Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klargjering og understellsbehandling

Startet av ChrHS, torsdag 10. september 2020, klokken 12:48

« forrige - neste »

ChrHS

Har bestilt id3 plus og venter på levering. Har bestilt med understellsbehandling (Tectyl) til rundt 6-7 tusen trur eg det var.

Snakte med selger idag og dei jobbar no med å finne ut kor mykje jobb og kor nødvendig det faktisk er med understellsbehandling på denne bilen. Selgeren forsikra meg at det vart ikkje dyrare sjølv om det var ein del arbeid å ta ned alle deksler. Han sa også at det var synlig ramme under og definitivt behov for beskyttelse. Ventar på avklaring på kva det blir til. Men eg har jo sett bilder av bilen under sjølv og, og det såg veldig innpakka ut i deksler.

Andre som har bestilt/vurderer tectylbehandling av sin bil?

magnus hjorthol

Bestilte tectylbehandling vi og.
Selgeren på Berge & Co i Førde fortalte at det var Bilpleiehallen som utfører behandlingen. Det er kvalitetsstempel nok til at vi gikk for tillegget. Det kostet forøvrig 5.995,-
Vi og har bestilt id3+.
Off topic,  men må nevnes. Synes det var vanskelig å velge eksteriør-farge. Vi gikk for standard "moonstone" men kjenner litt på tvilen i ettertid. Nettsiden til Volkswagen gjør ikke valget lettere. Eneste gangen vi kunne sammenligne farger var ved selve bestillingen, med tidsfrist attpåtil.

Strøm Tycoon

Sitat fra: magnus hjorthol på lørdag 12. september 2020, klokken 13:08
Bestilte tectylbehandling vi og.
Selgeren på Berge & Co i Førde fortalte at det var Bilpleiehallen som utfører behandlingen. Det er kvalitetsstempel nok til at vi gikk for tillegget. Det kostet forøvrig 5.995,-
Vi og har bestilt id3+.
Off topic,  men må nevnes. Synes det var vanskelig å velge eksteriør-farge. Vi gikk for standard "moonstone" men kjenner litt på tvilen i ettertid. Nettsiden til Volkswagen gjør ikke valget lettere. Eneste gangen vi kunne sammenligne farger var ved selve bestillingen, med tidsfrist attpåtil.

Neimen har du sett, et elbilmerke som ikke har noe problem med at kundene vil ha bilen sin rustbeskyttet.

Moonstone med Penny Copper detaljene ser veldig bra ut.


ChrHS

#3
Sitat fra: magnus hjorthol på lørdag 12. september 2020, klokken 13:08
Bestilte tectylbehandling vi og.
Selgeren på Berge & Co i Førde fortalte at det var Bilpleiehallen som utfører behandlingen. Det er kvalitetsstempel nok til at vi gikk for tillegget. Det kostet forøvrig 5.995,-
Vi og har bestilt id3+.
Off topic,  men må nevnes. Synes det var vanskelig å velge eksteriør-farge. Vi gikk for standard "moonstone" men kjenner litt på tvilen i ettertid. Nettsiden til Volkswagen gjør ikke valget lettere. Eneste gangen vi kunne sammenligne farger var ved selve bestillingen, med tidsfrist attpåtil.
Då har vi bestilt eksakt samme bil. Og eg har sitte time ut og time inn og sett youtube-videoar og anna og tvilt på fargevalget. Angrer litt på at eg ikkje bestilte kvit. Men eg trur grå blir megabra. Tipper den grå blir å skille seg litt ut for eg tipper mange velger metallic og den grå er som kjent ikkje det. Blir spennende, min var på vei fra Oslo til Førde på fredag  :D

Ang tectyl landa eg no på det samme. 6 tusen står eg i.

magnus hjorthol

Dette blir bra ChrHS  :+1:
Takker for bildet model3citizen. Kjente jeg ble litt lettere

Strøm Tycoon

Sitat fra: magnus hjorthol på søndag 13. september 2020, klokken 20:08
Dette blir bra ChrHS  :+1:
Takker for bildet model3citizen. Kjente jeg ble litt lettere

Ble samme farge på meg og.

ENTO


Strøm Tycoon

Kan legge til at vi fikk behandlet vår for både støy og rust med Mercasol rett etter levering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA