Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og videoer av XC40 P8 på veien, reviews etc nå opp mot levering

Startet av vxc40, fredag 11. september 2020, klokken 09:24

« forrige - neste »

Egil Haugli

Har også tenkt litt på det, har slukt mange av videoene til TB i det siste. For meg er div. koreanere helt uinteressant og ser også på XC40 som en veldig spennende bil (litt biased siden jeg selv venter på min kanskje ;) ) og mer interessant som el-bil nettopp fordi det er Volvo sin første.
Det er kanskje litt som det ble sagt i enn annen tråd her, bil for meg involverer en del følelser, men for mange el-bilister så fremstår det nesten kun som om hvor praktisk bilen er / hvor lang rekkevidde den har er det viktigste. XC40 fanger oppmerksomheten min med en gang den ble lansert, kan ikke akkurat påstå det samme om f.eks. e-Niro.

oivindg

Sitat fra: elektro på onsdag 04. november 2020, klokken 21:27
Har tittet litt på de live streamene til Teslabjørn. Folk spør ofte om hans tanker om XC40, men det virker nesten som han ikke har hørt om bilen. Dialogen går typisk som dette;

NNN: "Any thoughts about the XC40?"
Teslabjørn: "No."

Personlig synes jeg Volvos første elbil er over snittet interessant. Ganske mye mer interessant enn Koreanske elbiler som det går 13 av på dusinet, egentlig. Tanker om dette? Gjerne mer enn ett ord.. ;)
Jeg synes Teslabjørn er flink på mange områder, men det er en del ting han er veldig subjektiv på. Volvo XC40 er absolutt en interessant bil, noe mange biljournalister også nevner. Nettopp fordi det er Volvos start på en tung satsing på elbiler.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

Daniel_0007

Nå er vel xc40 rett og slett en polestar 2 i suv form, tb har testa ps2 veldig mye, han hadde jo en i måneds tid fra imove.
Han kommer nok til å teste den og men syns han er litt treg med å teste nye biler bla enda ikke testa mx-30 og nå tester han en i3 av en eller annen grunn.
Men igjen er kanskje ikke så lett å teste nye biler når man er youtuber og ikke orntlig journalist noe doug demuro har nevnt og.
Model 3 2019 LR Rwd

oivindg

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 05. november 2020, klokken 22:56
Nå er vel xc40 rett og slett en polestar 2 i suv form ...
Jeg ville heller sagt at det er to forskjellige biler som har samme drivlinje. For meg er det flere forskjeller enn likheter.

Etter det jeg kan se, har ikke XC40 og Polestar 2 samme hjuloppheng. Mulig at de har samme drivakslinger, men jeg tror ikke det heller. Det vil si at XC40 vil kunne få helt andre kjøreegenskaper enn Polestar 2. Sannsynligvis mer komfortorientert. Siden XC40 er en SUV vil den få helt andre forbrukstall også. XC40 blir produsert på en helt annen fabrikk enn Polestar 2 og med helt andre underleverandører på de fleste delene. Dette kan gi kvalitetsforskjeller, og forskjellige barnesykdommer på de to. Forhåpentligvis færre på XC40, siden de fleste av delene har vært i produksjon i flere år.

En ting som jeg ikke har klart å finne noe særlig dokumentasjon på ennå, er hvor mye av software i bilene som er felles. Ting tyder på at det bare er basisdelene av programvaren for drivlinja som er felles, og at resten av softwaren er forskjellig for XC40 og Polestar 2. Dette gjør også at bilene kan bli forskjellige på hvilke funksjoner man har og hvordan de virker.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

Contango

Elektro - du får ikke testet elbiler bare fordi du ringer og sier du er Teslabjørn. Og han blir spurt femti ganger om dagen om å gi kommentarer på biler han ikke har testet. Derfor de korte «nei». Han lever av Youtube og ville selvfølgelig ha kjørt en Volvo eller Mazda istedenfor en i3 om han hadde hatt muligheten.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

oivindg

2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

rmy

På plass hos forhandlere i Norge nå.

vxc40

Min står hos forhandler til klargjøring. Mulig jeg kan hente den før helga.

TsingTsao

Denne stod på "software download"-plassen til Bilia Lillestrøm i dag. Trodde den var grå først, men dette er Sage Green. Du kan ikke vise dette vedlegget.

Electric cars in Norway


oivindg

2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)


Electric cars in Norway

#42
Herlig informasjon :+1: :+1: 

Kopi:
Før nyttårsrakettene går til himmels 31. desember, er nemlig planen å levere ut 3.000 biler til norske Volvo-kunder, der en stor andel er elektriske XC40.

Volvo går ikke ut med noen konkrete salgstall på bilen. Men det var kjent at de hadde over 9.000 navn på interesselisten, før selve salget startet. Og Volvo tror selv at dette kommer til å bli den mest solgte bilen deres her til lands i 2021.

https://www.abcnyheter.no/amp/motor/bil/2020/11/16/195719682/volvo-elektrisk-xc40-snart-blir-dette-et-veldig-vanlig-syn-pa-norske-veier

Electric cars in Norway



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA