Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID.4 lanseres 23. september

Startet av Gnist, fredag 04. september 2020, klokken 15:16

« forrige - neste »

Gnist


Vi har sikkert alle i dag fått e-post fra Møller med informasjon om at 23. september lanseres ID.4 og at salget starter umiddelbart deretter.

Jeg synes det mest interessant ved annonseringen var interiørbilder som ser ut til å vise at ID.4 får mye av det samme interiøret som ID.3 når det gjelder dashboard, ratt, kontrollskjermer og betjeningsknapper.

https://www.volkswagen.no/no/biler/id4.html

espenri

Touchknapper på rattet er nesten alene nok til å få meg over på Enyaq...
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev


Gnist

Sitat fra: Vw e up på fredag 04. september 2020, klokken 18:47
Fant denne på YouTube.
https://youtu.be/YjpHoiPHZ7U

Interessant video som viser at ID.4 får bedre seter enn ID.3 og at den billige plasten i ID.3 i hvert fall delvis er oppgradert til noe bedre.

Jeg synes også analysen om at ID.4 kommer til å selge vesentlig mer enn ID.3 virker sannsynlig. VW satser på SUVer og salget av Golf har gått tilbake både i absolutte salgstall og i forhold til SUV modeller over mange år.

Electric cars in Norway

#4
Gnist:  :+1: :+1: helt enig. ID.4 kommer til å selge veldig bra. Vi snakker tross alt Volkswagen her.

Men jeg synes de kunne ha startet å selge 4wd med en gang.

Kopi fra VW eposten vi alle fikk i dag.

Kopi:
Like etter verdenspremieren starter vi forhåndssalget av ID.4 med tohjulstrekk, og vi forventer at de første bilene kommer til Norge mot slutten av året. ID.4 med firehjulstrekk kommer for salg på et litt senere tidspunkt.

Jeg liker dette interiør oppsettet. Ryddig og delikat. Tror mange liker det slikt.



tornaldo

Det blir jo interessant å se om de åpner alle slusene for bestilling, slik at de kan spise av Enyaq kundene, før de får mulighet til bestille. 23. september er det fortsatt minst halvparten av reservasjonsholderne hos Skoda som ikke har fått mulighet til å bestille.

Nå heller jeg mot Skoda Enyaq rent subjektivt, og synes de har fått til et både mer spennende eksteriør, og interiør, og samtidig vært ganske konservative på mye. Det er veldig mange likheter mellom ID4 og Enyaq, men ID4 fremstår som det trauste/safe valget, dog litt kjedelig.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

OlaM

Sitat fra: espenri på fredag 04. september 2020, klokken 15:23
Touchknapper på rattet er nesten alene nok til å få meg over på Enyaq...

Testet ID.3 i dag, kan betrygge deg med at det ikke er rene touchknapper. Du kan hvile fingrene oppå uten at de registrerer noe og det er det markert klikk og en fysisk bevegelse når man trykker. Men det kan hende det er en instilling og et syntetisk klikk, for noen andre hadde opplevd noe annet. Men det er ikke ideellt. Synes Enyaq ser bedre ut både utenpå og inni i tillegg til at den har et utall smarte detaljer. Vi få se hvordan totalen ser ut etter at ID.4 er ordentlig lansert.
'21 3LR

ihaal

Virker som Volkswagen kjører modeller uten individuelle valg i starten med to versjoner å velge mellom, ID4 1st og ID4 1st Max. Hvis de pakkene er fornuftig skrudd sammen kan det jo bli spennende hvis det ligger noen gode rabatter der. Noen som har mer informasjon om pakkene utover at Max-versjonen får massasjeseter?
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Gnist



Strøm Tycoon

Smart grep å ha hele delen under luken i plast/ikke-lakkert.

Gnist

Sitat fra: Gnist på onsdag 23. september 2020, klokken 11:29
Lanseringen av ID.4 strømmes på YouTube klokken 17 i dag.

https://www.youtube.com/watch?v=sgqgywj-kf0

ID.4 blir den kanskje viktigste MEB-baserte bilmodellen for VW de kommende 5-6 årene.

Slik jeg skjønner det så venter VW at dette blir den enkeltmodellen som det selges flest av de neste årene.

Dette er en bil i kompakt SUV segmentet hvor markedet vokser. Dette i kontrast til Golf-segmentet hvor markedet gjennom flere år har blitt mindre.

Dette blir en global modell som fra starten av blir produsert i Zwickau og Kina og fra 2022 også produsert i Emden og USA.

Bilen lanseres først med 2WD og senere med AWD. I Europa har andelen SUV som selges med AWD falt markant de sist årene og var i 2018 nede på omtrent 30%. Ut fra dette så kan det synes fornuftig av WV å starte med 2WD.

Man kan finne en del interessant statistikk angående nye biler registrert i Europa de siste årene her: http://eupocketbook.org/wp-content/uploads/2019/12/ICCT_Pocketbook_2019_Web.pdf

Desti

#12
The new Volkswagen ID.4: 100% SUV – 100% electric!

https://www.youtube.com/watch?v=AQPVZPZqtJM


Der VW ID.4: Die großen UNTERSCHIEDE zu ID.3 & SKODA Enyaq!

https://www.youtube.com/watch?v=1NRTGUj75oc

1317142119

Sitat fra: model3citizen på onsdag 23. september 2020, klokken 11:51







Oj! Dette ser veldig bra ut. Veldig mange likhetstrekk med designbilen Peugeot 3008, og det er utelukkende en positiv ting. Den har "hele Europa" trykket til sitt bryst.

Verius

Synd 4x4 ikke kan bestilles før til våren. Regner med de fleste ID4 i Norge blir solgt med 4x4.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA