Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ingen frunk?

Startet av power59, fredag 04. september 2020, klokken 22:24

« forrige - neste »

power59

Nå har jeg bladd frem og tilbake i informasjonen på nettet og ut i fra det jeg kan se så har bilen ingen frunk. For de av oss som vurderer bil med bakhjulsdrift så må det da være et hav av plass under det høye panseret.

Enda godt de fant plass til paraplyen. 

OlaM

Det hadde uansett ikke blitt særlig stort, ganske kort og tettpakket under panseret, se her fra 5:30
https://www.youtube.com/watch?v=muiCE8Jw2Ck

Jeg synes det er bra at platformen har prioritert kort snute og godt styreutslag, selv om ikke det er helt bekreftet på Enyaq.

Ellers var det overraskende stor brønn bak for å være RWD. Pluss den har dedikert oppbevaring for diverse ladegreier og bagasjeromsgardinen. Totalpakken er mer enn god nok til at jeg ikke vil savne frunk. Blir jo ikke varmt under der, så kanskje man kan legge fra seg spylevæske i poseform et sted?
'21 3LR

oiqbal

#2
Gammel tråd, men vi får prøve å gjenoppleve denne  :police:

Jeg har kjøpt frunk med gassfjær for panseret. Kostet meg totalt litt over 4000kr inkl. frakt & fortolling. Var litt spent på hvordan denne faktisk ville fungere i praksis. Men, frunken sitter godt under panseret, og er veldig imponert over den østerrikske kvaliteten på produktet. Gassfjær er veldig enkelt å montere. Denne kan kjøpes på deres websiden frunk.at

Du får kanskje ikke all verdens ekstra plass i frunken, men nok til å kunne oppbevare ladekable og andre små ting som ligger og flyr rundt i bagasjerommet.


PS. Montering av disse påvirker på ingen måte bilgaranti. Det har jeg fått bekreftet skriftlig av forhandler. Super enkelt å demontere frunk'en ved behov/ verkstedbehov ol.
2022 ENYAQ iV80x Sportline

RJK

Bra du hadde rett adresse i selve linken, for det er feil i "beskrivelsen" Det er altså at for Austria, altså Østerrike, ikke it for Italia.

Så det er heller ikke tysk kvalitet, men altså Østerisk! ;) 8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo


oiqbal

Sitat fra: RJK på fredag 15. mars 2024, klokken 09:46Bra du hadde rett adresse i selve linken, for det er feil i "beskrivelsen" Det er altså at for Austria, altså Østerrike, ikke it for Italia.

Så det er heller ikke tysk kvalitet, men altså Østerisk! ;) 8)

Godt observert. Det er nå rettet!  :police:
2022 ENYAQ iV80x Sportline

Contango

Hvorfor må man ha gassfjæren? Dekker frunken noe av den eksisterende mekanismen?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Roy Aasen

Helt frivillig med gassfjær. Blir noe enklere enn å løfte panseret og sett under støtten "manuelt".

EriTom

Jeg har også kjøpt denne fra frunk.at

Enkleste installasjonen noensinne 😂

Fikk plass til nødlader, slepetau og litt annet småsnacks som tidligere lå under gulvet. Deilig å slippe irritasjonen med å ta ut alt av bagasjerommet om man feks må bruke nødladeren...
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

RJK

Sitat fra: EriTom på mandag 01. april 2024, klokken 17:20Jeg har også kjøpt denne fra frunk.at

Enkleste installasjonen noensinne 😂

Fikk plass til nødlader, slepetau og litt annet småsnacks som tidligere lå under gulvet. Deilig å slippe irritasjonen med å ta ut alt av bagasjerommet om man feks må bruke nødladeren...
Akkurat dette har jeg prøvd å få frem før, når folk har lurt på hvorfor jeg er så pro frunk!

Etter en tur der jeg feilberegnet forbruket (var høyere pga skikkelig drittvær og styrtregn), så måtte jeg stoppe ved en plass der jeg måtte frem med type2-laderen.

Den hadde jeg jo selvsagt nederst under plata i bagasjerommet, og i selve bagasjerommet hadde jeg kjøleboksen, teltet, bord og stoler og annet campingutstyr i tillegg til klær, utstyr og noe matvarer.

Måtte derfor løfte ut endel av dette, og regnet gikk nesten sidelangs...!

Hadde jeg hatt frunk, så hadde ladekablene selvsagt ligget der i stedet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA