Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil på EQC

Startet av Øyvind.h, mandag 07. september 2020, klokken 13:42

« forrige - neste »

boppus

#90
Jeg har app 1.13.0 build 895, og det fungerer fint. Hvilken versjon har dere hvor det ikke fungerer?
Edit: På Android

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Kires

1.13.0 (1115) her og fungerer ikke
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Toalmar

1.13.0 (1115) her på iPhone
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

#93
1.13.0 (1115) her på iPhone og ingen ting som virker lenger. Bilen tror den står og forvarmer og at den har 50 % batteri i følge app. Bare tull.

Sikkert noe som har slått litt krøll i systemene her ja.

EDIT: Hadde ikke før skrevet dette før appen oppdaterte seg som normalt og alt ser OK ut igjen. Prøvde nå å sette ladenivå og det feiler.

Egil Fonn

Har den gamle 1.12.0 og den fungerer fint. Ser det ligger en 1.13.0 oppdatering i app store. Venter med å legge inn denne da.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

HuPer

Jeg mistet plutselig led lyset (markeringslyset) til høyre for displayet inne i bilen. Komfort lys kaller de det vel.   Prøvde de andre fargene, men dette hjalp ikke.  Heller ikke å slå av tenning og ny oppstart.  Noen som har noe tips eller hatt dette problemet?  Bare å kontakte verksted?

Toalmar

Sitat fra: HuPer på søndag 04. juli 2021, klokken 09:56
Jeg mistet plutselig led lyset (markeringslyset) til høyre for displayet inne i bilen. Komfort lys kaller de det vel.   Prøvde de andre fargene, men dette hjalp ikke.  Heller ikke å slå av tenning og ny oppstart.  Noen som har noe tips eller hatt dette problemet?  Bare å kontakte verksted?
Er nok bare å kontakte verkstedet ja
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

HuPer

Er det noe siste nytt mht saken at en ikke får justert ladenivå?  Min har størknet på 80%

jevel

Bare å justere fra bilen. Det er appen som er tullerusk.

ehel

#99
Jeg fikk utlevert min nye EQC 2.6.2021. Jeg har fått time på verksted (BOS Ullevål) 26.7.2021 for følgende feil:

1. Ombordladeren fungerer ikke lenger på AC-lading på ladeboksene (7,4 kW) i vårt sameie (har prøvd flere), som er fra Grønn Kontakt/Mer. Sluttet å fungere 15.7., rett etter at det var utført vedlikehold på ladeanlegget vårt. Lading med schuko-laderen fungerer heller ikke. Fungerer for naboenes biler. Lading på BOS Ullevål sin AC-lader (7,4 kW) fungerer derimot! Lading på Fortums 22 kW AC-lader fungerer også. DC-lading fungerer. De hadde hørt om dette før på BOS, dvs. at lading ikke fungerer på veggboks hjemme, men fungerer på BOS Ullevål sin AC-lader. Løsning (forhåpentlig): De bytter ombordlader.

2. Knirk i ratt, se video: https://photos.app.goo.gl/fRrP2T4fLN6H81bP9. Må skru opp lyden en del for å høre knirket! Jeg tar ikke hart i. Det ser ut som om dette er temperaturavhengig, det blir mer knirk når jeg har kjørt litt.

3. Riper i sort pianolakk i midtkonsoll: https://photos.app.goo.gl/79daoD8D1wrsW9jj9. Bildet er tatt sterkt sollys, ripene synes mindre om kvelden. Jeg har bare tørket av støv og fingermerker med en mikrofiberklut, prøvde også å spreie på litt vindusvask først. Hvordan har MB tenkt at man skal tørke av midtkonsollen uten å lage riper? Det ser umulig ut med den myke og formodentlig billige plasten som er der. Veldig spent på andres erfaringer her! Skikkelig skuffet, hvordan kan MB lage noe så dårlig og så dyrt!

MB EQC AMG Edition 2021
Kia eSoul 2020
Kia Soul 2016

Trond.m

Riper i pianolakk kan jeg ikke se hvordan du skal kunne reklamere på. Men at pianolakk er håpløst å holde pent er vel alle enige om. Men det ser ut som at bilfabrikker er mer opptatt av at det er pent i utstillingslokalet, enn at det er praktisk i bruk. Foliering er vel løsningen for deg som allerede har fått skader.

Toalmar

Sitat fra: ehel på onsdag 21. juli 2021, klokken 00:22
3. Riper i sort pianolakk i midtkonsoll: https://photos.app.goo.gl/79daoD8D1wrsW9jj9. Bildet er tatt sterkt sollys, ripene synes mindre om kvelden. Jeg har bare tørket av støv og fingermerker med en mikrofiberklut, prøvde også å spreie på litt vindusvask først. Hvordan har MB tenkt at man skal tørke av midtkonsollen uten å lage riper? Det ser umulig ut med den myke og formodentlig billige plasten som er der. Veldig spent på andres erfaringer her! Skikkelig skuffet, hvordan kan MB lage noe så dårlig og så dyrt!
Synes du har fått mye riper. Du skriver du har tørket med mikrofiberklut, var denne tørr eller fuktig?
Jeg har også riper i min, men mye mindre enn dette. De fleste ble "borte" da jeg tok en runde med wax på midtkonsollen.
Løsningen er nok som Trond M. skriver og foliere, da er problemet borte
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

ehel

#102
Ang. riper i pianolakken: Jeg vil i hvert fall si i fra til verkstedet/MB om hva jeg synes. Tydeligvis et showroom-triks, en enkel måte å lage "premium"-look. Det må jo finnes materialer som har hardere overflate, stusser over at de har kunnet bruke dette materialet på flere modeller over tid. Får følelesen av at vi snakker lavpris plast med stjerne på...

Jeg har tørket med klut både med og uten fukt, og i begge tilfeller ble det riper. Har tatt et bilde i mindre lys, og da ser det ikke fullt så ille ut: https://photos.app.goo.gl/tNJeawsnvGEh6P1C9. Jeg vil tro at hvis dere andre tar bilde i direkte sollys på nært hold, så vil det også se ille ut. Jeg skal undersøke foliering, for det blir jo ikke mindre riper etterhvert. Alternativt vokse eller lakkforsegle, kanskje.

Snakket nettopp med https://www.biltekno.no ang. forliering, og det har visst vært mange EQC-kunder innom der... koster 1875,-, og tar et par timer.
MB EQC AMG Edition 2021
Kia eSoul 2020
Kia Soul 2016

Toalmar

Ladeluken min vil ikke åpne seg som den skal når jeg trykker på den for å åpne den.
Luken åpner seg kun 1 cm, og jeg må ta tak i den selv og åpne den helt.
Jeg går ut ifra dette ikke er riktig
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Feil forbruk på dagens ferietur. Vet ikke om det er tilfeldig eller om det har med siste oppdatering av MBUX system. Har kjørt 218 km og fått ett snittforbruk på 11,9 kWh/100km
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA