Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekstrautstyr - MÅ ha, BØR ha, VIL ha, og helt unødvendig?

Startet av Magnito, torsdag 03. september 2020, klokken 12:36

« forrige - neste »

tornaldo

Hva får dere som bestiller 80X nå, som leveringsdato/uke?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Bigdrago

Sitat fra: tornaldo på torsdag 21. januar 2021, klokken 17:04
Hva får dere som bestiller 80X nå, som leveringsdato/uke?

Bestilte i september og fikk leveringsuke 52 i 2021😅
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

batterimannen

Sitat fra: Bigdrago på lørdag 23. januar 2021, klokken 19:30
Sitat fra: tornaldo på torsdag 21. januar 2021, klokken 17:04
Hva får dere som bestiller 80X nå, som leveringsdato/uke?

Bestilte i september og fikk leveringsuke 52 i 2021😅

Samme her. Tidlig september men antatt og siste leveringsuke 52/21  ::)
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Ledam

Lurer på om Skoda er i ferd med å tape mange kunder her. Ser at ID-4 og Audi Q4 e-tron planlegger å levere 4x4 fra sommeren av. Da kan det være mange som ikke gidder å vente til slutten av året på Enyaq.

Rusalka

Bestilte (kontrakt) iv80x tidlig i oktober, fikk da beskjed om at de (Møller) satte leveringsdato som standard uke 26 på iv80 og uke 52 på iv80x. De sa at de som bestilte før Jul ville sansynligvis få levering lenge før det. Ellers har de jo opplyst offisielt at produksjonen av iv80x skal starte i uke 28.  Dette ble allerede opplyst på visningsturneen i september. Har ikke hørt noe som gjør at det har forandret seg. Har noen hørt noe annet?

Rusalka

Ang. levering id4 4wd så skrev vel en på forumet for VW at selger antydet september ....
Er vel vanskelig uansett å love noe som helst i disse covid19-tider.

tornaldo

Sitat fra: batterimannen på lørdag 23. januar 2021, klokken 21:00
Sitat fra: Bigdrago på lørdag 23. januar 2021, klokken 19:30
Sitat fra: tornaldo på torsdag 21. januar 2021, klokken 17:04
Hva får dere som bestiller 80X nå, som leveringsdato/uke?

Bestilte i september og fikk leveringsuke 52 i 2021😅

Samme her. Tidlig september men antatt og siste leveringsuke 52/21  ::)

Ja har selv bestilt i første pulje, men kan fortsatt avbestille bilen, ihht min kontrakt. Derfor er det interessant å høre fra de som bestiller 80X nå, om man forventer levering i 2021 også for disse, som da er relativt "sent" ute.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Atorfoss

#157
Hva tenker folk om Parkeringspakke Pluss Intro (360° Area View-kamerasystem) Er dette et "must have"?

Har ingen erfaring med area view fra før, blir dette brukt i det dagelige ?

Bigdrago

Har bare ryggekamera på passaten og bruker den aktivt hver gang det rygges.
Har 360 på leaf'n og den er gull verdt, spesielt for kona😅😅 bruker du speil og 360 er det umulig å støte borti noe.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

ihaal

Sitat fra: Atorfoss på søndag 07. februar 2021, klokken 08:43
Hva tenker folk om Parkeringspakke Pluss Intro (360° Area View-kamerasystem) Er dette et "must have"?

Har ingen erfaring med area view fra før, blir dette brukt i det dagelige ?

Det er absolutt verdt å få med seg. Høy bruksverdi og mange som setter pris på det hvis du skal selge. For 3800 kr er det absolutt et must. Audi tar til sammenligning 14 000 for 360-kam på E-Tron.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Atorfoss

Sant det, kosten er ikke høy for pakken. Så får legge det til👍

Bjoris

#161
Nå som ID4 ble så dyr så spørs det om det ikke heller blir en Enyaq AWD på oss, men haster ikke da vi nå snart får levert 1ST RWD av ID4. Tror den kommer til å holde seg godt i pris.

Ang nødvendig utstyr på ENYAQ så tenker jeg at den har mye utstyr standard allerede og at det blir dette fenomenet "når jeg først kjøper" som gjør at så mange ser ut til å måtte ha alt og dermed havner på nesten 600.

For min del syns jeg det blir meningsløst, men her er selvsagt meningen delte og behovene forskjellige. Jeg tror iallefall argumentet at den må ha alt for å få solgt osv bare er tull. Ekstrautstyr vil normalt tapet seg mye mer i verdi enn resten av bilen, men de er jo unntak som hengerfeste, AWD spesielt.

Jeg hadde nok valgt bare følgende:
BIL: 478
- Hengerfeste (10 kNOK)
- Awd (inkl)
- Navigasjon (8 kNOK)
- Familiepakke for å få lading i baksete (4 kNOK)
- Delt bagasjeromsnett (2 kNOK)
- Parkeringspakke into (billig for area view) (4 kNOK)
- 3 eket ratt (syns 2 eket blir puslete og progressiv styring blir sikkert ikke feil) (3 kNOK)
- Metlakk (6 kNOK)
- Vinterhjul (23 kNOK)

TOTALT: 538.000

Ang resten av utstyret:

- Elbakluke, veldig unødvendig og det går tregere å lukke opp og igjen, har hatt det på 3 Teslaer
- Adaptivt understell, ganske unødvendig for den normale bilist
- Panorama, fare for lekkasje, blir mørkere innvendig så mja, hatt det på Teslaene det også, men ikke noe stort savn uten
- HUD, aldri hatt, kan nok være bra, men det var dyrt
- Oppgradert interiør, litt usikker der altså, skulle gjerne sett std. men igjen, det er jo ganske dyrt å oppgradere. har sett denne ullvarianten, den likte jeg ikke
- Sound system, jo, det kan være verd det, men usikkert hva en får for disse 4.4 kNOK.

Vel, slik tenker jeg. Har ingen tro på at det er utstyr jeg mangler i min spek her som gjør bilen spesielt vanskelig å selge, heller tvert om, her har du det du trenger, det meste av det andre er slikt som alle vil ha, men å betale mye ekstra for det det er få som gjør...




Gnilre

Sitat fra: Bjoris på mandag 08. februar 2021, klokken 08:52
Jeg hadde nok valgt bare følgende:
BIL: 478
- Hengerfeste (10 kNOK)
- Awd (inkl)
- Navigasjon (8 kNOK)
- Familiepakke for å få lading i baksete (4 kNOK)
- Delt bagasjeromsnett (2 kNOK)
- Parkeringspakke into (billig for area view) (4 kNOK)
- 3 eket ratt (syns 2 eket blir puslete og progressiv styring blir sikkert ikke feil) (3 kNOK)
- Metlakk (6 kNOK)
- Vinterhjul (23 kNOK)

TOTALT: 538.000
Jeg fikk et pristilbud i januar og havnet på 534.000 med mye av det utstyret du har valgt, men ikke alt. Jeg har også tatt med skvettlapper foran og bak for å beskytte lakken på bilen. Tror det er lurt. Koster 1298 for fire skvettlapper.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Bigdrago

Sitat fra: Gnilre på mandag 08. februar 2021, klokken 09:32
Sitat fra: Bjoris på mandag 08. februar 2021, klokken 08:52
Jeg hadde nok valgt bare følgende:
BIL: 478
- Hengerfeste (10 kNOK)
- Awd (inkl)
- Navigasjon (8 kNOK)
- Familiepakke for å få lading i baksete (4 kNOK)
- Delt bagasjeromsnett (2 kNOK)
- Parkeringspakke into (billig for area view) (4 kNOK)
- 3 eket ratt (syns 2 eket blir puslete og progressiv styring blir sikkert ikke feil) (3 kNOK)
- Metlakk (6 kNOK)
- Vinterhjul (23 kNOK)

TOTALT: 538.000
Jeg fikk et pristilbud i januar og havnet på 534.000 med mye av det utstyret du har valgt, men ikke alt. Jeg har også tatt med skvettlapper foran og bak for å beskytte lakken på bilen. Tror det er lurt. Koster 1298 for fire skvettlapper.

Skvettlapper her og. Men selger var usikker på om de hadde skvettlapper bak, det vil vise seg ved lansering.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Bjoris

Skvettlapper er viktig, droppet det på ID4 da de skulle ha 4 kNOK for bak og fremme. Er mye plastikk på ID4en så usikker på om det er så viktig. Får sette det på selv om vi beholder den en stund.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA