebehandling av Audi.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Sitat fra: daktari på lørdag 12. september 2020, klokken 16:29
Ionity vil daue, Tesla åpner lading for andre!?
Hmm, spennende. Da forsvinner en av de viktigste argumentene for å kjøpe Tesla. Samtidige dobles omtrent antall tilgjengelige ladere i Norge for alle andre. Blir interessant å se hvordan de priser for ikke-Tesla biler.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Orbit

#22
Nextmove sier det er er bug i styringskoden på superladerne, og at det utilsiktet ble åpnet (gratis!) for alle CCS-biler. Noen som vet om dette bare gjelder i Tyskland, eller er det også åpent i resten av Europa (inkl Norge) for tiden? Men enig at det allr mest spennende er om Tesla vil tilby ladetjenester til andre bilmerker, nå som det er vist at laderne deres kan støtte det rent teknisk.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

alibaba

Skal bli fullt med tullinger som skal prøve å lade non-Tesla bilen sin nå da fremover på SC
TM3P

Electric cars in Norway

#24
Kopi:
....."mest spennende er om Tesla vil tilby ladetjenester til andre bilmerker, nå som det er vist at laderne deres kan støtte det rent teknisk."


:+1:Dette er gode nyheter hvis det er korrekt :+1: :+1:  Herlig gjort av Elon i såfall :+1: :+1: det tyder jo på siden Tesla ga ut en pressemelding om dette... :+1: :+1: nederste bilde der han leste fra pressemeldingen.... :+1:

alibaba

Tror ikke man skal holde pusten mens man venter på dette skal skje. Tesla tilbydde mange andre fabrikanter å være med fra starten på utbygging av SC, men det takket alle høflig nei til. Er vel lite sannsynlig tesla har noe som helst å tjene på å åpne opp for det når de har slått fullt gjennom og pøser ut med biler selv nå.
At det fungerer for andre biler med ccs å lade når systemet for å linke bil mot lader er nede er vel heller ingen overaskelse?
TM3P


Electric cars in Norway

#27
alibaba: nei da dør man først av oksygenmangel :laugh: :laugh:

Men dersom dette er Elon sin strategi - å hente inn ekstra gevinster til Selskapet på denne måten så er jo dette helt Supert.

Mer info her:

https://teslamag.de/news/verwirrung-tesla-supercharger-fremde-elektroautos-laden-kostenlos-29970

Orbit

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 12. september 2020, klokken 20:39
Tesla ga ut en pressemelding om dette... :+1: :+1: nederste bilde der han leste fra pressemeldingen.... :+1:
Nei, Tesla hadde ikke lagt ut noe. Det han leser opp er sine egne spørsmål til Tesla sin presseavdeling (som fremdeles er ubesvart).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

amstray

Er ikke noe av grunnen til at Ionity har forskjellige tilbudsavtaler med forskjellige merker at de forskjellige bilprodusentene i forskjellig grad har vært med på å finansiere opprettelsen av Ionity? Ville i alle fall være fair at de fikk rabatter ut fra hvir mye de har investert.
2024: VW ID4
2020: Tesla Modell 3 SR+ - solgt
2018: Nissan Leaf  40kw - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA