Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstider

Startet av Zubzero, mandag 07. september 2020, klokken 14:59

« forrige - neste »

biggern

Sitat fra: Zubzero på torsdag 01. oktober 2020, klokken 19:11
Har nå vært på visning. De sa at på RWD-versjonen så måtte det forventes levering 2. halvår dersom en valgte Sound System og Crystal Face! Helt utrolig dårlig av de å opplyse om dette nå. I min kontrakt er antatt levering definert til uke 26/1 halvår. Denne informasjonen hadde forhandleren fått fra fabrikk etter at vi signerte. For min del er dette så sent at jeg vil vurdere å trekke meg.
[/qeuote]

Synd. Jeg følte under introduksjonen at mye er uavklart og at de presser på for kontrakter, før konkurrenter kommer på banen, i nær fremtid. Basert på deres koktrakts oppsett valgte jeg derfor å sitte på gjerdet og se ann utover vinter/vår 2021.

proton

#61
Sitat fra: Zubzero på torsdag 01. oktober 2020, klokken 19:11
Har nå vært på visning. De sa at på RWD-versjonen så måtte det forventes levering 2. halvår dersom en valgte Sound System og Crystal Face! Helt utrolig dårlig av de å opplyse om dette nå. I min kontrakt er antatt levering definert til uke 26/1 halvår. Denne informasjonen hadde forhandleren fått fra fabrikk etter at vi signerte. For min del er dette så sent at jeg vil vurdere å trekke meg.
Flere som har fått denne informasjonen?

Hvis man vil ha matrix LED lys så inngår vel crystal face også.




Kafk4

Sitat fra: proton på mandag 12. oktober 2020, klokken 13:48
Sitat fra: Zubzero på torsdag 01. oktober 2020, klokken 19:11
Har nå vært på visning. De sa at på RWD-versjonen så måtte det forventes levering 2. halvår dersom en valgte Sound System og Crystal Face! Helt utrolig dårlig av de å opplyse om dette nå. I min kontrakt er antatt levering definert til uke 26/1 halvår. Denne informasjonen hadde forhandleren fått fra fabrikk etter at vi signerte. For min del er dette så sent at jeg vil vurdere å trekke meg.
Flere som har fått denne informasjonen?

Hvis man vil ha matrix LED lys så inngår vel crystal face også.


Nei, det er ikke det samme. LED-Matrix er standard på iV80 og iV80X og et tilvalg på iV60.

proton

Sitat fra: Kafk4 på mandag 12. oktober 2020, klokken 14:05
Sitat fra: proton på mandag 12. oktober 2020, klokken 13:48
Sitat fra: Zubzero på torsdag 01. oktober 2020, klokken 19:11
Har nå vært på visning. De sa at på RWD-versjonen så måtte det forventes levering 2. halvår dersom en valgte Sound System og Crystal Face! Helt utrolig dårlig av de å opplyse om dette nå. I min kontrakt er antatt levering definert til uke 26/1 halvår. Denne informasjonen hadde forhandleren fått fra fabrikk etter at vi signerte. For min del er dette så sent at jeg vil vurdere å trekke meg.
Flere som har fått denne informasjonen?

Hvis man vil ha matrix LED lys så inngår vel crystal face også.


Nei, det er ikke det samme. LED-Matrix er standard på iV80 og iV80X og et tilvalg på iV60.
Ok, men lurer forsatt på om flere har hørt dette med forsinket levering ved disse tilvalgene?

Bigdrago

Bestiller du crystal face kan det forårsake forsinkelser ref importør.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

TimBryce

Slik jeg har forstått det og hva som nå ligger inne i konfiguratoren så om du velger crystal face og sound system vil det kunne påvirke leveringstiden. Utover det så bestilte jeg en IV80 forrige uke uten disse to. Fikk da beskjed av selger om at jeg trolig ville få bilen i mars/april. Hadde jeg valgt crystal face eller sound system kunne leveringstiden vært etter uke 26.

Zubzero

Sitat fra: TimBryce på mandag 12. oktober 2020, klokken 14:42
Slik jeg har forstått det og hva som nå ligger inne i konfiguratoren så om du velger crystal face og sound system vil det kunne påvirke leveringstiden.
Hva er det som nå ligger inne i konfiguratoren?

proton

Sitat fra: TimBryce på mandag 12. oktober 2020, klokken 14:42
Slik jeg har forstått det og hva som nå ligger inne i konfiguratoren så om du velger crystal face og sound system vil det kunne påvirke leveringstiden. Utover det så bestilte jeg en IV80 forrige uke uten disse to. Fikk da beskjed av selger om at jeg trolig ville få bilen i mars/april. Hadde jeg valgt crystal face eller sound system kunne leveringstiden vært etter uke 26.

Synd at man må vente så lenge ekstra om man vil ha disse tingene da, spesielt sound system (uten at jeg vet hvor stor opplevd forskjell det vil være i lydkvalitet med og uten).

Bigdrago

Sitat fra: proton på mandag 12. oktober 2020, klokken 15:34
Sitat fra: TimBryce på mandag 12. oktober 2020, klokken 14:42
Slik jeg har forstått det og hva som nå ligger inne i konfiguratoren så om du velger crystal face og sound system vil det kunne påvirke leveringstiden. Utover det så bestilte jeg en IV80 forrige uke uten disse to. Fikk da beskjed av selger om at jeg trolig ville få bilen i mars/april. Hadde jeg valgt crystal face eller sound system kunne leveringstiden vært etter uke 26.

Synd at man må vente så lenge ekstra om man vil ha disse tingene da, spesielt sound system (uten at jeg vet hvor stor opplevd forskjell det vil være i lydkvalitet med og uten).

Eneste forskjellen er en liten forsterker og basshøyttaler.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

TimBryce

Det eneste som står i konfiguratoren var en disclaimer som sa at om du velger 'Crystal Face' eller Sound System såvil dette kunne påvirke leveringstiden. Snakket med selger når jeg skrev under kontrakten og han sa det sannsynligvis ville gjøre at bilen først ble levert i uke 26.

miceagol

Sitat
Eneste forskjellen er en liten forsterker og basshøyttaler.

Og en senterhøyttaler på dashbordet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA