Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

iX spionbilder (1. sept 2020)

Startet av JorgenM, tirsdag 01. september 2020, klokken 21:43

« forrige - neste »

JorgenM

Nei det stemmer ikke og det er mer der som ikke stemmer også ser jeg :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Ser Carscoops også skriver 80 på alle variantene:
https://www.carscoops.com/2020/10/u-spy-the-bmw-ix-inext-electric-suv-testing-in-budapest-with-skin-tight-camo/

Denne artiklen av BMWBlog, somjeg normalt stoler på, fra forrige uke skriver 400-600 miles (650-950km) som heller ikke kan stemme. Jeg tror de har blandet miles og km og at 400-600km nok stemmer.
https://www.bmwblog.com/2020/10/21/bmw-inext-test-at-nurburgring/
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Sitat fra: Trond.m på mandag 26. oktober 2020, klokken 18:22
Men fordelen med en prototyp er at den viser hvordan bilen IKKE vil se ut som produksjonsutgave.

*kremt*i8*kremt*i3  :police:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

1317142119

For ikke å glemme at når en prototype har kommet til dette stadiet (prøvekjøring på offentlige veier med kamuflasjefolie), så er litt av poenget at bilene skal bli tatt bilde av og få gratis oppmerksomhet i media. Det kan hende de skjuler et område de ikke er klare for å vise frem med noe ekstra plast under folien, men stort sett vises i de bilene frem i all sin prakt. Er fra disse bildene skissene i media av hvordan bilen ser ut kommer fra.

Prototypene som skal lanseres men vi ikke skal vite om er langt vanskeligere å se, selv om de også kjører på veien. De er gjerne en eldre modell/lignende modell fra bilprodusenten med ny teknologi "under panseret". Gjerne i mørke farger, for sort og tilsvarende er farger som skjuler designet mest mulig. Med andre ord er sort en særdeles dårlig farge å velge hvis man liker designet på bilen man kjøper. Er man oppmerksom nok og har god kjennskap om bilen, så vil man kunne legge merke til at de kanskje har en skjøt på langs midt på taket, som gjør bilen bredere enn originalt. Eller at det er et vindu som er noen cm lenger enn det pleier å være, osv. Det er relativt sjeldent disse bilene dukker opp i media.

Siste eksempelet jeg husker, er en Mercedes S-klasse på Nürburgring under en lukket testdag. Den hadde eksosrør, men var musestille på full gass. Altså var det trolig en Mercedes EQS kamuflert som en S-klasse.

JorgenM

BMWBlog skriver nå også at iX skal presenteres i november. Stemmer sikkert med 11/11 da.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

LFC

Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

Trond.m

Plutselig synes jeg designet på iX3 er direkte vakker. Men bortsett fra den overdrevne nyregrillen, så der den vel bra ut. Løsningen må bli en mørk grå eller sort bil.

JorgenM

Den rød ser kanskje rar ut på bilder, må nok se den i virkeligheten.

Denne fargen derimot, gjør at bilen ser svært lekker ut og jeg er i alle fall forelsket :D


(desverre er jeg nok "gift" med i-Pace noen år til...)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

PionerThink

Her ser du den røde i litt mer virkelighet:
https://www.bmwblog.com/2020/12/02/2022-bmw-ix-electric-sav/
Synes den faktisk ser ganske så fin ut i denne fargen ;)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA