Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

35000km service

Startet av JorgenM, fredag 04. september 2020, klokken 13:06

« forrige - neste »

JorgenM

Sikkert endel som har vært inne på 1. service allerede, men fant ingen forumtråd om dette.
Min har passert 32k nå og skal snart inn.
Slik jeg har forstått det er 1. service på 35k og ikke sensorstyrt som på f.eks BMW.

Hvor lang tid tar servicen, hva sjekker/bytter de osv?

Jeg skal til Trondheim, i splitter nye lokaler, men såvidt jeg vet milevis til nærmeste butikk.... Så den dagen blir det nok mye koffein og lesing i gamle bilblader.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

RayBomb

Jeg var også i Tronheim. Lykke til med å få arbeidsordren. Jeg har hatt fire besøk der uten å få noen dokumentasjon på hva som er gjort. Har purret mange ganger uten enda å få noe som helst.
Trondheim har den dårligste services som finnes, etter min mening. Få bilen inn en annen plass er min oppfordring. (Er ikke bare AO de er dårlige med....)
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

JorgenM

Ja jeg gjennomførte jo nybilkjøp uten å i det hele tatt møte selgeren min... Ene gangen var han på kurs, andre gangen hadde han ferie og ved utlevering av bilen var han i eksternt møte. Ellers opplever jeg dem som hyggelige :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Kanutten

Sitat fra: RayBomb på fredag 04. september 2020, klokken 13:50
Trondheim har den dårligste services som finnes, etter min mening. Få bilen inn en annen plass er min oppfordring. (Er ikke bare AO de er dårlige med....)

Neida, jeg tror de blir slått av forhandler i Oslo. Der får man forøvrig heller ingen dokumentasjon på hva som gjøres med bilen (min har vært inne i over 6 måneder av sin levetid).

Maxwell_400

Sitat fra: Kanutten på fredag 04. september 2020, klokken 17:05
Sitat fra: RayBomb på fredag 04. september 2020, klokken 13:50
Trondheim har den dårligste services som finnes, etter min mening. Få bilen inn en annen plass er min oppfordring. (Er ikke bare AO de er dårlige med....)

Neida, jeg tror de blir slått av forhandler i Oslo. Der får man forøvrig heller ingen dokumentasjon på hva som gjøres med bilen (min har vært inne i over 6 måneder av sin levetid).
Får dere ikke opp noe på osh.jaguar.com eller topix heller ?
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Kanutten

Sitat fra: Maxwell_400 på fredag 04. september 2020, klokken 17:11
Sitat fra: Kanutten på fredag 04. september 2020, klokken 17:05
Sitat fra: RayBomb på fredag 04. september 2020, klokken 13:50
Trondheim har den dårligste services som finnes, etter min mening. Få bilen inn en annen plass er min oppfordring. (Er ikke bare AO de er dårlige med....)

Neida, jeg tror de blir slått av forhandler i Oslo. Der får man forøvrig heller ingen dokumentasjon på hva som gjøres med bilen (min har vært inne i over 6 måneder av sin levetid).
Får dere ikke opp noe på osh.jaguar.com eller topix heller ?

Aner ikke - har aldri forsøkt (vet strengt tatt ikke hva det er engang).

4Matic Fanatic

Står ingen ting i Topix om hva som ligger i servicen. De går vel rundt bilen og sparker i dekkene, sjekker nivået på spylevæske, bremsevæske og sånt?

Min var gått vel 30k når den måtte inn til Nardo Bil for å bytte gearsensor-kabelmatta som "alle" må, og spurte da om de kunne fikse første servicen samtidig som de byttet frontruta som var sprukket, og dette var naturligvis greit.
Så, etter 3 måneders venting på ny ledningsstump skulle bilen være ferdig, men da måtte jeg vente nye dager for DA skulle de bytte frontruta. Så skulle de prøvekjøre bilen en helg, så måtte de bytte et hjullager som de hadde feilmontert, så måtte de prøvekjøre en dag ekstra og så fikk jeg bilen. Skitten som fy ut- og innvendig etter å ha stått ute i 3 måneder og deretter mekket i filler og prøvekjørt gjentatte ganger rundt i Trondheimsområdet.

Det er et nivå på service man kunne forventet på et John Deere-verksted og ikke noe de prøver å påstå er Premium. Men fine lokaler har de fått nå, det skal de ha...

Kanutten

Jeg har en (egentlig flere) tilnærmet identisk opplevelse fra forhandler i Oslo.

Maxwell_400

#8
Sitat fra: Kanutten på fredag 04. september 2020, klokken 17:13
Sitat fra: Maxwell_400 på fredag 04. september 2020, klokken 17:11
Sitat fra: Kanutten på fredag 04. september 2020, klokken 17:05
Sitat fra: RayBomb på fredag 04. september 2020, klokken 13:50
Trondheim har den dårligste services som finnes, etter min mening. Få bilen inn en annen plass er min oppfordring. (Er ikke bare AO de er dårlige med....)

Neida, jeg tror de blir slått av forhandler i Oslo. Der får man forøvrig heller ingen dokumentasjon på hva som gjøres med bilen (min har vært inne i over 6 måneder av sin levetid).
Får dere ikke opp noe på osh.jaguar.com eller topix heller ?

Aner ikke - har aldri forsøkt (vet strengt tatt ikke hva det er engang).

osh.jaguar.com er online service historie, der står det hva som er gjort av service. Ser hva som er gjort på min bil. Første service er pollen filter og bremsevæske. Tror ikke det står noe om sparking i dekk.

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

JorgenM

Jaguar kundeoppfølging er litt nedtur i forhold til f.eks BMW og står ikke helt i stil med inntrykket jeg hadde av Jag FØR jeg selv ble eier. Til og med Tesla var OK, når man endelig fikk time, de byttet alltid batterier i nøklene også, noe jeg har hørt Jaguar ikke gjør.

Men bevares, er kjempefornøyd med min i-Pace :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ingeniøren

Trist lesing og kan vel ikke si at min erfaring er veldig mye bedre...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Nordlands

#11
Sitat fra: JorgenM på fredag 04. september 2020, klokken 13:06
Slik jeg har forstått det er 1. service på 35k og ikke sensorstyrt som på f.eks BMW.

Hvor lang tid tar servicen, hva sjekker/bytter de osv?
Første service er ved maksimum 34 000 km eller 2 år, telt fra klargjøring ved noen titalls km. Kommer opp varsel i bil 1000-1500 km før, jeg hadde min service ved 33400 km. I teorien kan du også få varsel om tidligere service, dersom du kjører mye i ugunstige forhold eller har en spesielt aggressiv kjørestil, men jeg har ikke hørt om noen som har fått det.

Listen over det som skal gjøres på hver serivce kan du se i serviceboken på osh.jaguar.com, som Maxwell_400 nevner er det på de 2 første servicene kupeluftfilter, bremsevæske, inspeksjon og prøvekjøring, samt ev. aksjoner/tilbakekallinger som ikke er ordnet enda. Jeg satte igjen bilen hos forhandler en uke mens jeg reiste på ferie (pre-korona), men fikk melding om at den var klar 5 timer etter jeg leverte den inn - det inkluderte også ny panserlås/wire, men jeg tror mesteparten av tiden var for software-oppdateringer. Om du har en nyere bil eller vært inne for software-oppdatering før går det nok raskere.

Jeg fikk en kort gjennomgang av det som ble gjort både ved innlevering og utlevering, og hadde da en grei opplevelse med Insignia. Men ikke super, da de hadde glemt å resette service-indikator og de hadde ikke vasket bilen som de skriver på sin nettside at de alltid gjør (ikke at det siste var veldig viktig siden jeg hadde lang vei hjem på saltede veier).
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Johannes Aalbu

Jeg har bare gode erfaringer med både bil og service. Motorpool i Bærum har vært svært vennlig og service vennlig fra dag en. Jeg har ikke hatt problem med bilen, så slikt sett har jeg jo vært heldig. Hadde seg service denne uken på 33.000. Fikk opp varsel om når dette nærmet seg. De skiftet filter i kupé og bremsevæske. Oppgraderte også programvare. Fikk låne bil for å komme meg på kontoret. Bilen var ferdig før lunch og jeg fikk god forklaring på hva som var gjort når jeg hentet den. Jeg bor 300 km unna en vei, så det er jo greit med fleksibilitet og kommunikasjon for slike oppgaver. Bank i bordet for at dette gode løpet fortsetter.
Det er alltid moro å kjøre 300 km på svingete vei med katten. Den klorer seg fast og går ikke tom for krefter når den bli spurt om å dra til litt.😎

JorgenM

Fikk tidspunkt for time på mail idag...
Jeg skrev at jeg ønsket time i månedsskiftet sept/okt og helst kl 12-14 pga 2 timer kjøring hver veg.

Time ble 30. okt klokka 8 på morran ???
Nesten 2 mnd ventetid altså.
Mulig jeg ringer og får det endret hvis mulig.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Maxwell_400

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 08. september 2020, klokken 13:13
Fikk tidspunkt for time på mail idag...
Jeg skrev at jeg ønsket time i månedsskiftet sept/okt og helst kl 12-14 pga 2 timer kjøring hver veg.

Time ble 30. okt klokka 8 på morran ???
Nesten 2 mnd ventetid altså.
Mulig jeg ringer og får det endret hvis mulig.
8 om morgenen, da må du opp tidlig - det blir mye koffein det.
Skulle ønske en kunne legge inn service selv på dato og klokkeslett, kan det være så vanskelig ?
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA