Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Takstativ.

Startet av Tormod Beck, mandag 07. september 2020, klokken 17:41

« forrige - neste »

Tormod Beck

Er det noen som har målt merforbruket med takstativ?
Med takboks også?

ID4

Sitat fra: Tormod Beck på mandag 07. september 2020, klokken 17:41
Er det noen som har målt merforbruket med takstativ?
Med takboks også?

Avhenger sikkert av flere faktorer. Størelsen på takboks. Hastighet m.m.

Kjørte 41 mil fra Oppdal til Oslo med fullastet takboks, forbruk 1,34, 4 personer i bilen. Gjestående GOM 7 mil. Ikke galt det.

RJK

Kjørte i fra Oslo til Charlottenberg over Lillestrøm langs 21 i pent vær og rolig tempo, delvis pga at jeg ble liggende bak en lastebil. Lå vel da på et forbruk i snitt på 14,3.


Hjem igjen gikk via 2 og E16 via Kongsvinger og Jessheim i pøsende regnvær med godt stappet bil. Da lå jeg på ca 15,5 hjem igjen. Her må nok regnvær, ekstra vekt litt bruk av varme i kupéen få skylden for det høyere forbruket.


Kjørte ut med ca 75 % SoC, og hadde 7 % eller antatt 29 km restrekkevidde da jeg stoppet ved lynladeren. Nå er ladeanlegget hjemme på pause, så jeg måtte få ladet så den slapp å stå nesten tom i flere dager. Stoppet ved ca 75% SoC, da den dabbet av fra max 75 kW og mellomstadiet på 59 kW, ned til ca 37 kW.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA