Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Effekttariff

Startet av oprytz, onsdag 09. januar 2019, klokken 19:13

« forrige - neste »

THE

Endringer innført av regjeringen i 2014 bidro til å gjøre nettleie dyrere for kunder i kraftkommunene.
https://www.ge.no/geavisa/presset-oker-pa-de-minste-nettselskapene
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

automat

Sitat fra: THE på torsdag 03. september 2020, klokken 09:31
Her er litt informasjon.
https://www.ge.no/geavisa/her-er-nettleien-billigst-og-dyrest?gclid=CjwKCAjwqML6BRAHEiwAdquMneAEy_zGnQjV6ulz1cSpJFS0wP5vEeDgvcURJfFIu4l1pC7ToxWUfRoCElkQAvD_BwE
https://enerwe.no/hvem-har-norges-dyreste-nettleie/167544
https://enerwe.no/distriktsenergi-nettleie/foreslar-effektivitetsmodell-for-a-fa-likere-nettleie-i-hele-landet/319261
Fra den siste artikkelen:

«I dag er det et spenn mellom høyest og lavest nettleie fra 21,5 øre/kWh til 64,6 øre/kWh og som i hovedsak skyldes hvor mange nettkunder selskapene kan dele kostnadene på, samt geografiske og topografiske forhold.»

Så kan man begynne å diskutere hvem som skal subsidiere hvem.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq


emurof

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 03. september 2020, klokken 10:31
Elbilforeningen er fornøyd. Det skjer jo ikke så ofte..

https://e24.no/den-groenne-oekonomien/i/MRMr95/nve-vil-endre-nettleien-for-elbilladere-jubler-over-forslaget

Du er enig i at de har hatt grunn til å være misfornøyde tildigere, og grunn til å være fornøyde nå?

eisa01

Må nevnes at disse "dyreste nettselskapene i kraftkommuner" alle er små selskap som kanskje har under 1000 kunder.

Det er et frivillig valg å ikke bli del av et større nettselskap og dermed få redusert nettleie

Ser at "verstingen" Tysnes Kraftlag nå er en del av BKK og de har nå fått lavere nettleie

https://www.nett.tysnes-kraftlag.no/aktuelt/bkk-og-tysnes-kraftlag-er-enige-om-en-transaksjonsavtale

hELgenen

Hva du mener her? Små nettselskap kan ikke bare banke på døra til de større og be om fusjon.

eisa01

Alle de store nettselskapene har i strategien sin å konsolidere (Elvia, BKK etc.), så jo, det kan de nok ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA