Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CEE-stikk på eksisterende 16A kurs

Startet av Tjomsas, søndag 06. september 2020, klokken 11:42

« forrige - neste »

Tjomsas

Er litt i tvil hvordan vi skal løse hjemmelading. Der vi bor nå er kun midlertidig, regner med at vi skal bo her i maks 12 måneder til. Det finnes en egen 16A kurs med schuko allerede, men jeg ønsker å gjøre ladingen så sikker som mulig.

Er det noe poeng i å investere i industrikontakt her? Finnes det andre muligheter?

Skal nevnes at uttaket ligger 5-6 meter unna der bilen skal stå parkert (er ikke mulig å parkere nærmere).

elektrolux

Bruk stikket slik det er, men sjekk for varmgang etter ca 30min lading.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Maxwell_400

Så sikker som mulig er omtrent umulig med Schuko, men hvis du ønsker å lade med Schuko så ville jeg ha sjekket om kursen har jordfeil bryter og at ladekladden har temperatursikring i støpselet og DC RCD beskyttelse.

CEE er jo kun aktuelt hvis ladekladden allerede har CEE, etron og Tesla med flere leverer kladder med CEE. Uansett - jordfeilbryter anbefales og for å være enda sikrere overspenningsvern. Det kan godt være at enkleste og sikreste løsning er en ladestasjon.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA