Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen av dere som kutter reservasjon til fordel for Skoda Enyaq?

Startet av OleBrummen, tirsdag 01. september 2020, klokken 22:11

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 19. oktober 2020, klokken 15:07
Hvorfor hjelper ikke destinasjonslading med Tesla? Går det an for andre å lade der og? Ser det har poppet opp mange slike ladere (svarte ikoner) i tillegg til mange superladere (rød). Er jo litt stilig at en og kan navigere til disse på skjermen i en Tesla.
Litt dårlig formulert. M.t.p. destinasjonslading (eller mangelen på sådan) er det ikke noe vesentlig forskjell om man har Tesla eller ikke, selv om det er satt ut litt Tesla destinasjonsladere rundt om kring. Tesla har vært flinke til å spre destinasjonsladere, men på steder som har det har de og gjerne ladere til andre biler og.

Er det en ting jeg skulle ønsket meg for å bedre ladesituasjonen på flerdagsturer er det sikker destinasjonslading. Det sparer en hurtiglading pr dag.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Autowinder

En kollega skrev kontrakt på Enyaq i går. Leveranse om 13 måneder fikk han vite, så batteriene der er nok ikke gitt.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

ToWalkOrDrive

#47
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 06:32
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 19. oktober 2020, klokken 15:07
Hvorfor hjelper ikke destinasjonslading med Tesla? Går det an for andre å lade der og? Ser det har poppet opp mange slike ladere (svarte ikoner) i tillegg til mange superladere (rød). Er jo litt stilig at en og kan navigere til disse på skjermen i en Tesla.
Litt dårlig formulert. M.t.p. destinasjonslading (eller mangelen på sådan) er det ikke noe vesentlig forskjell om man har Tesla eller ikke, selv om det er satt ut litt Tesla destinasjonsladere rundt om kring. Tesla har vært flinke til å spre destinasjonsladere, men på steder som har det har de og gjerne ladere til andre biler og.

Er det en ting jeg skulle ønsket meg for å bedre ladesituasjonen på flerdagsturer er det sikker destinasjonslading. Det sparer en hurtiglading pr dag.

Det begynner jo å øke på med Destination Chargers og. Men ikke så mye i Norge som andre steder. En kan jo velge å bo på de hotellene som tilbyr dette, men det er jo ganske få slike ladere per plass, så en kan jo egentlig ikke basere seg på det, nei...særlig ikke når Tesla-salget kommer til å få en ny topp med lavere Model 3-priser, og massevis av Model Y-leveringer. Forøvrig synes jeg Grønn Kontakt har fått ladere på mange småsteder rundt om i Norge (som selvsagt alle kan lade på). Men de er det og veldig få av per sted, og når det kommer 8-10.000 nye elbiler på veiene hver måned så bør de snarest få på plass flere... 2 stk i en by på 10.000 innbyggere er jo bare fjas og risikosport for de som skal bruke det.

Alt i alt synes jeg superladerne fikser biffen så langt, så selv om jeg ser jeg når frem til en ny by som har ladere i byen så stopper jeg opp på superladeren sånn at jeg har komfortabelt batterinivå når jeg kommer frem...i tilfelle jeg ikke finner ledig ladeplass.

Her vises kartet over kun Destination Chargers, som vokser hver dag:
Tesla Model Y                         2021-

Autowinder

Tesla har nå 1086 SU ladeplasser på 86 steder for ca 53000 solgte Teslaer.  I tillegg er 10 Superchargere planlagt ferdige i 2020. Ca 260000 andre elbiler med CCS har 767 hurtigladeplasser å kjempe om i Norge sammen med anslagsvis 25000 Tesla Model 3 og øvrige Teslaer med CCS overgang.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

turfsurf

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 11:29
Alt i alt synes jeg superladerne fikser biffen så langt, så selv om jeg ser jeg når frem til en ny by som har ladere i byen så stopper jeg opp på superladeren sånn at jeg har komfortabelt batterinivå når jeg kommer frem...i tilfelle jeg ikke finner ledig ladeplass.
Det er akkurat dette jeg ønsker å slippe.

For 3-4 år siden var det en grei strategi å plukke hotell etter destinasjonsladekartet til Tesla på Europatur, siden det allerede var en del utbygd, og det ikke var så mange Teslaer i Europa. Nå derimot har det forholdet endret seg drastisk, og muligheten for å treffe en ledig destinasjonslader er mye mindre.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA