Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Peugeot App

Startet av Radiobil1, tirsdag 08. september 2020, klokken 21:11

« forrige - neste »

Radiobil1

Finnes det app til e2008?
Hvis ja, hvordan er funksjonaliteten?

zarko


Nickelilltroll

Meld gjerne ifra hvordan den fungerer mot forvarming er dere snill. Sitter og vurderer en bestilling på Corsa-e her. Bilen er knall, men MÅ ha en 100% stabil app for at det skal bli aktuelt. BOS ga meg beskjed om at Corsa-e bruker My Opel som app, hade den på Ampera-e, var meget grei og virka hver dag den. Men  en må lure litt når e-208 og Corsa-e er til 80% samme bil i grunn....
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

nosi1202

Er det noen som har fått administrasjon av lading og klimatisering til å fungere i appen? Har lastet ned appen og satt det opp etter beskrivelsene. Fortsatt fungerer ingen av de to nevnte tingene. Bilen sier at den trenger gjentatte kjøreturer på over 20 min for at det skal fungere. Det har nå gått 3 mnd og bilen er i daglig bruk. Fortsatt ingen endring
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Romerike

Klima har fungert greit for meg i vinter, status på lading er treg på oppdateringer. Appen ble litt endret for noen uker siden, synes nye versjonen er bedre.

bjaolsen

Virker km-stand i deres app etter oppdateringen ?
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Romerike

Nei, KM-stand har ikke virket på noen måneder.

zarko

Riktig, app KM-stand har sittet fast i en stund nå. Det var bare idag jeg sendte dem e-post ang. saken, håper de gjør noe med det.

stighetl

Hei!

Jeg registrerte meg på forumet for å stille spørsmål om akkurat dette.

Jeg fikk min e-2008 i går, men finner ikke ut av MyPeugeot-appen. Hvordan kan jeg forvarme bilen med appen? Regner med at jeg kan kjøle den ned også på varme dager?

alda

Sitat fra: stighetl på torsdag 20. mai 2021, klokken 19:54
Hei!

Jeg registrerte meg på forumet for å stille spørsmål om akkurat dette.

Jeg fikk min e-2008 i går, men finner ikke ut av MyPeugeot-appen. Hvordan kan jeg forvarme bilen med appen? Regner med at jeg kan kjøle den ned også på varme dager?
Den varmer/kyler ned till senaste inställda temperatur i bilen, så jaa - den kjøler vid behov.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

nosi1202

Sitat fra: stighetl på torsdag 20. mai 2021, klokken 19:54
Hei!

Jeg registrerte meg på forumet for å stille spørsmål om akkurat dette.

Jeg fikk min e-2008 i går, men finner ikke ut av MyPeugeot-appen. Hvordan kan jeg forvarme bilen med appen? Regner med at jeg kan kjøle den ned også på varme dager?

Du må legge inn masse greier i appen. Registrere ting i bilen og i følge appen "kjøre gjentatte turer på mer enn 20 minutter". Etter alt dette kan det hende at det dukker opp valg for klimatisering og lading i appen. Det er en helt begredelig dårlig app.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

stighetl

Sitat fra: nosi1202 på torsdag 20. mai 2021, klokken 20:25
Du må legge inn masse greier i appen. Registrere ting i bilen og i følge appen "kjøre gjentatte turer på mer enn 20 minutter". Etter alt dette kan det hende at det dukker opp valg for klimatisering og lading i appen. Det er en helt begredelig dårlig app.

Uff, har appen vært sånn lenge? Håper de får fikset det til vinteren, eller så må jeg ut i bilen kvelden før og stille inn forvarme  :-[ Må jeg registrere ting i bilen og "kjøre gjentatte turer på mer enn 20 minutter" for å sjekke lading via mobil også? Satte den til lading nå for aller første gang, men ser ingenting på appen.

alda

Sitat fra: stighetl på torsdag 20. mai 2021, klokken 20:56
Sitat fra: nosi1202 på torsdag 20. mai 2021, klokken 20:25
Du må legge inn masse greier i appen. Registrere ting i bilen og i følge appen "kjøre gjentatte turer på mer enn 20 minutter". Etter alt dette kan det hende at det dukker opp valg for klimatisering og lading i appen. Det er en helt begredelig dårlig app.

Uff, har appen vært sånn lenge? Håper de får fikset det til vinteren, eller så må jeg ut i bilen kvelden før og stille inn forvarme  :-[ Må jeg registrere ting i bilen og "kjøre gjentatte turer på mer enn 20 minutter" for å sjekke lading via mobil også? Satte den til lading nå for aller første gang, men ser ingenting på appen.
Det stämmer inte för in del. Lite styr med installering och aktivering, men efter det har den fungerat utan problem mtp. ställa in temperatur och laddstyring.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

stighetl

Sitat fra: alda på fredag 21. mai 2021, klokken 09:10
Sitat fra: stighetl på torsdag 20. mai 2021, klokken 20:56
Sitat fra: nosi1202 på torsdag 20. mai 2021, klokken 20:25
Du må legge inn masse greier i appen. Registrere ting i bilen og i følge appen "kjøre gjentatte turer på mer enn 20 minutter". Etter alt dette kan det hende at det dukker opp valg for klimatisering og lading i appen. Det er en helt begredelig dårlig app.

Uff, har appen vært sånn lenge? Håper de får fikset det til vinteren, eller så må jeg ut i bilen kvelden før og stille inn forvarme  :-[ Må jeg registrere ting i bilen og "kjøre gjentatte turer på mer enn 20 minutter" for å sjekke lading via mobil også? Satte den til lading nå for aller første gang, men ser ingenting på appen.
Det stämmer inte för in del. Lite styr med installering och aktivering, men efter det har den fungerat utan problem mtp. ställa in temperatur och laddstyring.

Hei! Sliter litt med å finne manualer for hvordan jeg kobler appen til bilen. Jeg skrev inn VIN-nummer i appen, og har koblet mobilen til bilen (Men kun via bluetooth tror jeg). Vet du hvor jeg kan finne en manual, eller om du har mulighet til å hjelpe meg?  :D

nosi1202

Sitat fra: alda på fredag 21. mai 2021, klokken 09:10
Sitat fra: stighetl på torsdag 20. mai 2021, klokken 20:56
Sitat fra: nosi1202 på torsdag 20. mai 2021, klokken 20:25
Du må legge inn masse greier i appen. Registrere ting i bilen og i følge appen "kjøre gjentatte turer på mer enn 20 minutter". Etter alt dette kan det hende at det dukker opp valg for klimatisering og lading i appen. Det er en helt begredelig dårlig app.

Uff, har appen vært sånn lenge? Håper de får fikset det til vinteren, eller så må jeg ut i bilen kvelden før og stille inn forvarme  :-[ Må jeg registrere ting i bilen og "kjøre gjentatte turer på mer enn 20 minutter" for å sjekke lading via mobil også? Satte den til lading nå for aller første gang, men ser ingenting på appen.
Det stämmer inte för in del. Lite styr med installering och aktivering, men efter det har den fungerat utan problem mtp. ställa in temperatur och laddstyring.

Dette handlet om installasjonen. Hvordan det er i bruk vet jeg ikke, da det aldri har fungert.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA