Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny bil og ny garasje

Startet av Skorpo, mandag 07. september 2020, klokken 18:58

« forrige - neste »

Skorpo

Vi vil kjøpe ein Volvo med 78 kWt batteri. Den vil stå i ein carport som er planlagt med 3 fas 16 A strømtilførsel. Er dette grei nok tilførsel? Kvaslags ladestasjon (kW) kan eg montere på ein slik kurs?
Eg ser at Volvo tilrår veggboks på 11 kW. Kan eg montere ein slik på denne kursen?

Erik Ola Ulvestad



Sitat fra: Skorpo på mandag 07. september 2020, klokken 18:58
Vi vil kjøpe ein Volvo med 78 kWt batteri. Den vil stå i ein carport som er planlagt med 3 fas 16 A strømtilførsel. Er dette grei nok tilførsel? Kvaslags ladestasjon (kW) kan eg montere på ein slik kurs?
Eg ser at Volvo tilrår veggboks på 11 kW. Kan eg montere ein slik på denne kursen?

Det kjem an på om du har 230V IT eller 400V TN anlegg.
Bilen vil nok ha 3 x 16 A med TN anlegg for å ta 11kW.

Men, sjølv 1 x 16A gir deg antakeligvis nok, over natta, avhengig av kjøremønster sjølvsagt.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Skorpo

Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på mandag 07. september 2020, klokken 19:03
Det kjem an på om du har 230V IT eller 400V TN anlegg.
Dette er eit borettslag under bygging, og eg veit ikkje kva slags anlegg vi får. Får spørre utbyggar.

Køyremønsteret vårt blir vel 15-20 mil utan mellomlading i utfartshelgene og mest småkøyring på kvardagane.

Erik Ola Ulvestad

Sjølv om det er nybygg så er det ikkje sikkert det blir TN system, desverre. Det kjem an på kva type fordelingstrafo som er i nabolaget frå før.
Her er ei lita oversikt over forskjellige alternativ. Du kan gange opp kW verdi med antall timar du har til rådighet for å finne kor mange kWt du får kvar natt.


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Skorpo

Det vil ta 8-9 timar å lade opp etter ein helgetur på 1 fas 16 A.
Kan eg få det litt raskare?
230 V 3-fas 16 A er ikkje alternativ i tabellen ...

Erik Ola Ulvestad

#5
At Polestar 2 skulle kunne bruke 3 fas 230 (slik som TM3) stemmer visst ikkje, ref; https://elbilforum.no/index.php?topic=50642.0

Men, den kan vistnok bruke s.k. Open-delta /v-kobling med 3 faser på 230V IT. Ref; https://elbilforum.no/index.php?topic=52512.0
Då får du ca 15% ekstra i forhold til 1-fase. Problemet ditt er at du må forholde deg til maks 16A uansett, i den eine faseleiaren som blir felles for dei 2 andre ( i tilfelle 230V IT nett).Du får litt lavare strøm i 2 faser og med det likevel ei betre balansering i nettet ditt enn ein stor 1-fase strøm. Prinsippet med stor 1-fase strøm i 230V IT nett er at den nødvendigvis må bruke 2 faseleiarar og om du maksar ut på 2 så er det ingenting igjen til å fordele med den 3. fasen. Altså blokkert effekt, rett og slett.

Gå for en (minst) 11 kW ladeboks,kople til 3 fasar 16A. Får du TN blir det 11 kW, får du IT blir det 4++ kW.


Sent from my iPad using Tapatalk
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Skorpo

#6
Sitat fra: Erik Ola Ulvestad link=topic=52894.msg918346#msg918346

Gå for en (minst) 11 kW ladeboks,kople til 3 fasar 16A. Får du TN blir det 11 kW, får du IT blir det 4++ kW.

Takk for råd. Ikkje lett å forstå for lekfolk, dette. Dersom det ikkje er 400 V, bør eg alternativt oppgradere til 32 A sikring? Carporten ligg ca 40 m frå sikringsskapet.

Erik Ola Ulvestad

#7
Sitat fra: Skorpo på mandag 07. september 2020, klokken 22:10
Sitat fra: Erik Ola Ulvestad link=topic=52894.msg918346#msg918346

Gå for en (minst) 11 kW ladeboks,kople til 3 fasar 16A. Får du TN blir det 11 kW, får du IT blir det 4++ kW.

Takk for råd. Ikkje lett å forstå for lekfolk, dette. Dersom det ikkje er 400 V, bør eg alternativt oppgradere til 32 A sikring? Carporten ligg ca 40 m frå sikringsskapet.
Ja, om du har valget så be om opsjonspris på dette. Men om du vil ha andre stikkontaktuttak på denne kursen (til støvsuger, spyler, etc) så må desse nok sikrast ned med 16A automatsikring som kan plasserast i underfordeling i carport. Evt må det leggast separat kabel frå sikringsskap. Så pris avheng av dette.
Med laststyring så vil du nok kunne bruke 32A om natta når ikkje boenhet er opptatt med dusjing, matlaging, klesvask,osv. (Det kan også være at nettselskapet har innsigelsar på 32A kursar, spesiellt 1-fase)
Evt om framtidige prismodellar på strøm skulle slå uheldig ut på høg effekt så har du alle muligheter til å justere opp eller ned eller etter timeplan(pris). Dog, vær edruelig med kva faktisk innsparingspotensiale blir i reine kroner. Er ikkje sikkert det er verdt bryderiet og avhengighet av abbonement og samband (4G, 5G, Wifi, osv)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Skorpo

Kraftlaget lover 400 V til feltet, så då må 3X16 vere gi rikeleg med strøm. Takk for hjelp slik at eg visst kva eg skulle spørre om!

KjellG

« Dette er eit borettslag under bygging, og eg veit ikkje kva slags anlegg vi får. »

Her bør en passe på! Det blir etter hvert flere som ønsker å lade. Kort sagt, dette er noe utbygger/borettslag bør koordinere i en felles løsning, ellers kan dette bli kostbart på sikt.

Om en som førstemann koster på eget ladeuttak, kan en komme i den situasjonen at en senere må betale felleskost for lading, altså to ganger.

RJK

Sitat fra: Skorpo på tirsdag 08. september 2020, klokken 11:33
Kraftlaget lover 400 V til feltet, så då må 3X16 vere gi rikeleg med strøm. Takk for hjelp slik at eg visst kva eg skulle spørre om!


Da snakker vi TN-nett, så da kan du legge bort tankene som omhandler IT-nett. Da blir ting fort litt lettere...


;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA