Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elon Musk besøker VW CEO og sjekker ut ID4...?

Startet av ToWalkOrDrive, fredag 04. september 2020, klokken 21:20

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Ingen røyk uten ild....
Musk har tidligere prøvd å selge til VW.... nå besøker han VW-sjef og blir vist VW ID4, som ikke engang er blitt vist til offentligheten....hva skjer? Like barn leker best? Fusjon mellom VW og Tesla? Musk tilbydt jobb som Elbilsjef?
https://electrek.co/2020/09/04/tesla-ceo-elon-musk-meets-vw-ceo-preview-id3-id4-electric-cars/
Tesla Model Y                         2021-

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer


RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

RJK

Sitat fra: daktari på lørdag 05. september 2020, klokken 17:40
Spenningen var høy i det møtet.


Men var det noen stor motstand å spore. Watt does the reports say?


;-)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Motorwatt

Må være litt spesielt for de som har fått kronisk halsbetennelse av å ha VW opp i halsen, for nå å se at EM ikke stiller opp sammen med dem i fordømmelsen. Disse har jo dømt VW nedenom og hjem, og både ønsket og trodd på deres snarlige bortgang. Fremtiden vil vise at det både er et behov og en nødvendighet å ha dem begge. Og det har Musk og Diess formodentlig forstått.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________


RuneW

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 08. september 2020, klokken 00:00
Sitat fra: Motorwatt på mandag 07. september 2020, klokken 12:06
EM kjører ID.3:

https://www.linkedin.com/posts/herbertdiess_we-are-ready-for-take-off-activity-6708652868141907968-QIIh

"Bra bil til å være en ikke-sporty bil" 😁

Jeg leser at mange tolker dette som en slags "hyggelig fornærmelse", men jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være det? Alle biler må ikke være vel ikke være sporty?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: RuneW på tirsdag 08. september 2020, klokken 10:09
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 08. september 2020, klokken 00:00
Sitat fra: Motorwatt på mandag 07. september 2020, klokken 12:06
EM kjører ID.3:

https://www.linkedin.com/posts/herbertdiess_we-are-ready-for-take-off-activity-6708652868141907968-QIIh

"Bra bil til å være en ikke-sporty bil" 😁

Jeg leser at mange tolker dette som en slags "hyggelig fornærmelse", men jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være det? Alle biler må ikke være vel ikke være sporty?

For meg virker det som at VW vil presentere ID3 som Sporty, med store hjul, design osv. Jeg regner en bil med veldig direkte styring og 0-100 på 7,3 sekunder ved hjelp av 204hk og 310 NM for sporty. Det er bare 0,4 sekunder tregere enn en en VW Golf GTI fra 2010 (med 210 hk). ID3 har og bakhjulsdrift som andre "sporty" bilfabrikanter bruker... selv om Tesla har mye raskere aksellerasjon...og VW må jobbe hardt for ikke å klare raskere aksellerasjon med den motoren...for å kunne selge raskere utgaver dyrere senere...
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA