Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Videoer med gjennomgang av interiør

Startet av OlaM, onsdag 02. september 2020, klokken 21:30

« forrige - neste »

OlaM

Sikkert linket i andre tråder, men verdt en egen uansett synes jeg.

https://www.youtube.com/watch?v=29VYHzmqcZ4

https://www.youtube.com/watch?v=29VYHzmqcZ4

Jeg kommer nesten ikke over hvor mye smarte løsninger den har. Mye er sikkert standard Skoda, men jeg har ikke fullt så godt med. Bordene med iPad-posisjon, elefantsnablene til soving, 12V bak men også 230V uttak så kjøleboksen kan gå på maks, justeringen på bagasjeromgulvet slik at det flukter med nedlagte seter, den digre brønnen bak til tross for bakhjulsdrift, vipp ned seter bakfra eller forfra, egen pose og vaskedings til ladekabelen osv osv osv. Ørlite spørsmålstegn ved den oppbevaringsdingsen som sitter der en kardangtunnel skulle vært, kanskje den ikke sitter helt fast?

Dette er en utrolig god bil.
'21 3LR

hELgenen

Spennende bil,men ikke imponert over byggekvaliteten på en del av bilene som vises nå. Ser faktisk store glipper ved midtkonsoll på en. Ujevne overganger mellom paneler på en annen osv.  Mulig det gikk litt fort i svingene for å få produsert de første visningsbilene?
De "smarte" tingene er vel og bra,men sååå smarte er de dog ikke synes jeg. Skjermen foran burde f.eks kunne byttes ut enkelt når nyere hardware kommer. Skjermen burde også være tiltbar. Baksetene burde kunne skyves lett frem og tilbake. Forsetene,i alle fall passasjersiden burde kunne legges helt flatt. Boksen i midten bak håper jeg kan løsnes/fjernes ved behov. Gitter mellom bagasjerom og baksete burde være standard og enkelt felles opp/ned ved behov. Hjulbuene burde kunne leveres i sort plastikk,er enklere å vedlikeholde og mindre utsatt for skade. Innstegslistene burde være dekket av karbon for å slippe at de ripes opp og blir stygge. Osv.osv...Er mye en kunne ønske seg som ikke finnes....

kodax

Mye fine løsninger, men hvorfor er det nødvendig i det hele tatt å måtte justere for å få flukt? Det har det ikke vært på noen av de siste bilene jeg har hatt. Og brønnen bak syns jeg var relativt liten, samt at bilen heller ikke har frunk.
Om det er en utrolig god bil gjenstår jo å se, men jeg tror at dette blir en bil som mange blir godt fornøyd med.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3


Magnus Hansen

Bare jeg som synes interiøret ser flere hakk bedre ut enn ID.3? Spent på hva de gjør ut sv id.4 for å rettferdiggjøre høyere pris

OlaM

Sitat fra: hELgenen på onsdag 02. september 2020, klokken 22:16
Spennende bil,men ikke imponert over byggekvaliteten på en del av bilene som vises nå. Ser faktisk store glipper ved midtkonsoll på en. Ujevne overganger mellom paneler på en annen osv.  Mulig det gikk litt fort i svingene for å få produsert de første visningsbilene?
De "smarte" tingene er vel og bra,men sååå smarte er de dog ikke synes jeg. Skjermen foran burde f.eks kunne byttes ut enkelt når nyere hardware kommer. Skjermen burde også være tiltbar. Baksetene burde kunne skyves lett frem og tilbake. Forsetene,i alle fall passasjersiden burde kunne legges helt flatt. Boksen i midten bak håper jeg kan løsnes/fjernes ved behov. Gitter mellom bagasjerom og baksete burde være standard og enkelt felles opp/ned ved behov. Hjulbuene burde kunne leveres i sort plastikk,er enklere å vedlikeholde og mindre utsatt for skade. Innstegslistene burde være dekket av karbon for å slippe at de ripes opp og blir stygge. Osv.osv...Er mye en kunne ønske seg som ikke finnes....

Bilde av de glippene? Sikker på du ikke ser noe som skal være der? Har sett andre videoer der den boksen er borte så den er grei.
'21 3LR

OlaM

Sitat fra: kodax på onsdag 02. september 2020, klokken 22:35
Mye fine løsninger, men hvorfor er det nødvendig i det hele tatt å måtte justere for å få flukt?

Ellers må jo gulvet være høyere eller skrått. Fint kompromiss synes jeg.
'21 3LR

OlaM

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 03. september 2020, klokken 08:57
Bare jeg som synes interiøret ser flere hakk bedre ut enn ID.3? Spent på hva de gjør ut sv id.4 for å rettferdiggjøre høyere pris

Helt enig. Stilene og materialvalget er tøft. Den kurven ut i midten av dashen som også fungerer som håndstøtte for touchskjermen er inspirert design. ID.3 har det ikke, kommer til å bli mer irriterende å bruke midtskjermen der. Jeg har sansen for ID.3ens girveksler og instrument som beveger seg med rattstammen, men touch-knapper på rattet er helt krise. Jeg liker at Skoda har gjort instrumentet lite og minimalt, så spørs det om rattet dekker til instrumentet når den er satt riktig for meg. Ville uansett gått for HUD.

Kan tenke meg at ID.4 kommer med mer utstyr i basispakkene. Enyaq blir fort midt på 500-tallet hvis man drar til. Men hvis det er samme plastikk og pianolakk som i ID.3en så er det veldig skuff sammenlignet med dette. Begynner jo faktisk å tenke litt på Skodas versjon av ID.3...
'21 3LR

batterimannen

Hva tenker folk om delskinn vs skinn med tanke på slitestyrke? Erfaringer fra Skoda med tanke på delskinn? Er 16500 kr fra loft til suite.

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

OlaM

Her er en nederlandsk video, vi kan se at dørken bak er flat:



https://www.youtube.com/watch?v=iMBf98ZjjqY

Kom forresten på en fordel som ID.4 kommer til å ha, ryggekamera skjult bak emblemet. Mens her er det ute i dritten. Kan jo flaks med aerodynamikken da, noen biler har det.
'21 3LR

OlaM

Her ser vi en glipe i interiøret slik hELgenen nevnte.



Gikk sikkert fort i svingene ved montering av demobil.
'21 3LR

LFC

Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

batterimannen

Sitat fra: OlaM på torsdag 03. september 2020, klokken 18:24
Kom forresten på en fordel som ID.4 kommer til å ha, ryggekamera skjult bak emblemet. Mens her er det ute i dritten. Kan jo flaks med aerodynamikken da, noen biler har det.

På Enyaq blir vel ryggekamera spylt sammen med bakruta når man spyler?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

OlaM

Sitat fra: batterimannen på fredag 04. september 2020, klokken 06:49
Sitat fra: OlaM på torsdag 03. september 2020, klokken 18:24
Kom forresten på en fordel som ID.4 kommer til å ha, ryggekamera skjult bak emblemet. Mens her er det ute i dritten. Kan jo flaks med aerodynamikken da, noen biler har det.

På Enyaq blir vel ryggekamera spylt sammen med bakruta når man spyler?

Det visste jeg ikke. Googlet litt, jeg har vært skammelig uinformert om Skodas utstyr. Veldig bra!
'21 3LR

elektro

Her er det både en runde på eksteriøret (smart kontakt på hengerfestet) og interiøret, og innom de fleste menyer på skjermen. Legg merke til ventilerte seter. Ellers virker det veldig kjapt og fint, bortsett fra kartet som er midt på treet. Håper det ikke er for svak prosessor. https://youtu.be/Xdlp0EboJus
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA