Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ettermontering ryggekamera

Startet av Morten L, onsdag 02. september 2020, klokken 17:07

« forrige - neste »

Morten L

Sikkert vært diskutert før, men har noen ettermontert ryggekamera og hva kostet det? Syns det er dårlig at dette ikke er standard på en sånn bil.

ThomasEL

Jeg sjekket nettopp pris hos Audi i Kristiansand:

22900 kr
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Electric cars in Norway

22900,- Skal ikke våge å si for høyt at dette er dyrt (men jeg mener nå det da :) :) ). Trolig noe billigere i Sverige kansje, men ikke så mye. Derimot en ettermontering i Tyskland :+1: :+1: Det er mitt beste tips. Men det er jo ikke sikkert man skal dit da  :D  Men hvis man skal til Tyskland så kan det være lurt å sende en epost i god tid til Audi i Tyskland å få et skriftlig tilbud før man reiser nedover feks på ferietur.

Morten L

Det var jo en OK pris. Noen som har satset på det?

Trond.m

Sitat fra: Morten L på onsdag 02. september 2020, klokken 17:07
Sikkert vært diskutert før, men har noen ettermontert ryggekamera og hva kostet det? Syns det er dårlig at dette ikke er standard på en sånn bil.
Enig. Det burde vært et krav at selger orienterte om det, så ikke noen ved en feil fikk bilen levert uten. Fram til april solgte de jo omgivelseskamera til en latterlig lav pris. Nå koster det over 14.000, men man kan få bestilt standard ryggekamera til 21 modellen.

Morten L

Jeg kjøpte en bil som stod hos en mindre forhandler, altså bestilte ikke og kunne ikke velge hva jeg ville ha. Fikk bilen til en god pris syns jeg (535000.-) vinterpakke og hengerfeste. Men kunne i det minste hatt ryggekamera. Hadde Mercedes før som hadde meget bra kamera, sammenlignet med f eks standard hos BMW.

ThomasEL

Sitat fra: janbanan på onsdag 02. september 2020, klokken 17:35
Veldig mye rimeligere hos bilkomponenter.no, https://www.bilkomponenter.no/products/aps-originalt-ryggekamera-e-tron

Utvilsomt mye rimeligere!

Men hvor kan man få montert dette da?

(De elektriske koblingene og programmeringen hadde jeg ikke vært så redd for å gjøre selv, men aldri verden om jeg hadde turt å demontere «innredning» etc  for å skjule kabler 🤪)
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

janbanan

Sitat fra: ThomasEL på onsdag 02. september 2020, klokken 19:40
Sitat fra: janbanan på onsdag 02. september 2020, klokken 17:35
Veldig mye rimeligere hos bilkomponenter.no, https://www.bilkomponenter.no/products/aps-originalt-ryggekamera-e-tron

(De elektriske koblingene og programmeringen hadde jeg ikke vært så redd for å gjøre selv, men aldri verden om jeg hadde turt å demontere «innredning» etc  for å skjule kabler 🤪)
Du kan velge montering når du handler, Bilkomponenter holder til på Kløfta.
Men send een epost, kanskje du får svar på hvor komplisert/enkelt det er å montere selv.

/Jan
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Kåre Knatten

Har brukt et Audi OEM verksted i Karlstad til montering av originalutstyr tidligere. Eftermontering.se, de har komplett sett for ryggekamera til E-tron for under 5000 og beregner 4 timer på montering.

Martin-

Sitat fra: ThomasEL på onsdag 02. september 2020, klokken 19:40

Å demontere interiørpaneler, deksler og slikt i etron er ikke noe problem 🙂 Har selv ettermontert ekstra subwoofer i bagasjerom, dette gikk helt fint med kabling fra "motorrom" til bagasjerom 👍🏻
2024 Tesla Model Y 7-seter "Daily driver"
2021 Tesla Model 3 SR+ "Byttet inn"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Solgt"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert"

Morten L

Da har jeg bestilt hos bilkomponenter, 13500,- montert. Virket som de gjorde ting for Møller også så da er det vel OK. Sparer fort inn dette på å slippe en bulk, eller problemer med å selge bilen uten kamera, tror jeg.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA