Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Takboks og hundebur til e-Niro

Startet av rødgrønn, onsdag 02. september 2020, klokken 23:10

« forrige - neste »

rødgrønn

Noen som har takboks eller hundebur i e-niro og vil fortelle eller vise bilder?

Vi vurderer e-niro og  trenger plass til en mellomstor hund (springer spaniel) og regner med at endel av bagasjen da må gå i takboks.

Påvirker takboksen rekkevidden mye?


rødgrønn

Og finnes det sånn "bagasjegardin" til denne bilen?

Litt usikker på hva det heter, men jeg mener et sånt nett som festes i fester i taket og lastekrokene i gulvet som hindrer bagasje som er stablet over seteryggene å komme frem.

Er det forresten lastekroger i gulvet i bagasjerommet? Hvor mange?

RJK

Det finnes flere tråder med svar på spørsmålene dine under Kia-delen i forumet. Fint om man prøver å sjekke eksisterende tråder før man lager ny tråd, når tema allerede er diskutert/diskuteres


Men takboks betyr fort 10-15 % merforbruk, litt avhengig av hvilke hastigheter du normalt kjører i. Ser du allerede har funnet tråd for hundebur.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

rødgrønn

Sitat fra: RJK på onsdag 02. september 2020, klokken 23:27
Det finnes flere tråder med svar på spørsmålene dine under Kia-delen i forumet. Fint om man prøver å sjekke eksisterende tråder før man lager ny tråd, når tema allerede er diskutert/diskuteres


Men takboks betyr fort 10-15 % merforbruk, litt avhengig av hvilke hastigheter du normalt kjører i. Ser du allerede har funnet tråd for hundebur.

Beklager :) Jeg prøvde å svare i en sånn tråd, men fikk  opp en automatisk "beskjed" fra forumet om at tråden var gammel, om jeg var helt sikker på at jeg ville svare i denne tråden og en oppfordring om å lage ny tråd.

I tråden om hundegitter som jeg spurte et spørsmål i under her var all informasjonen som var relevant for meg mer enn et år gammel. Jeg håpet det hadde kommet noe nytt på markedet i løpet av den tiden.

Og ikke mer rediksjon enn 10-15%, nei. Det var godt å høre!

RJK

Så lenge topic fremdeles er aktuelt, så er det bare å svare.


"Advarselen" er vel mer et hint om at spørsmålsstiller eller kommentator ikke nødvendigvis vil se om du svarer vedkommendes post.


Kjører Kona selv, og den er ikke stort forskjellig en din. Så det viktigste er å finne en boks som er passe aerodynamisk og likevel passer behovet. 


Selv har jeg skaffet meg en brukt Thule Pacific 700, som passer min bil greit. Må riktignok feste den litt langt fremme for at den ikke skal treffes av bakluken når den åpner fullt opp. [size=78%]Men jeg må fremdeles titte fram i vinduet og opp for å se fronten, så den dekker ikke utsyn, selv om jeg er kort (1,70) og har korte bein, ogsitter relativt langt frem.[/size]


For egen del liker jeg å ligge i 130 etter speedometer i 110-sonen, så relativt 10 km/h over i praksis, men ligger maks i 110 km/h så i praksis nesten 10 km/h under, som nuller ut differansen på langtur. Men med full oppakning, så inkluderer det å bruke en 40 L kjøleboks, og da går likevel forbruket endel opp på tur. Uten sparekjøring har jeg et snitt på 1,50-1,60 på sommeren. Testet på to sørlandsturer i sommer.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA