Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekstrautstyr - MÅ ha, BØR ha, VIL ha, og helt unødvendig?

Startet av Magnito, torsdag 03. september 2020, klokken 12:36

« forrige - neste »

Trovi

Sitat fra: VoltWay på mandag 25. oktober 2021, klokken 09:25
Sitat fra: Trovi på fredag 22. oktober 2021, klokken 20:33
Sitat fra: EV_and_ICE på onsdag 20. oktober 2021, klokken 17:18
Hørte fra selger i dag at prisen på alle versjoner av Enyaq og tilhørende utstyr går opp med 2% i morgen eller i over i morgen. Så hvis noen sitter på gjerdet og tenker på å hive noe mer utstyr på bilen så bør de evt. skynde seg før prisene øker.

The new price list is out. The accessories price is same as in the prev. one, but the base price of the cars have been raised. The 80 cost now 469.600,-; 80X 495.600,-.
e.g. for the 80 it is price increase by ~16.500,- compare with price from 1 year ago.

Question to those who have ordered the car ~1y ago, but received it recently: Have you been paying price for the car as per the actual price list (in the time of receiving of the car) or the original / old price indicated in the ~1y old contract?
I took over a contract in September for a car that was ordered in December and I am getting the prices from when it was ordered. The price difference for my spec is around 31 000 NOK compared with the current prices.

In my case the difference is ~22 000NOK, so that's why I'm curious about it. :-) Thanks.

EV_and_ICE

Skoda Enyaq iV80 - 21
VW ID3 Plus - 20
Renalt Zoe 18 (solgt)
Kia Optima Phev - 17 (Solgt)
Andre bensin/diesel -

Vurderer en elbil

Fossilbil

Stip

Møtte ein med crystal face i ein tunnell nettopp. Sjukt stilig, og eg var ein av skeptikarane.

Bigdrago

Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

EV_and_ICE

Sitat fra: Bigdrago på torsdag 28. oktober 2021, klokken 15:25
Sitat fra: EV_and_ICE på torsdag 28. oktober 2021, klokken 11:45

Samme her 😅, bilen er til klargjøring i disse dager med CF. Gleder meg som en unge. Skal få Chrome delete og div. annet gjort før utlevering.
mange som har bestilt Crystal Face?

Håper ikke det.
Men jeg har gjort det😁😁🥰
Skoda Enyaq iV80 - 21
VW ID3 Plus - 20
Renalt Zoe 18 (solgt)
Kia Optima Phev - 17 (Solgt)
Andre bensin/diesel -

Torb

#246
Jeg bestilte CF, men droppa det pga (enda) lengre leveringstid. Jeg er nok ikke den eneste.
Mercedes EQA 350 4Matic


oiqbal

Pratet med min forhandler i dag, og følgende utstyr kan bestilles nå (ikke på prislisten enda):

- Canton Sound System - 5500kr
- Selvparkering - 6400kr tillegg for de som allerede har Parkeringspakke pluss Intro, eller 10200kr for de uten
2022 ENYAQ iV80x Sportline

elektro

Sitat fra: Espen med nylig bestilt Enyaq på torsdag 28. oktober 2021, klokken 14:19
Sitat fra: EV_and_ICE på torsdag 28. oktober 2021, klokken 11:45
mange som har bestilt Crystal Face?
Jeg tror ikke det er så mange, men jeg har gjort det.

Der er
Sitat fra: Espen med nylig bestilt Enyaq på torsdag 28. oktober 2021, klokken 14:19
Sitat fra: EV_and_ICE på torsdag 28. oktober 2021, klokken 11:45
mange som har bestilt Crystal Face?
Jeg tror ikke det er så mange, men jeg har gjort det.

Hvorfor bestiller ikke alle med Crystal Face? Det løfter jo bilen flere hakk. :) Også når den står parkert med lysene av.

Vel, vel.. Hva med bagasjeromspakken, kan man f.eks. droppe den i stedet? Er den nyttig for oss som vurderer ENYAQ først og fremst pga. plassen og aldri har skjønt helt problemet med lastekant? Eller spiser den bare et par cm. i høyden samt at man får disse plastskinnene på sidene sånn at man mister plass i bredden også? Den ekstra plata gir kanskje noe støydemping?

Ser det nevnes Canton Sound system. Det er ikke standard i X80 dersom man krysser av på alt i webkonfiguratoren altså?

Selvparkering til 6400 kr. må i alle fall være verdens mest bortkastede penger. Å velge dette i stedet for Crystal Face er på grensen til galskap. :D
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

VoltWay

Blir selvparkering et valg for de med parkeringspakke intro pluss eller inkludert og prisen på pakken går opp? Pakken er fin pga. 360-kamera, men selvparkering har jeg ikke bruk for. Har aldri brukt det på Kodiaqen.

Kires


[/quote]

Hvorfor bestiller ikke alle med Crystal Face? Det løfter jo bilen flere hakk. :) Også når den står parkert med lysene av.

Vel, vel.. Hva med bagasjeromspakken, kan man f.eks. droppe den i stedet? Er den nyttig for oss som vurderer ENYAQ først og fremst pga. plassen og aldri har skjønt helt problemet med lastekant? Eller spiser den bare et par cm. i høyden samt at man får disse plastskinnene på sidene sånn at man mister plass i bredden også? Den ekstra plata gir kanskje noe støydemping?

Ser det nevnes Canton Sound system. Det er ikke standard i X80 dersom man krysser av på alt i webkonfiguratoren altså?

Selvparkering til 6400 kr. må i alle fall være verdens mest bortkastede penger. Å velge dette i stedet for Crystal Face er på grensen til galskap. :D
[/quote]

Nei, Canton har ikke kommet i konfigurator enda. Forhandler må legge det til ved bestilling. Holder selv på å bestille en Sportline, Sportline og selvfølgelig med CF:)
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Vurderer en elbil

Sitat fra: elektro på torsdag 16. desember 2021, klokken 21:35

Vel, vel.. Hva med bagasjeromspakken, kan man f.eks. droppe den i stedet? Er den nyttig for oss som vurderer ENYAQ først og fremst pga. plassen og aldri har skjønt helt problemet med lastekant? Eller spiser den bare et par cm. i høyden samt at man får disse plastskinnene på sidene sånn at man mister plass i bredden også? Den ekstra plata gir kanskje noe støydemping?

Man kan droppe bagasjeromspakke. Da får du 6-7 cm dypere bagasjerom nedover, ikke innover mot seteryggen. Nei, ikke nyttig bortsett fra dette flate gulvet som kan være greit for noen. Under dette flate gulvet som er forhøyet, så ligger det isopor med mange små rom og plass til noe kabler. Langt fra alle kabler, og kontaktene på kablene må ligge nedi det store rommet (hvor enkelte har plassert en subwoofer)

Jeg ser ingen nytte av bagasjeromspakken, annet en den "baggen" hvor du kan ha en ene kabelen og kan plassere den på siden i bagasjerommet. se bildet.

De plast veggene/skinnene du nevner på kan du bare dra rett opp og ta vekk. Du kan fint sette de ned igjen i sporene sine når du/dersom du har bruk for de igjen.

Det kan hende at bagasjeromspakken kan gi noe støyreduksjon. Jeg har ikke lagt merke til det.
Fossilbil

oiqbal

2022 ENYAQ iV80x Sportline

esas

Sitat fra: oiqbal på torsdag 13. januar 2022, klokken 16:01
Oversikt over endringer fra 02/2022!

Bortsett fra 12V batteri bør vel alt dette være mulig å få gjennom softwareoppdatering dersom Skoda ønsker det... Blir spennende å se..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA