Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Plastdekselen rundt ladeporten / kontakten går i stykker

Startet av N1klas, tirsdag 08. september 2020, klokken 08:27

« forrige - neste »

N1klas

Noen andre som opplever tilsvarende? Var innom Tesla for en stund siden og så klart et dette også brukerfeil. I tillegg er ikke dekselet å få tak i uten å erstatte hele kontakten og kabelen som fører strøm inn i batteriet. Pris ca 5000 så takket pent nei til det. Jeg har nå behandlet ladeporten med mye kjærlighet og oppmerksomhet men nye sprekker dukker stadig opp i plasten. Elendig plastkvalitet etter min mening.




Sent from my iPhone using Tapatalk

knegg

Sitat fra: N1klas på tirsdag 08. september 2020, klokken 08:27
Noen andre som opplever tilsvarende? Var innom Tesla for en stund siden og så klart et dette også brukerfeil. I tillegg er ikke dekselet å få tak i uten å erstatte hele kontakten og kabelen som fører strøm inn i batteriet. Pris ca 5000 så takket pent nei til det. Jeg har nå behandlet ladeporten med mye kjærlighet og oppmerksomhet men nye sprekker dukker stadig opp i plasten. Elendig plastkvalitet etter min mening.




Sent from my iPhone using Tapatalk

Enda en ting å holde øye med :|

La oss bare håpe at din slutter å fungere. Min reagerte ikke lenger på at jeg "trykket" på luken for å åpne den. Ingen synlige skader på den, så hele ble byttet.
2020 Model 3

Orbit

Det var uventet mye støv og spor av fukt inni kontakten. Gjør sprekkene at ladeluken (og tilhørende pakning) ikke kommer helt inntil så det blir tett?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

N1klas

Sitat fra: Orbit på tirsdag 08. september 2020, klokken 08:45
Det var uventet mye støv og spor av fukt inni kontakten. Gjør sprekkene at ladeluken (og tilhørende pakning) ikke kommer helt inntil så det blir tett?
Ladeluken lukker seg fint, ingen problemer med det. Ladeluken er ikke den mest robuste varianten jeg har sett i elbiler så kanskje ikke helt uventet at det er noe støv inn i der. Er forøvrig ekstremt nøye med bilen ellers, men ladeporten har jeg holdt meg unna med vaskemidler


Sent from my iPhone using Tapatalk

RuneW

Er ladepistolen tung å få inn/ut? Må du bruke mye makt? Min er tidvis litt "trang" og synes jeg må bruke litt unødvendig mye makt, men ser ingen tegn til sprekker eller slikt.

Er det noen som har noen tips om hvordan "smøre" dette området for bedre - eh - "glid" ? Silicon-spray? Må jo være noe som ikke er krise å få på kontaktene.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

N1klas

Sitat fra: RuneW på tirsdag 08. september 2020, klokken 10:03
Er ladepistolen tung å få inn/ut? Må du bruke mye makt? Min er tidvis litt "trang" og synes jeg må bruke litt unødvendig mye makt, men ser ingen tegn til sprekker eller slikt.

Er det noen som har noen tips om hvordan "smøre" dette området for bedre - eh - "glid" ? Silicon-spray? Må jo være noe som ikke er krise å få på kontaktene.
Tja, noe motstand er det men det er ikke snakk om å måtte bruke unødvendig makt etter min mening


Sent from my iPhone using Tapatalk

trykkertor

Sitat fra: RuneW på tirsdag 08. september 2020, klokken 10:03
Er det noen som har noen tips om hvordan "smøre" dette området for bedre - eh - "glid" ? Silicon-spray? Må jo være noe som ikke er krise å få på kontaktene.
Min første tanke er Lithiumfett. Tåler vann, ekstreme temperaturer.
En utfordring er at hvis en smører fett, så har støv, drit og sand et sted å feste seg, og så kan det gjøre vondt verre.

https://www.biltema.no/bilpleie/smoremiddel/fett/litiumfett-2000017064

Counterpointer

Polytrol gjør at plast blir som ny og det setter seg ikke noe i den. Den vil nok gjøre at det glir litt lettere.

Ellers er det vel silikonprodukter som kan egne seg.

Personlig ser jeg ikke noe behov for smøring på min. Den blir spylt av og til og tørket overfladisk med mikrofiber.

Ingeniøren

Ser ut som en dårlig løsning når det kommer så mye møkk inn rundt kontakter. Har ikke hatt behov for rengjøre noen av mine - i3 og I-pace.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

RuneW

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 09. september 2020, klokken 07:47
Ser ut som en dårlig løsning når det kommer så mye møkk inn rundt kontakter. Har ikke hatt behov for rengjøre noen av mine - i3 og I-pace.

Ok
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA