Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID.4 lanseres 23. september

Startet av Gnist, fredag 04. september 2020, klokken 15:16

« forrige - neste »

Daniel_0007

Broom har avslørt prisen

https://www.tv2.no/broom/11668052/

426.900 kroner er startprisen på ID.4 1ST. Max-utgaven koster på sin side 509.500 kroner.

Positivt overasket, så må noen evt sammenligne hva man får på 1st vs enyaq80, blindsone varsel er ihvertfall standard på skoda men er ikke ofte en vw model er billigere enn samme skoda model.
Model 3 2019 LR Rwd

lars667

Oi, da begynner det å bli et alternativ til TMY.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Kires

Det var overraskende god pris mtp utstyr som er med.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Stip

Dette kom overraskande. 1st er jo faktisk greit utstyrt også.

makki


Magnus Hansen

Jøsses... står forøvrig dette i artikkelen:

Sitat

426.900 kroner er startprisen på ID.4 1ST. Max-utgaven koster på sin side 509.500 kroner.

I forhold til alt utstyret som er inkludert her, virker ikke den forskjellen avskrekkende.

Litt forvirret over den. Det er over 80.000 i forskjell. Hva for noe (dyrt) utstyr er det som gjør at forskjellen ikke er avskrekkende?

Daniel_0007

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 24. september 2020, klokken 11:58
Jøsses... står forøvrig dette i artikkelen:

Sitat

426.900 kroner er startprisen på ID.4 1ST. Max-utgaven koster på sin side 509.500 kroner.

I forhold til alt utstyret som er inkludert her, virker ikke den forskjellen avskrekkende.

Litt forvirret over den. Det er over 80.000 i forskjell. Hva for noe (dyrt) utstyr er det som gjør at forskjellen ikke er avskrekkende?

Er jo ikke ille hvis max har alt av utstyr som finnes tilgjengelig, ta å spec en enyaq 80 med fullt utstyrt så blir fort 100 000++ over start prisen.
Model 3 2019 LR Rwd

golo

#37
Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 24. september 2020, klokken 11:22
Positivt overasket, så må noen evt sammenligne hva man får på 1st vs enyaq80, blindsone varsel er ihvertfall standard på skoda men er ikke ofte en vw model er billigere enn samme skoda model.

Ser ut som ID.4 blir billigere enn Enyaq. Jeg har gjort en grov utregning og kommer til at ID.4 1ST med ca. samme utstyr som iV80 ville ha kostet ca. 456 000 - 461 000 kr litt avhengig av hvordan man sammenligner utstyr og verdien av disse. iV80 + metallic-lakk og hengerfeste koster 465 000 kr.

Magnus Hansen

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 24. september 2020, klokken 12:05
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 24. september 2020, klokken 11:58
Jøsses... står forøvrig dette i artikkelen:

Sitat

426.900 kroner er startprisen på ID.4 1ST. Max-utgaven koster på sin side 509.500 kroner.

I forhold til alt utstyret som er inkludert her, virker ikke den forskjellen avskrekkende.

Litt forvirret over den. Det er over 80.000 i forskjell. Hva for noe (dyrt) utstyr er det som gjør at forskjellen ikke er avskrekkende?

Er jo ikke ille hvis max har alt av utstyr som finnes tilgjengelig, ta å spec en enyaq 80 med fullt utstyrt så blir fort 100 000++ over start prisen.

Men synes det ser ut som «vanlig» 1ST også er rimelig bra utstyrt. Men har ikke finlest utstyrslistene for å se de reelle forskjellene er

Stikkkontakt

Samme pris som en Model 3 SR+
Det er vel ok når det er en mye større bil med 20% mer rekkevidde.

Magnus Hansen

Id.3 prisen henger jo ikke på greip i det hele tatt i forhold til dette. Men supert at id.4 er priset konkurransedyktig

siljan

hm max er jo veldig godt priset med alt det du får kontra standard

espenri

Hvis prispåslaget for 4x4 blir det samme som hos Enyaq (30k) så kan man håpe på en fullt utstyrt ID.4 4x4 til 535 000?! Det er i såfall en stor overraskelse.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

unik42

2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Kires

Sitat fra: unik42 på torsdag 24. september 2020, klokken 13:02
20K for tilhengerfeste!!!?

Selv med 3 utropstegn så stemmer det ikke;) Standard på 1ST
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA