Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Keyless entry

Startet av oyvind2, torsdag 03. september 2020, klokken 23:38

« forrige - neste »

oyvind2

Noe jeg hadde på gamlebilen (A6) og som jeg savner stadig vekk er keyless entry eller comfort key (?), dvs at bilen låser seg opp selv når en er noen meter unna, og slipper å begynne å fikle i lommene etter nøkkelen når en har hendene fulle av bæreposer. Noen som vet om dette er en easy fix? Er bilen og nøkkel f.eks. utstyrt med sender og mottaker, men at funksjonen er låst fordi man ikke har optet for dette?
e-tron 55 (jan2020)

Carkub

Har lurt på det samme. Uten at jeg kan svare deg, gir det håp at ladeluken kan åpnes «keyless». Den kan åpnes/låses opp når nøkkelen er i nærheten, så sensorene må være der.
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Trond.m

Sitat fra: oyvind2 på torsdag 03. september 2020, klokken 23:38
Noe jeg hadde på gamlebilen (A6) og som jeg savner stadig vekk er keyless entry eller comfort key (?), dvs at bilen låser seg opp selv når en er noen meter unna, og slipper å begynne å fikle i lommene etter nøkkelen når en har hendene fulle av bæreposer. Noen som vet om dette er en easy fix? Er bilen og nøkkel f.eks. utstyrt med sender og mottaker, men at funksjonen er låst fordi man ikke har optet for dette?
Er ikke sikker på om jeg forstå helt hva du vil oppnå. Du må uansett ta i dørhåndtaket, og da vil jo keyless systemet låse opp bilen. Hvorfor skal du da fikle i lommene etter nøkkelen ? Og bakluken skal du jo uansett kunne åpne med foten...i teorien. Uansett synes jeg personlig egentig at keyless er unødvendig og bruker ofte nøkkelen selv om jeg har det. Et trykk er alt jeg trenger, og to trykk for bakluke. Alternativet med å vifte med foten for å se om noe skjer ser jeg ikke poenget med. Dessuten får man ofte bakdøren i hodet når man forsøker å montere hengerfeste, eller ufrivillig åpning med fare for skade på bakdøren. Og dette betaler man 8-9000 kr for !

EspenT

Jeg kjøpte bilen brukt og sjekket ikke nøye nok hva som var hva av ekstrautstyr. Og i Audi sin jungel er det ikke lett å vite hva man kjøper på en ny bil heller. Har gått fra eGolf med ALT man kunne velge til en Audi som har litt merkelig kombinasjon. Jeg trodde at når man kunne starte bilen med en knapp med fjernkontrollen i lomma, så kunne man åpne låse opp dørene ved å ta i håndtaket, som på golfen. Men det er ikke tilfelle her.
Jeg skulle gjerne vist akkurat hva som skal til for å få denne funksjonen. Tipper sensor i dørhåndtak og endring av verdier et eller annet sted med VCDS.

Trond.m

Når det koster nesten 9000 kr fra fabrikk, så tipper jeg deler og arbeide for ettermontering gir en kostnad som ikke står i forhold til nytteverdien.

EspenT

Tja. Ville være merkelig om det ikke dukket opp noen biler på høggern etter hvert hvor man kan få delene billigere. For eGolf som leveres med sensor bare på fremdørene vet jeg at det er blitt brukt Pasat deler for å få bak også. Kanskje de går her også?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA