Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil på EQC

Startet av Øyvind.h, mandag 07. september 2020, klokken 13:42

« forrige - neste »

jevel

Du har nå verdens mest effektive serieproduserte elbil! Ikke verst bare det.  8)

Toalmar

Sitat fra: jevel på mandag 26. juli 2021, klokken 20:37
Du har nå verdens mest effektive serieproduserte elbil! Ikke verst bare det.  8)
Er kjempefornøyd med det ja  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

ehel

#107
Fortsettelse på saken om riper i pianolakken i midtkonsollen: Kundebehandler hos BOS Ullevål sa idag at bortimot halvparten av EQC-eiere folierer midtkonsollen... Ikke tillitsvekkende, og ikke det jeg forbinder med Mercedes. Mer gjennomtenkte løsninger ja, men mer solid og holbart enn andre merker, neppe. I hvert fall ikke interiøret.

Fikk ny ombordlader idag, og nå lader den igjen også hjemme. Uklart hva som ødela ombordladern sist, vedlikeholdet på ladeanlegget vårt eller min første DC hurtiglading med EQC. Spent på om det gjentar seg.
MB EQC AMG Edition 2021
Kia eSoul 2020
Kia Soul 2016

jevel

Det har nå gått over en måned siden sist oppdatering av app for oss på iPhone og medfølgende problemer med å justere ladenivå.

Svakt av MB å ikke rette dette fortere.

Toalmar

Sitat fra: jevel på mandag 02. august 2021, klokken 21:09
Det har nå gått over en måned siden sist oppdatering av app for oss på iPhone og medfølgende problemer med å justere ladenivå.

Svakt av MB å ikke rette dette fortere.
Viktig at dette blir meldt inn til de.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

geear

Sitat fra: ehel på mandag 26. juli 2021, klokken 23:00
Fortsettelse på saken om riper i pianolakken i midtkonsollen: Kundebehandler hos BOS Ullevål sa idag at bortimot halvparten av EQC-eiere folierer midtkonsollen... Ikke tillitsvekkende, og ikke det jeg forbinder med Mercedes. Mer gjennomtenkte løsninger ja, men mer solid og holbart enn andre merker, neppe. I hvert fall ikke interiøret.
Dette har vært et problem hos MB i mange år, så dette er på ingen måte noe unikt for EQC. Det gjelder andre merker også.

boppus

Sitat fra: ehel på mandag 26. juli 2021, klokken 23:00
Fortsettelse på saken om riper i pianolakken i midtkonsollen: Kundebehandler hos BOS Ullevål sa idag at bortimot halvparten av EQC-eiere folierer midtkonsollen... Ikke tillitsvekkende, og ikke det jeg forbinder med Mercedes. Mer gjennomtenkte løsninger ja, men mer solid og holbart enn andre merker, neppe. I hvert fall ikke interiøret.
Joda, interiøret er (også) solid, bortsett fra pianolakken i midtkonsollen. Jeg var meget skeptisk til det selv, men kunne ikke gjøre det til en dealbreaker. Planla foliering allerede før bilen var mottatt, men avblåste det. Kanskje jeg har vært ekstra forsiktig, men det har holdt helt fint.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Toalmar

Purret i dag Mercedes vedrørende feil i app for justering av ladenivået.
Fikk telefon fra support rett etterpå hvor hen fortalte at det skulle visstnok kommet en oppdatering i slutten av juli  :+1: :)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

JoKnut

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 03. august 2021, klokken 13:14
Purret i dag Mercedes vedrørende feil i app for justering av ladenivået.
Fikk telefon fra support rett etterpå hvor hen fortalte at det skulle visstnok kommet en oppdatering i slutten av juli  :+1: :)

Fikset nå i versjon 1.14.0 av appen.
MB EQC 400 AMG 2021

Toalmar

Sitat fra: JoKnut på torsdag 05. august 2021, klokken 09:41
Fikset nå i versjon 1.14.0 av appen.
Se der ja, ny oppdatering av app tilgjengelig. fikset feilen med justering av ladenivået.
Ser at det er endret på ikon for oppdateringer også i tillegg, mulig flere små endringer
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

«Biloppdateringer gjennom luften»?!? Seriøst, Mercedes?

ehel

Min EQC er nå 2 mnd. gammel. Førersetet har begynt å kneppe / knirke. Det kommer fra sidestøttene, i disse sine fester inn mot ryggdelen av setet, tror jeg. Jeg veier "bare" 88 kg. Må ta en tur til BOS Ullevål med dette. Kanskje det bare trengs litt CRC inni der...
MB EQC AMG Edition 2021
Kia eSoul 2020
Kia Soul 2016

Strøm Tycoon

Sitat fra: jevel på fredag 06. august 2021, klokken 09:43
«Biloppdateringer gjennom luften»?!? Seriøst, Mercedes?

Over the air er jo teknisk sett mye mer feil

Toalmar

Sitat fra: model3citizen på torsdag 12. august 2021, klokken 12:30
Over the air er jo teknisk sett mye mer feil
Tja det er kanskje mulig, men mye enklere enn å måtte besøke forhandler hver gang
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

Vi snakker om uttrykket her. ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA