Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen med erfaring med DoktorEL AS?

Startet av Erik77, mandag 01. mars 2021, klokken 18:16

« forrige - neste »

Erik77

Hei. Har oppgradert Leaf fra 2017 til 2021, og må da ha ny ekstra schuko-ladekabel. Er da avhengig av å ha en justerbar. Kom da over over denne kabelen, som virker til å ha det jeg leter etter. https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=187671998

Er det noen som har erfaring med denne kabelen, eller denne nettbutikken?

På forhånd takk :)
Nissan Leaf Tekna. Sort 2017-mod. 6,6kW. Kjøpt ny hos Frydenbø AS.

sjokomelk

Fulgte ikke nødladekabelen med bilen din? Isåfall bør du klage til forhandleren du kjøpte den hos.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

elektrolux

Knall pris. Sikkert grei kvalitet.

Løp og kjøp.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Maxwell_400

Sitat fra: elektrolux på mandag 01. mars 2021, klokken 21:36
Knall pris. Sikkert grei kvalitet.

Løp og kjøp.

En anelse ironi der, jeg kjøpte for moro skyld en superbillig lader direkte fra Kina og plukket den fra hverandre. I følge reklamen var det IP68, RCD og så videre.

Når den kom så sto det IP55 i instruksjonene og at den ikke skulle brukes i regnvær. Jeg ville ha bedømt den til å være IP21 (brukes under tak).

Programmerbar strømstyrke og kan levere opptil 20A fra Schuko (!). Positivt at det var 2.5mm2 ledning.
Klippet av støpselet, der var det ingen NTC motstand for temperaturmåling noe Schuko bokser bør ha.
Åpnet opp boksen, ingen RCD. (Lett å se da det er en ringkjerne rundt de to strømførende lederne).

I tillegg så var den ustabil på ladestrøm sammenlignet med de gode boksene jeg har.

Ingen CE merking heller. (Kun China Export)

Sier ikke at det er dette DoktorEL selger men det kan være verdt å investere i noe så kritisk med sikker kvalitet.

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Erik77

Takk for god info. Skjønner nå at jeg nok var litt kjapp når jeg så på denne, og med infoen fra dere, så dropper jeg da denne. Så får lete etter en annen kabel som kan passe. Stenger tråden, (noen kan gjerne slette det evt, da jeg ikke fikk til dette selv)
Nissan Leaf Tekna. Sort 2017-mod. 6,6kW. Kjøpt ny hos Frydenbø AS.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA