Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I-key system fault

Startet av Sele, søndag 06. september 2020, klokken 11:02

« forrige - neste »

Sele

Etter over 5 problemfrie år med Nissan Leaf så startet problemene. Stoppet bilen og I-key system fault kom opp. Kom også opp when parked apply parkingbrake. Bilen slår seg ikke av uten at jeg dobbelklikker på startknappen. Det jeg merket er at når bilen er slått av så virker ikke rattlåsen.

Bilen inn til forhandler for feilsøking og de finner ingen feil. Henter bilen ut og får ny tid for mer feilsøking. Så nå i helgen byttet jeg 12 volts batteriet men samme feil kom opp. Kjente at når jeg vridde fram og tilbake på rattet når bilen var avslått at liksom noe var borti så jeg vrikket raskt fram og tilbake ved dette punktet. Startet så bilen og da kom det opp nye feil. Et rødt lys av en bil med en nøkkel inni. Fikk ikke bilen i drive eller revers varme virket ikke og umulig og slå av bilen.

Fjernet nytt 12v batteri og satte inn det gamle og fikk slått av bilen ved og dobbelklikke på startknapp. Alt på bilen virker ved bruk av gammelt 12v batteri utenom rattlås. Feilkode kommer opp men bilen kan kjøres som normalt.
Noen som har vært ute for noe lignende?

Sele

Oppdatering bilen fortsatt på verksted. Er nå slått fast at det ikke finnes noen rattlås på bilen så da kan den utelukkes. Når jeg leverte bilen på verksted så får de selvfølgelig ikke opp disse feilene. Feilene kommer og går og det klikker i diverse reler når feilmeldingene kommer.

kaiat

Sjekket jordingskabel fra batteriet? Denne kan eire bort og gi dårlig kontakt.

Sele

Fikk svar fra verkstedet idag defekt IPDM strømfordelingsboks. Ny kr 5000,-

Sele

Ny oppdatering,nå har bilen stått på verksted i 3 uker. Ventet på en del som de sier at de ikke har leveringstid på. Det er en stor utfordring å være elbileier. Min tålmodighet er snart slutt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA