Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ville dere kjøpt TMX på nytt?

Startet av hovering, tirsdag 28. mai 2019, klokken 20:27

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Lacaixxa på mandag 14. september 2020, klokken 15:53
Rart at noen fremdeles er uenig i at Tesla sitt serviceapparat knelte fullstendig i 2016/17. Elon måtte jo ut beklage for hele Norge. Å eie Tesla med feil i den perioden var til dels et helvete som jeg ikke tror noen andre merker noengang har vært i nærheten av å matche.
Kan ikke se noen betviler at det har vært utfordringer på service-siden. Men situasjonen i dag er en helt annen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Rævedilter

Sitat fra: Morten M. på mandag 14. september 2020, klokken 15:29
Prøver en å bestille service i Bergen i dag er det ledig time 25. september. Altså 14 kalenderdager eller 9 virkedager.

Men trolling driver du ikke med...
Ironi eller ??
Nei, eg troller ikkje, skulle f**n ikkje være nødvendig å presisere.
Nokon så hårsåre her inne at det minnar om diverse facebook grupper.
SIST eg sjekket (som ikkje var i dag eller i går, kan du ikkje lese??), men 1 august d.å. var det 3 vekers ventetid når eg var innom i Åsane.
Og eg synes ikkje 3 veker er så gale, men det tolka vel du i verste meining.

Rævedilter

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 14. september 2020, klokken 18:08
Sitat fra: Lacaixxa på mandag 14. september 2020, klokken 15:53
Rart at noen fremdeles er uenig i at Tesla sitt serviceapparat knelte fullstendig i 2016/17. Elon måtte jo ut beklage for hele Norge. Å eie Tesla med feil i den perioden var til dels et helvete som jeg ikke tror noen andre merker noengang har vært i nærheten av å matche.
Kan ikke se noen betviler at det har vært utfordringer på service-siden. Men situasjonen i dag er en helt annen.

Har du noko som dokumenterer dette?
Ventetida er blitt kortare det er nok dokumenterbart, men fortsatt er det lotto når dei begynner på bilen på rep., om dei har deler (sjølv om dei visste kva deler dei trong) og forklaring på kva dei har gjort når ein får bilen igjen.
Når eit par timers diagnose og reset av MCU tar 8 dager blir det dyrt den dagen bilen er ute av garanti og ein er avhengig av bilen.
Men anekdoter har liten verdi som argument.

Eg meiner og dei er blitt betre, men fortsatt langt under det ein forventer, iallefall eg.
Noko eg meiner eg dokumenterte godt i eit tidlegere innlegg om topp? plassering hos forbrukerrådet.
Men la oss håpe at dei detter litt nedover dette året..

Espen Hugaas Andersen

Åsane er vel det servicesenteret jeg har hørt mest dårlig om. For min del er jeg ganske fornøyd med Drammen, og det er ikke noe problem å få time innen et par uker. De har alltid startet på bilen med en gang.

Skal ikke si alle problemer er løste, men alt har blitt bedre. Åsane har kanskje gått fra å være utrolig ræva til middelmådig, Drammen har kanskje gått fra middelmådig til bra.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Rævedilter

Eg bruker stort sett Kokstad, har kun vore innom ein gang i Åsane.
Kokstad hadde dårlig rykte, men dei er vel opp på middelmådig nivå nå dei og da.

Det som iallefall er bra er at Tesla ikkje tar røverpriser på deler, dyre ja, men rimlegere enn mange andre.
Det eg hadde ønsket var fleire uavhengige verksted som får lov til å gjera meir enn skifte bremseklosser og enklare reperasjoner, men der heldt vel Tesla igjen med å gje andre tilgang til ombordsystemene.

Eg må berre lime inn litt tekst frå Tesla sine sider:
SitatI det sjeldne tilfellet at bilen krever et verkstedbesøk, vil servicen være rask, problemfri, og sannsynligvis være fullført før du er ferdig med kaffen.

https://www.tesla.com/no_NO/service

o.b.lix

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 15. september 2020, klokken 20:02
Åsane er vel det servicesenteret jeg har hørt mest dårlig om.

Åsane er bare helt fantastiske etter min mening, men så er jeg vant med Kokstad fra før, så det kan hende jeg ikke forventer så mye?

Måtte bytte dempere (utenfor garanti) leverte bilen, fikk lånebil og dagen etter var to dempere og en kompressor byttet og jammen oppgraderte de ikke til CCS samtidig.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

geear

Sitat fra: Rævedilter på mandag 14. september 2020, klokken 21:57
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 14. september 2020, klokken 18:08
Sitat fra: Lacaixxa på mandag 14. september 2020, klokken 15:53
Rart at noen fremdeles er uenig i at Tesla sitt serviceapparat knelte fullstendig i 2016/17. Elon måtte jo ut beklage for hele Norge. Å eie Tesla med feil i den perioden var til dels et helvete som jeg ikke tror noen andre merker noengang har vært i nærheten av å matche.
Kan ikke se noen betviler at det har vært utfordringer på service-siden. Men situasjonen i dag er en helt annen.

Har du noko som dokumenterer dette?
Ventetida er blitt kortare det er nok dokumenterbart, men fortsatt er det lotto når dei begynner på bilen på rep., om dei har deler (sjølv om dei visste kva deler dei trong) og forklaring på kva dei har gjort når ein får bilen igjen.
Når eit par timers diagnose og reset av MCU tar 8 dager blir det dyrt den dagen bilen er ute av garanti og ein er avhengig av bilen.
Men anekdoter har liten verdi som argument.

Eg meiner og dei er blitt betre, men fortsatt langt under det ein forventer, iallefall eg.
Noko eg meiner eg dokumenterte godt i eit tidlegere innlegg om topp? plassering hos forbrukerrådet.
Men la oss håpe at dei detter litt nedover dette året..
Dette er nok ekstremt individuelt, i Sandnes har jeg fått hjelp PÅ DAGEN mange ganger. Også med MCU. De har virkelig gjort innsats. Bytte gjorde de også på få dager, og ventetid på helt vanlige ting er kanskje en uke. Det var heller ingen krise i 17/18, heller omtrent på 4-5 ukers ventetid, som ikke er unormalt hos andre merkeforhandlere. Bare synd kvaliteten på bilene ødelegger inntrykket. :-(

Rævedilter

Det er god vilje på verkstedene (iallefall på Kokstad), men det skorter på andre ting slik at ting tar tid.
Delelogistikken er jo verdt et studium i seg sjølv, iallefall slik den var før.
Nå er det over ei veke siden dei mottok "delen" til bilen (som står inne for MCU e.l. rep), men ikkje ein lyd.
Delen kom på 3 dager, håper det er ny MCU, men tviler på det.

geear

Her en dag kom det tankefullt fra fireåringen i baksetet: "pappa, er dette vår bil eller er det en lånebil?"

Når fireåringen har "lånebil" i vokabularet sitt vet du at du kjører Tesla.  :laugh:

Rævedilter

Sitat fra: Rævedilter på torsdag 17. september 2020, klokken 21:36
Delen kom på 3 dager, håper det er ny MCU, men tviler på det.
Dei skifta datterkort i MCU så eMMC skal være skifta, så håper MCUen varer levetida til bilen nå.
Det hadde vaska bilen utvendig og lada den opp; første gang for meg iallefall, så eg takk djupt -:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA