Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Radio/CD i iON (og C-Zero)

Startet av breitling, onsdag 16. mai 2012, klokken 19:10

« forrige - neste »

breitling

Nå er det gått nesten en uke med hyggelig bekjennskap med iON. Men en ting stusser jeg på. Oppdaget at panelet (bakgrunnsbelysning til knapper) ikke lyser på radio/CD. Litt dumt å kjøre på natta med displayet på men ikke lys på knapper.
Og i dag fant jeg at den lyser når hovedlys er AV (bryter står i AUTO). Og vice versa. Hvis jeg slår av lys lyser frontpanelet.
Er noen andre som har opplevd dette? Tenker først og fremst på iON og C-Zero eiere (det sitter samme lydanlegget). Systemfeil eller menneskeligfeil? Har varslet BOS om det men hvis det er enkelt å fixe så...
Oslo
2012 Peugeot iON - solgt
2016 MB B-250e Edition - solgt
2021 VW id.3 1.st Pro Performance "Eldina3"

Kris

#1
Så du endte opp med Ion du også:) Grattis!
Det høres jo ut som en feilkobling og utvilsomt en mangel ved produktet (bilen).
Skal sjekke om jeg har samme feil. Ikke merket noe enda men.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

hkaspenberg

Sitat fra: breitling på onsdag 16. mai 2012, klokken 19:10
Nå er det gått nesten en uke med hyggelig bekjennskap med iON. Men en ting stusser jeg på. Oppdaget at panelet (bakgrunnsbelysning til knapper) ikke lyser på radio/CD. Litt dumt å kjøre på natta med displayet på men ikke lys på knapper.
Og i dag fant jeg at den lyser når hovedlys er AV (bryter står i AUTO). Og vice versa. Hvis jeg slår av lys lyser frontpanelet.
Er noen andre som har opplevd dette? Tenker først og fremst på iON og C-Zero eiere (det sitter samme lydanlegget). Systemfeil eller menneskeligfeil? Har varslet BOS om det men hvis det er enkelt å fixe så...

Nøyaktig samme problem med min iOn. Det ble påpekt til selger når bilen ble hentet, og han lovte å komme tilbake til saken. Ikke noe tilbakemelding så langt. Det virker som om det er en gjennomgående feilkopling av disse radioene.

;-D Hans

Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

breitling

Jeg har avtalt en "drop in" time på BOS Økern til uka. En som har peiling på iON skal se på saken.
Tror at det har noe med riktig kobling til lysbryter å gjøre. Når lysene tennes (enten i AUTO eller manuelt) slukner bakgrunnslys i panelet.
Oslo
2012 Peugeot iON - solgt
2016 MB B-250e Edition - solgt
2021 VW id.3 1.st Pro Performance "Eldina3"

breitling

Problemmet er løst.
Jeg var i dag innom verksted på BOS Økern. Erik (en som har peiling på iON) koblet PC til bilens CPU og i innstillinger for radio/CD endret bakgrunnsbelysning til knapper fra 0 (default) til 100%.
Nå lyser knappene også når lyset er på.
Vi sjekket to andre iON i salgshallen. Alle har samme innstilling.
Hvis du er plaget av at lys til knapper forsvinner når lysene tennes ta en tur innom verksted. Det tar 5 min.
Oslo
2012 Peugeot iON - solgt
2016 MB B-250e Edition - solgt
2021 VW id.3 1.st Pro Performance "Eldina3"

hkaspenberg

Da her jeg også vært innom BOS på Skøyen og fått fikset radioen. Uten kostnad for meg, selvfølgelig. Tok snaue 5 minutter.  ;D Jeg oppfordret dem til å sette denne parameteren som en del av klargjøringen av bilen, og verksmesteren syntes det var en god ide og skal bringe dette videre.  ;D

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA