Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enyaq vs E-tron

Startet av Stranda, fredag 11. september 2020, klokken 08:48

« forrige - neste »

Stranda

Ingen som har startet denne enda. Forsøker meg på en oppsummering av fordeler ved hver av disse modellene her. Fyll gjerne på.

Fordeler Enyaq

  • Lengre rekkevidde
  • Lavere pris

Fordeler E-tron

  • Større bagasjeplass (men er den mindre praktisk?)
  • Kvikkere motor
  • Høyere hengervekt

StianHH

Ingen som har prøvekjørt Enyaq enda hvor E-tron kan prøvekjøres idag om du vil. Det gjør det også vanskelig å finne så mange andre fordeler/ulemper enn pris og utstyr - som gjerne henger sammen.

Samtidig, Enyaq er bygget som en elbil fra dag 1, jeg vil tro den har noen fordeler når det kommer til forbruk og rekkevidde enn E-tron som er bygget på en fossil platform.

Synes bagasjerommet til E-tron var flott, men ganske høy bak slik at det er ikke sømløst å laste tyngre ting inn.

Tellus

#2
Sånne sammenligninger blir jo alltid litt rare da vi snakker om å sammenligne en premiumbil med en 'folke' bil.

En Skoda vil alltid slå en Audi hvis man ikke tillegger premiumkvaliteter vekt.

Jeg ville valgt Skoda alltid hvis jeg ikke fikk lov til å legge vekt på opplevd kvalitet, premiumfølelse og utseende.

Likevel vil jeg velge Mercedes, Audi eller Jaguar så fremt jeg føler jeg kan ta meg råd til det  :D

4Matic Fanatic

Sitat fra: Tellus på onsdag 03. februar 2021, klokken 10:28
Sånne sammenligninger blir jo alltid litt rare da vi snakker om å sammenligne en premiumbil med en 'folke' bil.
Omtrent som å sammenligne en Superb med en A8. De har jo begge god plass i baksetet  ;D

tromsø

Vedrørende bagasjeplass så syns jeg frunken på etron er meget brukbar når man er på biltur. Tar man ut isoporen så er det bra med plass. Feks klønete ladekabler er praktisk å ha i en frunk på tur, lett tilgjengelig. Savner det på Enyaq.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA