Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID.4 lanseres 23. september

Startet av Gnist, fredag 04. september 2020, klokken 15:16

« forrige - neste »

ihaal

Ja. ID4 1st med bakhjulstrekk kunne vært aktuell hvis den var hyggelig priset, men når de tvinger deg til å velge Max-utgaven med "alt" av utstyr om du ønsker noe så essensielt som blindsonevarsling, blir den rimelig uaktuell.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Tin

Ingen som har klart å få lurt ut prisen på 1st modellene? De er vel klare men blir ikke lagt ut før 14.00 i morgen.

telcontar


batterimannen

Sitat fra: Verius på onsdag 23. september 2020, klokken 17:46
Synd 4x4 ikke kan bestilles før til våren. Regner med de fleste ID4 i Norge blir solgt med 4x4.

Kanskje det er bra at de venter med tanke på de bindende slavekontraktene Møller kjører på 12+ måneder før de kan levere Skoda Enyaq 4x4.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

tornaldo

Sitat fra: batterimannen på onsdag 23. september 2020, klokken 18:53
Sitat fra: Verius på onsdag 23. september 2020, klokken 17:46
Synd 4x4 ikke kan bestilles før til våren. Regner med de fleste ID4 i Norge blir solgt med 4x4.

Kanskje det er bra at de venter med tanke på de bindende slavekontraktene Møller kjører på 12+ måneder før de kan levere Skoda Enyaq 4x4.

Man kan alltids vente til våren med å bestille Enyaq også...
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

1000kwh

Dette var traust. Opel bakende og toyota front.

Daniel_0007

ganske lett å gjette prisen når det er ute i Tyskland alt, 58 000€ for 1st max som er 10 000€ mer enn id3 1st max, norge er id3 1st max 452 000 så id4 1st max blir mest sannsynlig  rundt 550 000.
Er  rundt 10 000€ forskjell på 1st og 1st max i tyskland så vanlige 1st blir nok 449 000

Mye penger for en suv med bakhjuls trekk.
Model 3 2019 LR Rwd

Tjafsaren

Hater å si det, men hadde jeg hatt cæsh til det, så hadde jeg tatt en id3/4.. men den er for dyr og alt for dårlig kjørelengde til prisen.. :'(

Tin

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 23. september 2020, klokken 19:11
ganske lett å gjette prisen når det er ute i Tyskland alt, 58 000€ for 1st max som er 10 000€ mer enn id3 1st max, norge er id3 1st max 452 000 så id4 1st max blir mest sannsynlig  rundt 550 000.
Er  rundt 10 000€ forskjell på 1st og 1st max i tyskland så vanlige 1st blir nok 449 000

Mye penger for en suv med bakhjuls trekk.

Koster ikke skoda iv80 44k i Tyskland? Den er det vel 450 for i Norge.. Tipper 1st blir nærmere 500.

stsviggum

1st kostar 515k SEK. Pris i Norge burde då bli 515k / 1,19 = 433k.

Tin

Sitat fra: stsviggum på onsdag 23. september 2020, klokken 19:58
1st kostar 515k SEK. Pris i Norge burde då bli 515k / 1,19 = 433k.

Den burde, men Enyaq iv80 koster 490sek. Den koster 450 i Norge. 1st blir vel rundt 475k da tenker jeg

stsviggum

Viss ikkje eg hugsar feil, så er det meir utstyr inkludert på iV80 i Norge enn i Sverige. 1st-modellane ser identiske ut i Norge og Sverige, så mitt tips er 449k i Norge. 😊👍🏼

daktari

Tror nok Møller ikke klarer å styre unna et Norges-påslag. Hvertfall de første bestillingene, så kommer rabattene etterhvert.

Synes bilen ser flott ut! Mer moderne enn Enyaq. Mer harmonisk enn Y.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

lirekassa

De legger seg i alle fall ikke Enyaq i pris, det nekter jeg å tro. Eneste som taler for det er høyere produksjonsvolum for VW, men at de vil kannibalisere salg innenfor eget konsern tviler jeg på.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: lirekassa på onsdag 23. september 2020, klokken 22:40
De legger seg i alle fall ikke Enyaq i pris, det nekter jeg å tro. Eneste som taler for det er høyere produksjonsvolum for VW, men at de vil kannibalisere salg innenfor eget konsern tviler jeg på.

Eneste må være at Enyaq er 9cm lenger og 3cm bredere...dog 2cm lavere. Altså er Enyaq større målt i volum...og da kanskje litt mer metall å kjøpe... og så får du jo paraply på kjøpet på Enyaq  :D
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA